Skip to main content

Sinds gisterenochtend (3-5) al een algehele storing, alarm lampje op glasvezelkastje brand en alles is weg. Contact gehad, monteur gepland terwijl het buiten mijn huis is, sms met storing en proberen op te lossen voor 5-5-2023 18.00 uur. Bijna 5 uur later weer SMS met grotere verstoring, monteursafspraak afgezegd, 19.00 uur een SMS met wederom storingsmelding en proberen op te lossen voor 3-5-2023 23.15 uur. Daarna om 22.38 uur SMS goed nieuws storing is opgelost maar nog steeds niets.  Als ik dan op de site de check doe is er geen storing maar als ze verbinding willen maken alles kruisjes rood. Inmiddels dus al twee volle werkdagen werken op een hotspot 5G niet van KPN. Wanneer is de storing nu een keer opgelost? En wie betaald de extra kosten die wij moeten maken met 5G? 

Het is in dit geval verstandig om de klantenservice 0800-0402 te bellen.  Ze kunnen dan met je meekijken. Is het bijvoorbeeld bij één van de buren wel opgelost?


Het is in dit geval verstandig om de klantenservice 0800-0402 te bellen.  Ze kunnen dan met je meekijken. Is het bijvoorbeeld bij één van de buren wel opgelost?

En daar schiet ik dus niets mee op, helaas is in uw regio een algehele storing en kunnen wij u niet verder helpen. We verwachten deze morgen om 18.00 uur te hebben opgelost. Wacht op een SMS dat de storing is opgelost. Hoe kan het zijn dat een storing 3 WERKDAGEN duurt als men al weet wat de storing blijkbaar is? En als de storing niet is opgelost? Dan ook het gehele weekend geen tv en internet? Bij Ziggo was het probleem altijd binnen 24 uur opgelost maar meestal binnen 1-2 uur. En maar blijven adverteren dat glasvezel zo geweldig is van KPN. 


Weet jij precies wat er aan de hand is dan? Kabel misschien kapot vanwege graafwerkzaamheden? Kpn heeft er geen enkel belang bij om storingen langer te laten duren dan nodig. Geeft alleen maar gedoe. Je kunt er zeker van zijn dat er aan gewerkt wordt.


Dus als ze bij graaf werkzaamheden een kabel stuktrekken kost dat 3 dagen om te repareren? Zal Enexis moeten doen bij een stroomkabel. Ziggo repareerde de kabel ook snel. Als hij bij graafwerkzaamheden kapot is geraakt weten ze precies waar probleem is en is snel te herstellen. 

Misschien in de wijkkast iets stuk maar onderdelen zijn niet leverbaar? 

Probleem is gebrek aan monteurs die problemen kunnen herstellen, en dat komt omdat deze ook vaak ergens worden heen gestuurd terwijl dat niet nodig is. Heb al 3x iemand gehad die niet wist wat hij moest doen, alles werkt nu toch? Klopt maar de bon stond nog open dus moest jij langs komen, uurtje TV gekeken met bakkie koffie en weer weg. 

 

Als je adverteert met altijd stabiel en snel internet moet je ook staan voor de toezeggingen die je doet. Niet alleen marketingtactieken ontwikkelen om klanten te lokken en dan als ze klant zijn laten wachten tot ze keer tijd hebben. Oh, en monteur die was gepland is geannuleerd, dus nieuwe monteur kost weer 2-3 dagen.  

 

Simpel SMS sturen en dan maar de klant(en) laten wachten is echt heel klantvriendelijk maar goed, zal de voorwaarden checken op ontbindende voorwaarden want als je afhankelijk bent van internet voor je werk dagelijks raad ik een onstabiel netwerk van KPN niet aan. 


Een glasvezelkabel kan uit 500 vezels bestaan die stuk voor stuk gelast moeten worden. Als je afhankelijk bent van internet kan je een zakelijke abonnement nemen. Kosten ca. 1000,00 per maand. Dan heb je binnen 4 uur een oplossing. Daar hou ik het bij want je bent een beetje onredelijk en ik snap dat ook nog enigzins. 


Fijn dat er iemand van KPN ook reactie achterlaat. SMS gekregen dat de storing blijkbaar is opgelost maar je raad het al, hier nog steeds niets. Zoals al eerder gemeld is dit zo voorspelbaar, en nu zal ik waarschijnlijk heel weekend geen internet en TV hebben. En de superuser vinden mij dan onredelijk? Inmiddels 35 GB verbruikt omdat er toch gewerkt moet worden voor de hotspot. En zakelijk account nemen? Belachelijke opmerking, ben medewerker van een organisatie die regelmatig thuis werkt om efficiënt te werken en geen onnodige kilometers te maken wat voor natuur ook weer goed is. 

