Skip to main content

(de titel mist een “geen”, whoeps)

Ruim een maand geleden hebben we ons ftth-pakket aangepast van 100 Mbps naar 1 Gbps. Feest!

2 dagen later lag onze internetverbinding er geheel uit. Natuurlijk direct contact opgenomen met de klantenservice die een monteur stuurt. Fysiek is alles in orde, het is een administratief probleem.

Inmiddels zijn we ruim een maand verder en zijn we nog steeds niet dichter bij een oplossing. Blijkbaar ligt het probleem bij een overgang van een ouder netwerkadministratiesysteem naar een nieuwe (ZSmart). Dit zou handmatig opgelost moeten worden door een bepaalde afdeling, aldus de klantenservice.

We hebben nu meerdere monteurs langs gehad, ontelbaar vaak gebeld met de klantenservice, maar hoewel vrijwel iedereen goede bedoelingen heeft (monteurs staan bij elk bezoek 1-2 uur te bellen voor een oplossing!), kan niemand uiteindelijk meer dan een ticket/email sturen naar de desbetreffende afdeling in de hoop dat ze er ooit naar gaan kijken. Elke keer horen we dat het na een paar werkdagen aangepakt wordt, wat uiteindelijk niet gebeurt. Niemand heeft rechtstreeks contact met ze...

Na deze maand zonder internet of uberhaupt progressie naar een oplossing hebben we de hoop een beetje opgegeven en willen we proberen naar een andere glasvezelprovider over te stappen. Maar die claimen dat KPN de "lijnkaping" blokkeert, dus niemand kan de lijn overnemen! Bij KPN zelf opzeggen kan ook weer niet zomaar, want er staat dus al ruim een maand een wijziging in het systeem die nog niet is afgerond... En die medewerker gooit weer vrolijk een ticket op de berg aan tickets die niet worden aangepakt 🙂.

Wie redt ons uit deze situatie?

 

Admin: ‘geen’ toegevoegd aan titel :)

Dag @50 GB datalimiet Welkom hier op het KPN Forum en dank voor het doen van je verhaal. Ik stel me zo voor dat je de wanhoop nabij bent. Dit is echt een uitzonderlijk nare situatie. 

Je hebt je gegevens achtergelaten in je profiel, dus ik kon direct het één en ander nakijken. Wat er aan de hand is heb je eigenlijk al heel precies opgeschreven. Je order is vastgelopen: het zit tussen twee systemen in en er is een achterliggend team druk bezig om dit in orde te maken. Je hebt een noodpakket, begrijp ik, dat je steeds kunt laten opwaarderen? 

Ik lees in de diverse loggingen dat de collega's van de klantenservice meerdere tickets en klachten voor je hebben ingediend. Ik lees ook dat het hun frustreert dat ze dit niet voor je kunnen oplossen. Verder zie ik dat de afdeling die dit wel kan oplossen hard aan het werk is omdat ook te doen. Ik durf je alleen geen indicatie te geven van wanneer dit zal zijn. 

Ik zou je dolgraag willen redden uit deze situatie, maar ik heb ook niet mogelijkheid om dat te doen. Ik schiet me alle liefde van de wereld nog een ticket of een klacht in. Maar uiteindelijk -en ik vind het heel naar om te schrijven- kan ik ook niet anders dan je vragen om te wachten. 


Dank voor je antwoord; 

Je hebt een noodpakket, begrijp ik, dat je steeds kunt laten opwaarderen? 

Jazeker. In ieder geval is het beter dan helemaal niets meer 😉.


Een paar uur geleden zijn we overigens benaderd door een andere afdeling die verkondigde dat we voor woensdag een update zouden moeten krijgen. Er beweegt nu dus weer merkbaar iets, hopelijk brengt het ons deze keer wel richting een oplossing.


Hallo @50 GB datalimiet Ik zie dat het probleem zelf nog niet is opgelost, maar dat je nu wel in contact staat met een collega die je iets meer heeft verteld. Is er iets meer duidelijkheid ondertussen? 


Hoi @Bart_

Helaas nog niet echt meer duidelijkheid (in tegendeel eigenlijk).

Hoewel we niet waren teruggebeld gaf het glasvezelmodem woensdag onverwacht aan dat er weer een WAN-verbinding was (ledje met icoontje van 2 pijltjes). Er was verder geen internetverbinding oid, dus ik had weer contact opgenomen met de telefonische klantenservice. Het hele reset-ritueel mocht niet baten, dus er is weer een monteur ingepland voor volgende week aangezien er nu wellicht wel een kans is dat ze het op locatie op kunnen lossen.

Vreemd genoeg geeft het modem vanaf donderdag (1 dag later) *niet* meer aan dat er een WAN-verbinding is, dus we zijn weer terug bij de situatie van de afgelopen maand waarbij er geen enkel teken van leven op de lijn zit…

Wellicht is het toch wel tactisch om er nog een ticket bij te zetten gezien deze nieuwe omstandigheden, of om uit te zoeken wat de huidige status van dit probleem is. Op dit moment hebben we weer geen idee waar we nu eigenlijk op wachten (naast de recent ingeplande monteur die we nog hebben staan voor het geval dat de WAN-verbinding spontaan weer gaat werken).


Hallo @50 GB datalimiet Wat een enorm naar verhaal blijft dit zo. Ik kan me je gedachtegang wel voorstellen, maar er ‘extra tickets voor indienen’ gaat niet veel helpen. Er staat duidelijk aangegeven dat er het één en ander speelt en er is dus een nieuwe afspraak gemaakt met een monteur? Laten we dit afwachten. Natuurlijk wil ik meedenken, maar ik denk dat het de zaak gaat bemoeilijken als we er van meerdere kanten aan gaan trekken. Hoe verleidelijk dat ook is. 


De monteur van een paar weken geleden was eruit gehaald door KPN, gezien ze zonder werkende WAN-verbinding sowieso niets konden doen in onze situatie. Wel was het probleem toen echt doorgezet naar een "derde partij" die het op zou moeten gaan lossen.

We hadden spontaan weer werkende diensten sinds afgelopen donderdag (met hogere snelheden), maar sinds vanochtend is de hele WAN-verbinding weer verdwenen. Inmiddels is het probleem na bijna 2 maanden dus nog steeds niet opgelost.

Telefonisch weer contact opgenomen, maar gezien er sinds begin deze maand geen enkele update in de openstaande tickets is gezet is er alweer een nieuwe ticket aangemaakt. Valt er op een manier te achterhalen wat er nu speelt en waarom alles er nu weer uit ligt?


Het spijt me heel erg om dit te lezen. Ik had gehoopt dat dit opgelost was en niet nog steeds speelde. Ik weet niet wat er speelt, maar ik heb deze situatie direct laten escaleren. Sorry voor het jargon, maar dat houdt in dat ik het dringende verzoek heb gedaan om dit nu op een duidelijke manier op te pakken en met je kort te sluiten.