Skip to main content

Goeiemorgen, Ik heb al bijna een jaar en Hussel Internet 200 Mbit/s abo, maar mijn snelheid blijft voor zowel up- als downloaden onder de 100MB. Dit geeft mijn speedtest ook telkens aan.

Internet via kabel.

Modem resetten, ook al een aantal keer gedaan, maar de snelheid blijft TE laag.

Best vreemd toch? Er zou 1.000 GB beschikbaar zijn (glasvezel).

Wat adviseert u mij?

Hallo @ThierryTeet , ik lees dat je bekabeld meet op een pc, kan die pc wel hogere snelheden aan dan 100Mbit/s, kijk eens bij de instellingen van de netwerkkaart of daar staat 100Mb of 1000Mb c.q 1Gigabit?

Glasvezel kan inderdaad op het moment maximaal 1 Gigabit leveren, maar jij hebt een abo voor 200/200Mbit/s

 


Hartelijk dank voor je snel reactie Jan.

Bij de instellingen van mijn (nieuwste) MACBook staat: USB 10/100/1000 LAN
Maar mij lijkt dat deze Apple laptop dit zeker aankan.

Ik heb nu een 200/200Mbit/s abonnement, maar up- en downloaden komt niet boven de 100MB: dat is toch niet goed? :-)


Hallo @ThierryTeet ik heb geen verstand van Apple-producten, maar je zou eens bij de instellingen kunnen kijken of daar de Gigabit-instelling dan wel goed staat.

Verder heb je om bekabeld te kunnen internetten via USB een interface USB<--->RJ45 nodig, is dat wèl een Gigabit-exemplaar en niet een 100Mbit/s-exemplaar, dat ook ook de bottleneck zijn.

Anders zou ik het helaas niet weten.

 

 


@ThierryTeet Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat je maar de helft van je snelheid haalt die je eigenlijk zou moeten halen. Belangrijk is natuurlijk wel hoe er dan getest wordt. 

Is dit bijvoorbeeld met een kabel of via de wifi? En zit hier nog externe apparatuur tussen, los van het modem? 

En voer je de speedtest uit via de KPN website? 


Beste Rutger,

  • Speedtest doe ik inderdaad vanuit KPN.
    Ik heb allerlei testjes gedaan met verschillende categorie 5 kabels (waaronder eentje van KPN):
  • vanuit modem poort 4 direct naar mijn MacBook
  • vanuit modem poort 1 direct naar mijn MacBook
  • met directe kabel cat5 direct naar mijn MacBook
  • met directe kabel cat5e direct naar mijn MacBook 

maar de snelheid blijft even traag...

Dit ligt echt niet aan mijn apparatuur of bekabeling.

Dit is echt iets wat vanuit KPN gefikst moet worden.


Hallo @ThierryTeet 

 

Kan je eens een foto van je glasvezelmodem plaatsen.

Wellicht heb je nog een ouder type glasvezel aansluiting en modem.

Welke kleur hebben de ledjes op dat glasvezelmodem, als er 1 oranje is dan zit je waarschijnlijk nog op een 100mbit EoF verbinding en zal KPN dat aan moeten passen in de wijkcentrale.


 


Zowel op de KPN Glasvezelmodem als KPN Box12 modem branden enkel groene lampjes aan de voorzijde…

Dit is echt iets wat KPN moet fiksen!

Wanneer onderneemt KPN nu stappen om mijn internetsnelheid te brengen op de snelheid waar ik al een jaar voor betaal, maar slechts de HELFT hiervan krijg?!?


Ik denk dat je het best even met het gratis support nummer van KPN kunt bellen, dan kijken ze de lijn na en dan kunnen ze deze evt resetten.

 


Ik neem aan dat dit hetzelfde is als dat ik zelf al tig-malen heb gedaan via:

 

Home / Service & Contact / Internet / Wifi / Problemen met internet & wifi / Servicetool traag internet

Servicetool traag bekabeld internet
De verbinding is in orde
We gaan het modem herstarten


Nee, dat is niet hetzelfde. Een lijn reset vanaf de centrale of je modem resetten is verschillend.

Zowiezo is het hier op het forum melden dat KPN iets moet doen op dit soort zaken, niet efficient. Dus beter bellen.


Het zou efficiënt zijn als KPN mij gewoon de internetsnelheid zou geven waar ik al die tijd al voor betaal… en ja, ik heb dit ook al veel eerder aangegeven, maar er wordt niets aan gedaan...


Uw vraag is: “ Wat adviseert u mij?”

Mijn advies is om te bellen, hier op het forum gaat niemand je kunnen helpen als je de standaard acties die je boven al genoemd hebt, al gedaan hebt. Verder mopperen hier heeft geen zin.

 

 


@ThierryTeet Helder. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt?