Skip to main content

Wederom teleurgesteld na een telefoontje dat de monteur niet kom opdraven die ons zou moeten helpen om de glasvezel te herstellen. Dit zou het 4e bezoek moeten zijn en nu wordt als reden opgegeven, dat hij ziek is. Ook op een erg handig tijdstip, vrijdagmiddag om 4 uur. Oftewel weer een weekend erbij in de ellende en dat al voor ruim 2 weken!  We krijgen dan wel datategoed, maar daar is niet alles mee verholpen en zeker niet handig voor alle gezinsleden die daarbij ook tv willen kijken e.d. Mag toch op z’n minst aannemen, dat we deze maand geen kosten van KPN doorbelast krijgen ivm de overlast. 

Wat me ook verrast is dat de vorige monteur aangaf dat graven met een schep geen zin meer heeft en er nu weer iemand met een schep wordt ingepland. Zou deze persoon het dan wel gaan vinden?

En zo niet, wat gaat er dan wel gebeuren? Dit kan toch niet weken zo doorgaan?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @Geen Glasvezel, welkom het forum! Ik weet niet precies wat er aan de hand is bij je, maar het klinkt in ieder geval niet fijn! Zoals ik begrijp zit je al een poos zonder diensten omdat er wat stuk is met de glasvezel. Daarvoor is een monteur nodig, maar die is helaas afgezegd wegens ziekte. Er wordt dan sowieso zo snel mogelijk een nieuwe afspraak met je gemaakt.

Maar, om hier verder iets over te kunnen zeggen heb ik meer gegevens nodig. Zou je daarvoor je forumprofiel willen invullen? Reageer hier weer als je dat gedaan heeft, dan kijk ik na wat er aan de hand is. 


(Forumprofiel heb ik aangemaakt Erik)

Vandaag stond dezelfde monteur als de vorige keer voor de deur, die mij vertelde dat graven geen zin had en ze met een grotere ploeg moesten komen. De dame aan de lijn gaf aan, nu een ander te sturen….hier klopt dus niks van! Weer dezelfde man met een schep! Na een uur kwam hij aan de deur wederom niks te hebben gevonden, de tekeningen kloppen niet. Geen idee waar we moeten graven….inmiddels zijn we 2,5 week verder, met overlast en 5x dat ik thuis moest blijven en geen stap verder!  Hij gaat contact opnemen met de planning voor een nieuwe afspraak, daar hebben we vandaag niks meer van vernomen. Hoe lang moet dit nog doorgaan en hoe vaak moeten we nog thuis blijven? Het heeft niet alleen een impact op ons privé, maar ook veroorzaakt het overlast op mijn werk. Snappen ook niet, dat er niet naar de monteur geluisterd wordt. Heb tot dusver niet het gevoel, dat ons probleem serieus wordt genomen. 

 


Als het om de glasvezelkabel gaat, heb je te maken met KPNnetwerk. Dit forum is van KPN de provider. Neemt niet weg dat het super irritant is dat een probleem niet in 1 keer verholpen kan worden. 

KPN de provider kan je alleen maar data en/of digitenne aanbieden voor de tijd dat je de normale diensten niet kunt gebruiken. KPN netwerk is echter in dit geval het aanspreekpunt, en de oplospartij. Zij gaan over de kabels en evt graafwerk.

De rekeningen van KPN de provider zullen gewoon doorlopen. Advies om deze niet terug te laten storten oid, maar achteraf, als de storing is opgelost, terug te vragen. 

 


Als het om de glasvezelkabel gaat, heb je te maken met KPNnetwerk. Dit forum is van KPN de provider. Neemt niet weg dat het super irritant is dat een probleem niet in 1 keer verholpen kan worden. 

KPN de provider kan je alleen maar data en/of digitenne aanbieden voor de tijd dat je de normale diensten niet kunt gebruiken. KPN netwerk is echter in dit geval het aanspreekpunt, en de oplospartij. Zij gaan over de kabels en evt graafwerk.

De rekeningen van KPN de provider zullen gewoon doorlopen. Advies om deze niet terug te laten storten oid, maar achteraf, als de storing is opgelost, terug te vragen. 

 

Als je de diensten af neemt van provider kpn mag ik toch aannemen dat provider kpn het op moet lossen 

En als klant niet via kpn-netwerk moet regelen 


Ik neem een product af bij KPN, betaal daarvoor en de mensen die voor deur staan stellen zich voor als monteur van de KPN en dragen passende kleding.

En dan is het vreemd dat ik de verantwoording bij KPN neerleg? 

Als ik een auto koop bij een dealer en die deugt niet, ga ik ook terug naar die dealer. Waar hij afspraken mee heeft, de banden laat monteren enz enz…..doet niet ter zake.

 


Ik neem een product af bij KPN, betaal daarvoor en de mensen die voor deur staan stellen zich voor als monteur van de KPN en dragen passende kleding.