 

Samengevat, bedankt KPN voor de geweldige service. 


Goedenavond @Richard1970, dit forum is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen. Als je hierover liever direct contact hebt is bellen (met 0800-0402) altijd het snelst.
Als jouw verbinding nog steeds niet werkt terwijl de storing al wel opgelost moet zijn is dat wel de snelste manier om geholpen te worden.

Op kpn.com/storing kun je altijd een stappenplan vinden om storingen op te lossen of te herkennen,


Dus als ze bij graaf werkzaamheden een kabel stuktrekken kost dat 3 dagen om te repareren? Zal Enexis moeten doen bij een stroomkabel. Ziggo repareerde de kabel ook snel. Als hij bij graafwerkzaamheden kapot is geraakt weten ze precies waar probleem is en is snel te herstellen. 

Moet de plaats wel bereikbaar zijn. Zou niet de eerste keer zijn dat er graafwerkzaamheden zijn geweest op bijvoorbeeld een bouwplaats en het terrein vervolgens voor het weekend wordt afgesloten. Heb ook wel eens meegemaakt dat er bij werkzaamheden aan de stoepen een kabel geraakt was zonder dat die aannemer dat door had en er vervolgens een 20ft zeecontainer bovenop de breuk stond. Dan moet je wachten tot de aannemer dat ding laat verplaatsen.

Overigens kan je in dit soort gevallen Enexis niet met een KPN vergelijken omdat een Enexis een wettelijke taak heeft, KPN niet. Dat betekent dat ze hele andere rechten hebben om storingen op te lossen.

 

Misschien in de wijkkast iets stuk maar onderdelen zijn niet leverbaar? 

Met de tekorten aan grondstoffen zou dat zomaar eens kunnen maar afhankelijk van de storing of de verwachte oplostijd zal KPN alles doen om de materialen zo spoedig mogelijk te krijgen, al moet er vanaf de fabrikant direct transport ingezet worden om de materialen hier te krijgen. Maar dan moeten materialen wel te krijgen zijn, dat ligt buiten de macht van KPN om.

 

Probleem is gebrek aan monteurs die problemen kunnen herstellen, en dat komt omdat deze ook vaak ergens worden heen gestuurd terwijl dat niet nodig is. Heb al 3x iemand gehad die niet wist wat hij moest doen, alles werkt nu toch? Klopt maar de bon stond nog open dus moest jij langs komen, uurtje TV gekeken met bakkie koffie en weer weg.

Maar het is niet zo dat de inhome-monteur ook zomaar apparatuur in de wijkcentrale kan vervangen als dat ook echt hetgeen is wat nodig is. Daar heeft deze de kennis, gereedschappen en materialen helemaal niet voor. Maar goed ook want dan hadden ze met een vrachtwagen rond moeten rijden in plaats van de bus die ze nu hebben. Het is aan de in-home monteur om via de juiste afdelingen de juiste oplospartij aan te sturen, meer kan de monteur op dat moment niet doen. KPN zal dan de juiste partij aansturen, bijvoorbeeld VolkerWessels Telecom, Allinq of KPN Netwerk of een afdeling binnen KPN etc etc. Dat gaat in de meeste gevallen goed, soms gaat er ergens iets mis, het zijn immers nog steeds mensen.

 

Als je adverteert met altijd stabiel en snel internet moet je ook staan voor de toezeggingen die je doet. Niet alleen marketingtactieken ontwikkelen om klanten te lokken en dan als ze klant zijn laten wachten tot ze keer tijd hebben. Oh, en monteur die was gepland is geannuleerd, dus nieuwe monteur kost weer 2-3 dagen. 

KPN staat ook achter die toezeggingen. Je moest eens weten hoe enorm veel klanten er op glasvezel zitten die nog nooit ergens last van gehad hebben. In de zes jaar dat ik hier nu woon heb ik nog nooit problemen gehad met de glasvezelverbinding van KPN. Buiten dat is het qua techniek ook echt wel zo dat glasvezel superieur is aan alle andere mogelijke dragers in Nederland. Het heeft geen snelheidslimiet behalve wat de apparatuur aan kan, het heeft geen last van interferentie, de afstand is geen probleem meer en ga zo maar door.

