Skip to main content

Community, 
Al 5 nachten lang valt tussen 0:00 en 3:00 uur mijn WiFi compleet weg. Enige manier om deze terug te krijgen is de modem stroomloos te maken of via de KPN app de wifimanager de router te laten resetten.

Dit is echt super vervelend en heel onhandig omdat onze babyfoons hierop draaien en die elke nacht de kinderen wakker maken omdat de camera's blijven zoeken.

Het gaat om een ExperiaBox V10 met de meest recente update V1.01.00T03.8V4. Er is vanuit de instellingspagina 192.168.2.254 niks te zien wat op een force restart oid zou lijken (ook staat de ECO mode uit) 
Bijgevoegd een screenshot van de log van vannacht. 05:21:30 was de 2e keer dat ik hem deze nacht via de KPN app herstart heb.

 

 

Iemand enig idee wat dit zeer vervelende probleem kan zijn?
 

Alvast bedankt,

 

Bas

@Basmolenaar wat heb je zoal aangesloten op het modem? Zijn er draadloze verbindingssets of heb je sinds kort zonnepanelen?


Redelijk wat smart devices op een aparte Tuya en Philips Hue Hub. Echter heb ik deze de afgelopen 2 nachten spanningsloos gemaakt om te kijken of het daaraan lag. Dit was dus niet het geval.

Verder heb ik 3 SuperWifi punten verdeeld over de woning en zonnepanelen. Er zijn geen draadloze verbindingssets aanwezig.

Alleen niks nieuws aangesloten sinds begin december en in december is er niks aan de hand geweest dus daar kan het mijn inziens ook niet aan liggen.


Is de wifi op het modem wel uit?


Ja draai alleen op de SuperWifi punten. Ook als je deze weer probeert aan te zetten zet deze zichzelf automatisch uit ivm die SuperWifi

 


Ha @Basmolenaar, welkom! Ervaar je nog steeds wegvallende wifi? Je hebt niet ergens een tijdschakelaar tussen gezet o.i.d.? Frappant dat het elke nacht uitvalt! Had je de V10 en de SuperWifi punten al eens losgekoppeld (indien van toepassing), volledig gereset en daarna weer alles gekoppeld? Mocht dat ook geen verbetering opleveren, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Hoi Marcia,

Dankje. Ja helaas wel. Althans afgelopen nacht is alles blijven werken met compleet dezelfde setup als wanneer de problemen begonnen. 
tussendoor ook alles meerdere malen stroomloss gehad ivm eventuele lease van ipadressen maar toen heeft helaas niks geholpen. En nee ik heb ook niet iets van een tijdschakelaar erop.  Maar nu afgelopen nacht opeens nergens last van gehad. 
zoals bovenstaand heb ik ook alles losgehad en puur een nacht alleen op de V10 gedraaid en toen viel hij ook weg. 
Naja lang verhaal kort proberen te maken. Ik hoop dat de problemen opgelost zijn (poef uit het niets) en anders kom ik weer in de lucht.