Skip to main content

Op 18 november heb ik via de app sneller internet aangevraagd, omdat ik merkte dat samen thuiswerken toch iets meer data vraagt dan dat we normaalgesproken gebruikten. Deze handeling zou vrij gemakkelijk geregeld moeten zijn, maar toch ging het vervolgens mis.

Sinds 23 november hebben wij geen internet meer thuis. Hoewel we een direct online pakket met Digitenne hebben gekregen, betekent dit dat wij al 4 weken lang thuiswerken op een hotspot, geen gebruik kunnen maken van Netflix en Sonos en onze lampen die op wifi zitten niet kunnen bedienen. Meerdere malen per week zitten wij aan de telefoon met de klantenservice om onze internet bundel te verlengen of om te vragen naar een status-update.

In de tussenliggende tijd is er bij ons een monteur over de vloer geweest en is de melding bij kpn intern van de ene naar de andere afdeling gegaan. Zelfs een officiële klacht heeft niet geleid tot actie. 

Het enige dat de klanten/klachtenservice kan vertellen is ‘we zijn er mee bezig’. Maar na vier weken vind ik dit moeilijk te geloven. Wij tasten ondertussen nog steeds in het duister.. gebeurt er wel wat bij kpn? Wordt er iets met ons probleem gedaan? Hoe lang gaat dit nog duren? 

Dit bericht type ik in de hoop dat er iemand is bij kpn die het oppakt en er wél iets mee kan doen, ons internet kan ‘repareren’, of die ons op zijn minst een realistische verwachting kan geven. 

@Harmelink ik zou je graag willen helpen met deze zaak. Wel loopt er dus al zoals ik het begrijp een proces om de storing op te lossen. Ik wil erg voorzichtig zijn niet iets te doen om dit proces te verstoren en kan ook geen belofte maken het te versnellen. Wel kan ik voor je kijken of er iets is dat ik kan doen om wellicht toch winst te behalen. Zou je om die reden voor mij je profiel in kunnen vullen? Dan ga ik er voor je achteraan. 


@Bram_ Fijn dat je het aandurft om een poging te wagen. Ik heb mijn profiel aangevuld, wel belangrijk om daarbij te melden dat het internet/tv abonnement op naam van mijn vriendin staat. Haar naam en het klantnummer vind je in mijn profiel. 


@Bram_ Aan je laatste reacties zie ik dat je het weekend wel hebt doorgewerkt, maar om een of andere reden toch besloten hebt mij niet verder te helpen. Dit is precies waar het mis gaat: communicatie en verwachtingsmanagement! :rage:

We zijn nu weer drie dagen verder. Week 5 zonder internet is nu ingegaan. Ik mag toch hopen dat internet en tv niet alleen gerepareerd worden, maar dat we ook gecompenseerd worden, want ik krijg absoluut niet datgene waar ik voor betaal!


Ik heb op 18 december al een aanvraag gedaan voor de mogelijkheid tot escalatie. Ik wilde het antwoord daarop nog even afwachten omdat ik erg voorzichtig wil zijn beloftes te maken die ik niet na kan komen. Om die reden heb ik nog geen reactie gegeven. Het is daarbij uiteraard niet de bedoeling geweest dit gevoel te veroorzaken. Weet dat ik dus weldegelijk acties heb uitgezet maar geen reactie heb geplaatst omdat ik nog geen duidelijk antwoord had. Ik hoop binnen enkele dagen reactie op mijn verzoek te hebben. 


Het had jou een vervelend bericht en mij een vervelend gevoel bespaard als je transparant was geweest in je handelingen. 

Mijn vriendin is vanmiddag gebeld door de backoffice, maar kon helaas niet opnemen. Vervolgens een sms met de vraag of we wilden terugbellen, met een speciale code. De backoffice medewerker vertelt vervolgens doodleuk dat de melding gesloten is en dat ze me niet kan helpen. Het zoveelste voorbeeld van dat jullie de zaken niet op orde hebben. 

Misschien kan je me uitleggen waar ik een tweede klacht kan indienen over het feit dat mijn eerste klacht niet fatsoenlijk behandeld wordt? 

Nogmaals: ik ben niet alleen op zoek naar werkend internet maar ik wil weten waar we aan toe zijn: hoe lang duurt het nog? waarom is het zo ingewikkeld? Zet desnoods de instellingen in ons abonnement weer terug naar de situatie voor 18 november!


Al zes weken geen internet en geen berichten vanuit kpn...