 

Simpel SMS sturen en dan maar de klant(en) laten wachten is echt heel klantvriendelijk maar goed, zal de voorwaarden checken op ontbindende voorwaarden want als je afhankelijk bent van internet voor je werk dagelijks raad ik een onstabiel netwerk van KPN niet aan. 

Ontbindende voorwaarden ga je niet vinden. Er bestaat binnen de consumentenmarkt en kleinzakelijk geen clausule dat een bepaald percentage uptime garandeert. Je kan een vergoeding aanvragen voor de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken via kpn.com/vergoeding. Deze vergoeding is wettelijk bepaald.

 


Ik moet zeggen dat de toon die je hier aanslaat echt niet zorgt voor snellere hulp. Ik snap dat er frustraties zijn maar daar kunnen andere klanten niks aan doen, die proberen alleen maar uit te leggen hoe het zit of proberen te helpen. Joep geeft een valide opmerking dat bellen het snelste is maar wordt naar mijn mening best hard afgesnauwd in een reactie daarop. 


 

 

Een glasvezelkabel kan uit 500 vezels bestaan die stuk voor stuk gelast moeten worden.

Maximale wat KPN of KPN Netwerk gebruikt is 96 vezels per kabel, al loopt het wel door buizen waar 7 van deze kabels doorheen lopen, bij pech kan het dus zo zijn dat er bijna 700 glasvezels opnieuw gelast moeten worden.


@Thomas Sorry maar alles wat jij aangeeft zijn standaard antwoorden, probleem nog niet opgelost maar morgen komt er een monteur. Terwijl al 5 buren dezelfde melding hebben is het toch geen generieke storing en moet je wachten op een monteur. Mooie is dat even verderop woensdag 3 mei wel een monteur is geweest en daar het probleem was opgelost. Mijn geplande monteur was door de algemene storing afgezegd, anders was waarschijnlijk het probleem vorige week al opgelost. 

 

Wat zo jammer is dat monteurs blijkbaar niet de melding krijgen dat er meerdere problemen zijn in de wijk. Kabel 12 is gerepareerd maar alle 5 mensen  puls ikzelf in de straat zitten op kabel 11 en bij metingen door een goede helpdeskmedewerker die echt kon meekijken zag bij alle mensen geen licht. Maar goed, de infra aannemer vond het geen generieke storing op zaterdag 16.00 uur dus moeten maar lekker wachten op monteur. Waarschijnlijk hardware probleem in de kast, misschien zelfs reset en alles doet het weer maar nee hoor, we sturen 6x een monteur voor hetzelfde wijkprobleem. 

 

En eerlijk gezegd, met de 0900 0402 kom je echt niet verder. Ze kunnen alleen een monteur inplannen en de  klachten aanhoren.


@NHendriks Zit zelf in de techniek en weet hoe moeilijk soms storingen op te lossen zijn. Probleem is dat je van de kast naar de muur wordt gestuurd en men niet eerlijk gewoon zegt wat er aan de hand is, dan krijg je begrip. Een SMS sturen is een zoethoudertje, en zijn geen graafwerkzaamheden in deze buurt geweest dus daar zit het probleem niet. Logischerwijs zou je zeggen, de storing is opgelost op die datum om dat tijdstip impliceert dat men dus weet wat de storing is, hoe kun je anders een deadline zeggen? 

 

En met alle respect voor Joep of superusers, de meeste antwoorden die worden gegeven zijn ook simpele verwijzingen naar helpdesk. En dan suggestie wekken om maar een zakelijk abonnement af te sluiten? 

 

Zoals ik de gebeurtenissen analyseer van de afgelopen dagen is dat KPN binnen monteurs vaak niet op de hoogte zijn van de infrazaken omdat dat een andere aannemer is. Als je makkelijker inzichtelijk maakt voor monteurs wat er gaande is scheelt heel veel onnodige acties en telefoontjes. Als dan bij 6 mensen op 1 lijn geen licht wordt gemeten op afstand en dan een generieke storing wordt gemeld en de aannemer zegt “nee hoor, die storing is opgelost stuur maar een monteur” dan breekt mijn klomp. Feitelijk zijn 6 melders buiten de niet melders die aantonen dat er geen lichtsignaal wordt verzonden op die kabel dan is de link toch te leggen dat het in de wijkkast niet goed is? De infra aannemer werkt toch voor KPN die ook de facturen toch betaald van die aannemer? Waarom bepaald dan de onderaannemer wat er gebeurd en niet de opdrachtgever. 

Men schijnt op afstand modules in de kast te kunnen resetten, zelfs die moeite is niet genomen. Dus zeg mijn niet dat men er alles aan heeft gedaan.