En dan is het vreemd dat ik de verantwoording bij KPN neerleg? 

Als ik een auto koop bij een dealer en die deugt niet, ga ik ook terug naar die dealer. Waar hij afspraken mee heeft, de banden laat monteren enz enz…..doet niet ter zake.

 

 

En daarom helpt KPN je ook zo goed mogelijk en hebben ze het probleem doorgezet naar de partij die het moet oplossen. Verder ga ik er vanuit dat @Erik_ nog wat dieper in de zaak kijkt, alleen u bent hier op een forum en de moderatoren reageren niet altijd even snel. 

@DennisA78 stuurt je naar KPNNetwerk, dit is de partij die het daadwerkelijk gaat oplossen. (Of een van hun onderaannemers) dat is een beetje hetzelfde als dat ik een garantie kwestie van mijn Samsung bij Samsung zelf neer leg ook al is die aangeschaft bij KPN. KPN wilt me graag helpen en doet dat goed, maar het duurt wel wat langer dan direct bij Samsung aankloppen. 


Ik neem een product af bij KPN, betaal daarvoor en de mensen die voor deur staan stellen zich voor als monteur van de KPN en dragen passende kleding.

En dan is het vreemd dat ik de verantwoording bij KPN neerleg? 

Als ik een auto koop bij een dealer en die deugt niet, ga ik ook terug naar die dealer. Waar hij afspraken mee heeft, de banden laat monteren enz enz…..doet niet ter zake.

 

 

En daarom helpt KPN je ook zo goed mogelijk en hebben ze het probleem doorgezet naar de partij die het moet oplossen. Verder ga ik er vanuit dat @Erik_ nog wat dieper in de zaak kijkt, alleen u bent hier op een forum en de moderatoren reageren niet altijd even snel. 

@DennisA78 stuurt je naar KPNNetwerk, dit is de partij die het daadwerkelijk gaat oplossen. (Of een van hun onderaannemers) dat is een beetje hetzelfde als dat ik een garantie kwestie van mijn Samsung bij Samsung zelf neer leg ook al is die aangeschaft bij KPN. KPN wilt me graag helpen en doet dat goed, maar het duurt wel wat langer dan direct bij Samsung aankloppen. 

Dus je hebt een abonnement bij provider kpn (waar dit forum ook van is) en je hebt een probleem

Moet je het als klant van provider kpn zelf maar uit zoeken en contact opnemen met de netwerkbeheerder (kpn-netwerk)

Dit lijkt mij heel vreemd eigenlijk vindt ik dit belachelijk 

Maar dat is mijn mening 

Laten we maar hopen dat het spoedig opgelost wordt voor @Geen Glasvezel 

Sorry dat ik me hiermee bemoei


@peter-keetfm als jij de hoofdkabel van electriciteit kapot trekt tijdens het graven in de tuin bel je toch ook naar Stedin of Enexis of welke netwerkbeheerder dan ook en niet naar je het electriciteitleverancier.


@peter-keetfm als jij de hoofdkabel van electriciteit kapot trekt tijdens het graven in de tuin bel je toch ook naar Stedin of Enexis of welke netwerkbeheerder dan ook en niet naar je het electriciteitleverancier.

Jazeker als ik de kabel hier in de tuin kapot trek regel ik het zelf 

Er ligt hier genoeg in de eigen grond 

Daar ben ik verantwoordelijk voor ook glasvezel van kpn-netwerk 

Maar is dit het geval op eigen terrein van @Geen Glasvezel  Dan ?

Of topic 

Glasvezel aanleg reggefiber 2014 

 

 

 


Fijn dat jullie daar zelf achteraan gaan en aankloppen bij de juiste partij. Vraag me af of iedereen dat zou doen als ze er zelf geen last van hebben, maar goed...dat is een ander verhaal.

Wij hebben alle diensten van KPN en daarnaast ook onze mobieltjes.

Bij ons stonden tot 3x toe mensen aan deur die zeiden dat ze de kabels niet konden vinden, de tekeningen niet kloppen en scheppen geen zin heeft. Dan geef je dan door aan de planning en die stuurt dan iemand weer met een schep….nou, kon ik al op voorhand zeggen, dat heeft geen zin, maar goed daar kwam die zelf ook achter. Hij gaf nog aan dat apparatuur bij zich hebben om ze te kunnen vinden….niet dus. 

Ik ga er ook vanuit dat KPN dit netjes en klantvriendelijk op lost, maar vragen ons wel af hoe vaak er nog iemand voor onze deur komt te staan die meld dat die op zoek gaat.


Ik neem een product af bij KPN, betaal daarvoor en de mensen die voor deur staan stellen zich voor als monteur van de KPN en dragen passende kleding.

En dan is het vreemd dat ik de verantwoording bij KPN neerleg? 

Als ik een auto koop bij een dealer en die deugt niet, ga ik ook terug naar die dealer. Waar hij afspraken mee heeft, de banden laat monteren enz enz…..doet niet ter zake.

 

 

En daarom helpt KPN je ook zo goed mogelijk en hebben ze het probleem doorgezet naar de partij die het moet oplossen. Verder ga ik er vanuit dat @Erik_ nog wat dieper in de zaak kijkt, alleen u bent hier op een forum en de moderatoren reageren niet altijd even snel. 

@DennisA78 stuurt je naar KPNNetwerk, dit is de partij die het daadwerkelijk gaat oplossen. (Of een van hun onderaannemers) dat is een beetje hetzelfde als dat ik een garantie kwestie van mijn Samsung bij Samsung zelf neer leg ook al is die aangeschaft bij KPN. KPN wilt me graag helpen en doet dat goed, maar het duurt wel wat langer dan direct bij Samsung aankloppen. 

Dus je hebt een abonnement bij provider kpn (waar dit forum ook van is) en je hebt een probleem

Moet je het als klant van provider kpn zelf maar uit zoeken en contact opnemen met de netwerkbeheerder (kpn-netwerk)

Dit lijkt mij heel vreemd eigenlijk vindt ik dit belachelijk 

Maar dat is mijn mening 

Laten we maar hopen dat het spoedig opgelost wordt voor @Geen Glasvezel 

Sorry dat ik me hiermee bemoei

 

 

Jij mag je overal mee bemoeien, graag zelfs want anders was het niet zo'n mooi forum 😁 

Ik denk dat mijn bericht anders wordt gelezen dan ik bedoel. KPN heeft het balletje laten rollen en die oplossing zal heus wel komen. Voor KPN is het niet interessant om iemand online te houden via nood data pakketen. Als dat zo zou zijn zouden we wel 4G pakketten aanbieden. Alleen als je zelf wilt communiceren met de oplossende partij, wat er hier dus wordt geprobeerd. Dan moet je terecht bij KPNNetwerk. Ik zeg niet dat die extra communicatie noodzakelijk is om dit probleem op te lossen. 


@Ik_Hussel 

Ik wil niet het hele bericht gaan aanhalen 

Maar snap wat ik bedoel 

Ik heb een abonnement bij een provider als klant dan zal het mijn zorg zijn over welke lijn (netwerk) het gaat 

Moet gewoon de provider het op lossen 

En in dit geval kpn en dit forum is van kpn provider 

Klaar toch 😃 

Mits de oorzaak door de klant is veroorzaakt natuurlijk 

Dan moet de klant bij de netwerkbeheerder zijn 


Dank voor je gegevens, @Geen Glasvezel. Er is een lopend technisch ticket bij ons. Van daaruit is het doorgezet naar KPN Netwerk. Zij moeten dit oplossen. Natuurlijk houdt onze back office dit in de gaten en vraagt bij hen om updates. Maar Netwerk is wel degene die bepaald wanneer en hoe zij de werkzaamheden doen. Dus in dat opzicht kunnen wij ook niets anders dan afwachten tot Netwerk hun ding gedaan heeft en dit bij ons afmeld. Daarna kunnen wij met jou de rest van het verhaal in orde maken qua financiële plaatje.

Verdr is het natuurlijk zo dat jij een abonnement hebt bij ons, dus je moet ook bij ons aankloppen als er wat is. Wij zetten het vervolgens door naar Netwerk indien nodig. En wij zorgen voor updates richting jou. Maar daar kan wel tijd overheen gaan. Afhankelijk van hoe en wanneer Netwerk dus hun ding doet.

In de tussentijd kunnen we je voorzien van noodpakket/noodbundel. Ik zie dat dit ook gebeurd is. Verder kan ik je op dit moment helaas alleen vragen af te wachten. 


Hoi @Geen Glasvezel. Ik zie dat het technisch ticket nog steeds openstaat ☹️ Met daarbij de notitie dat er op 1 april een monteur dingen zou gaan doen. Is dat ook gebeurd?


Nee, we zitten inmiddels bijna een maand zonder verbinding, het gaat echt nergens over. We zijn zo vaak voor niks thuis gebleven en tot 3x een monteur voor onze deur gehad, die zelf ook niet begreep waarom die er was. Ik ben niet de juiste man, maar sta wel ingepland. We worden ook nooit op de hoogte gehouden, ook al belt KPN naar infra en zeg dat we terug gebeld gaan worden… NOT. Geen idee wat we hiermee aan moeten en er is nog steeds geen nieuws. 
 


Wat een gedoe, @Geen Glasvezel 😕. Ik zie hier dat er weer een monteur gepland staat, nu voor morgen in het blok 12:00-15:00. Het is mij niet duidelijk of die ook echt bij jou thuis moet zijn of dat die buitenshuis/in de centrale dingen moet gaan doen. Ik hoop in ieder geval wel dat deze wél iets kan doen. Wil je laten weten hoe dit verloopt?