Skip to main content

Al 2 dagen geen WiFi ivm storing in regio, maar mijn WiFi is altijd al ruk omdat hij het wachtwoord van de experiabox niet herkend(en 100 keer proberen in te loggen) dus hebben nu een externe router van de concurrent en daar hebben wij WiFi op. Maar is natuurlijk van de zotte!!!!

Ik ben er ook wel klaar mee want is maar goed dat wij voor tv ziggo heb want wilde eerst alles van kpn maar had ik nu ook 2 dagen zonder tv gezeten, en wie weet... Morgen weer niet opgelost

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Is er een officiële storing? Of alleen bij jullie?

Welk modem gaat het om? Box12? Er staat er ingewikkeld wachtwoord achterop. Kan ook zijn deze al eens in aangepast en je die niet weet. Dan helpt resetten van de Box12. Pinnetje achterop ingedrukt houden tot lampjes uitgaan. Dan het admin password invullen om in te loggen.

 

Wachtwoord van de wifi weet je wel? Wat is er "ruk" aan de wifi? Snelheid? Bereik? Waar staat het modem en hoe groot in de woning?


Hallo Dennis,

Het is een v10 en ik zie geen pinnetje.

Alles al geprobeerd dus de experia maar weer ingeplugd

En waarom moeten bestaande klanten wel € 99,00 betalen voor de wifi versterkers ?

Ik heb nog ..@hetnet en dat is van heeeeeel lang geleden,dus lijkt mij wel dat ik ook recht heb op deze wifi versterkers toch!


Nr 6 is het reset pinnetje:

 


En waarom moeten bestaande klanten wel € 99,00 betalen voor de wifi versterkers ?

 

Omdat uitbreiden van je wifinetwerk voor jezelf is. Een provider kan niet eindeloos gratis versterkers uitdelen. Ja, om nieuwe klant binnen te halen. Dat is wat anders. Dat is een eenmalig welkomskado, die iedereen krijgt of gekregen heeft. Kan ook een korting geweest zijn of een ander product.

Van KPN krijg je een modem waar wifi uitkomt. Dat moet goed zijn. Maar garantie tot op zolder, of tot in de tuin word niet gegeven. Een modem alleen trekt dit vaak ook niet. Al helemaal in wat grotere woningen of woningen van beton. Dan heb je gewoon extra apparatuur nodig. Daar kun je zelf naar shoppen, of via KPN aanschaffen.


Oké???

Eindeloos wifi versterkers uitdelen is voor mij nieuw want ik ben al 20 jaar klant en heb in deze 20 jaar maar 2 nieuwe boxen gekregen en de laatste is inmiddels 5 jaar geleden dus waarschijnlijk ook verouderd denk ik.

En dus nog nooit een wifi versterker ofzo kado gekregen!!!

En ik woon in een huis dat uberhaupt geen beton bevat want is uit 1957 en heeft 2 verdiepingen in totaal 60 vierkante meter.

Beneden geen wifi,boven geen wifi...helemaal geen wifi via kpn!

Dus lijkt mij wel dat hier een probleem zit.

 


Eindeloos alsin, iedere klant versterkers uitdelen. 

De v10 is het beste modem wat KPN heeft, dus niet verouderd.

Denk dat je eerst moet begrijpen hoe de v10 werkt zodat je ermee kunt verbinden en wifi hebt.

Resetten en kijken welk netwerk in de lucht komt. Komt dat overeen met wat achterop de v10 staat? Dat hoort dat wachtwoord er waarschijnlijk ook bij en kun je gewoon wifiverbinding maken.

 


Nou Dennis,ik ga er vrijdag voor zitten en kijken wat er gebeurd,laat het weten,anders monteur of nieuwe provider,keuze is reuze.


Hi @Adriana sophia,

Ik zie dat @DennisA78 je op weg heeft geprobeerd te helpen, top! Is het vrijdag gelukt met het resetten en opnieuw verbinding maken?


Blijf maar een melding krijgen met: authenticatie probleem,heb al meerdere malen contact opgenomen met dit forum en moest met pinnetje het reset knop indrukken...nou lekker veel opgeschoten want blijft gewoon dus kut....geen wifi via kpn.

Maar ik vraag mij af????Deze meneer deed zichzelf voor als medewerker van KPN en heel erg interessant te doen(ik werd nog net niet als anti-kpn tegenstander toegesproken)Wordt ik nou serieus genomen of gewoon in de zeik.

Ik heb deze router al zes jaar en als ik vraag... Misschien een snellere ,dan krijg ik een antwoord...Dit is een prima router en als ik vraag... misschien extra wifi punten...Ja daag die zijn alleen voor nieuwe klanten!!!!

Ik heb nog hetnet(20 jaar)dus een hele trouwe klant,ben er nu echt klaar mee en wil echt opzeggen want je wordt echt niet serieus genomen.

Je kan bij kpn beter opzeggen en weer klant worden want als trouwe klanten zoek je het maar uit....dus totaal geen service

Admin: vraag naar bestaand topic verplaatst

 


Welke Experiabox heeft u?


Hallo, 

Het is de experiabox v10


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Ja, maar het probleem is dus dat ik helemaal geen WiFi krijg via kpn. 

Ik kan het modem resetten maar krijg authentication probleem te zien


Dat kan wel kloppen.  De draadloze verbindingssets zijn vaak een drama voor het hele netwerk.  Trek ze maar uit het stopcontact en vrijwel zeker is het probleem weg. Probeer het en laat even weten hoe het afloopt. 


@Adriana sophia Jammer om te lezen dat je nog niet verder gekomen bent met je wifi verbinding. De Experia Box V10 is geen verouderd type modem, dat klopt. Maar je wifi moet het natuurlijk wel doen. Op welke apparaten gebruik je de wifi verbinding? En speelt dit op één of meerdere apparaten? Je noemt authenticatie problemen, wat gebeurt er verder precies? Krijg je bijvoorbeeld wel verbinding? En heb je de tip van @Joep1965 hierboven nog uitgeprobeerd?


Ja, maar het probleem is dus dat ik helemaal geen WiFi krijg via kpn. 

Ik kan het modem resetten maar krijg authentication probleem te zien

Dan voert u gewoon het verkeerde wachtwoord in denk ik.

Vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop inloggen op http://192.168.2.254, lukt dat? Eerste keer het wachtwoord leeg laten. Daarbij word u vervolgens gevraagd om zelf een wachtwoord in te stellen.

Als u ingelogd bent kunt u naar de WiFi instellingen gaan en daar het wachtwoord controleren.Â