Skip to main content

Goeiedag,

 

Al 2 dagen zit ik zonder internet steeds wordt er verteld dat het na 2 á 4 uur werkt na herstarten. Dit al esn aantal keer gedaan en nu is er een SNOW ticket aangemaakt de fout ligt bij KPN zeggen de mensen op de KS zelf ook.. iemand enig idee hoelang het duurt voordat zo'n SNOW ticket wordt opgepakt?

 

Krijg de melding zodra ik verbind met wifi "inloggen is verplicht".

 

Groet,

En internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Doet dat het ook niet? Heeft u tv van KPN? Werkt dat ook niet?

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? 


Internet bekabeld werkt ook niet. Heb alleen internet van kpn.

 

De experiabox 12


De Experiabox 12 bestaat niet.

Wat doen de lampjes op dat ding? Heeft u glasvezel? Of koper?


Mijn fout de kpn box 12.

 

Alle lampjes branden groen. Geen glasvezel heb een isra


Mijn fout de kpn box 12.

 

Alle lampjes branden groen. Geen glasvezel heb een isra

Zo?

Dan moet internet toch gewoon werken?


Kunt u een schermafdruk plaatsen van die melding "inloggen is verplicht"?


Internet bekabeld werkt ook niet.

Kunt u http://mijnmodem.kpn wel bereiken?


De lampjes branden opdezelfde manier als jouw.

De website kan ik wel gewoon bereiken

 


Dan moet internet toch gewoon werken?

Niet per definitie. Het statuslampje blijft naar mijn weten groen branden als deze een PPP-sessie heeft opgebouwd met de server in het KPN netwerk en het modem daarmee een IP-adres heeft verkregen. Als er verderop toch iets mis gaat waardoor er geen daadwerkelijke internettoegang is zul je dat aan de statuslampjes niet kunnen aflezen. In deze zin is het vergelijkbaar met het ‘glas’ lampje op een NT: die brand als er een layer-2 link is via glasvezel met de ISAM in de wijkcentrale maar zegt niets over de data die er overheen gaat.

Als ik het mis heb mag iemand mij uiteraard corrigeren, denk dat @wjb dit met zijn lokale PPP-server gemakkelijk kan controleren door deze te isoleren van het internet en kijken wat er dan gebeurd. Dan weten we ook direct zeker dat dit klopt of niet klopt.


Als ik het mis heb mag iemand mij uiteraard corrigeren, denk dat @wjb dit met zijn lokale PPP-server gemakkelijk kan controleren door deze te isoleren van het internet en kijken wat er dan gebeurd. Dan weten we ook direct zeker dat dit klopt of niet klopt.

Zolang de pppoe verbinding in stand is blijft het Internet lampje groen branden, ook als deze verder niet met Internet kan communiceren.

Pas als de pppoe verbinding verbroken wordt gaat het Internet lampje groen knipperen.

 


Als ik het mis heb mag iemand mij uiteraard corrigeren, denk dat @wjb dit met zijn lokale PPP-server gemakkelijk kan controleren door deze te isoleren van het internet en kijken wat er dan gebeurd. Dan weten we ook direct zeker dat dit klopt of niet klopt.

Zolang de pppoe verbinding in stand is blijft het Internet lampje groen branden, ook als deze verder niet met Internet kan communiceren.

Pas als de pppoe verbinding verbroken wordt gaat het Internet lampje groen knipperen.

 

Ah, dan klopte mijn gedachtegoed dus wel. Dan zit dit issue dus verder in het netwerk van KPN en daar kan ik helaas niets over zeggen door het ontbreken van kennis hierover.


Hallo @Ricardoo49, is dit inmiddels opgelost? Of heb je nog altijd geen internetverbinding? Mocht het probleem nog altijd spelen, vul dan even jouw profiel in, dan kan ik kijken wat de status is van de melding die hiervoor is aangemaakt.