Skip to main content

Goedemorgen,

Al twee jaar lang aan het klooien met het internet probleem hier in huis. Wat een naar bedrijf… als je de keus hebt ga dan zeker niet met uw internet of tv bij KPN, want ze zijn er niet om te helpen als er problemen zijn. Wij hebben hier in huis 32Mbit en dat is boven de norm voor een buitengebied modem blijkbaar. Ik heb een jaar geleden gevraagd om een buitengebied modem, omdat dat het probleem oplost van de trage verbinding. Aangezien iedereen thuis werkt op dit moment heb je wel iets meer nodig dan 32Mbit. Het buitengebied modem daar kwam ik niet voor in aanmerking. Dus stuurde ze 3x een monteur. Twee extra super WiFi punten en een WiFi versterker en twee maal een switch… wat natuurlijk erg aardig is.. maar wat het probleem niet oplost, want de snelheid wordt daar niet beter van. “Dit was het laatste wat ik nog gratis kreeg” (zei Annemarie ******) ik gaf daarop aan dat ik helemaal niks wil krijgen, maar alleen goed internet. Toen gooide zij de telefoon erop.
 

1 jaar later
Door de WiFi versterker boven te plaatsen aan een kabel werkt de V10A modem dus niet meer als WiFi modem zegt een medewerkster nu.. Dus die wilde nu een V12 modem verzenden, maar toen werd de verbinding plots verbroken.


Ik terug bellen en toen kreeg ik iemand anders aan de lijn en die draaide alles weer terug. Bedankt KPN voor de geweldige service. Er is nog veel meer fout gegaan, maar dat is veel te veel om allemaal te vermelden. Wat een flut bedrijf. Iedereen die nog een keuze heeft kies niet voor KPN daar krijg je spijt van. 

Om over het kastje van kpn tv nog maar te zwijgen… wat een drama was dat de afgelopen tijd. ☹️ 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt + gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Maar wat is nu daadwerkelijk het probleem? Ok het is technisch dus niet mogelijk om een hogere snelheid te hebben. Overigens is die 32 voldoende om goed mee te kunnen werken. Maar u werkt waarschijnlijk via Wi-Fi. Tsja dat moet je nooit doen.  En met 2 Wi-Fi punten zou u in een standaard woning overal Wi-Fi moeten hebben. Ik hoop dat u iets gedetailleerder het probleem kan omschrijven. Overigens is de v10a het enige modem wat wel met de super wifi's werkt.


Is dit een mededeling?


Een standaard woning is misschien het probleem. Het ene WiFi punt vindt het andere niet. De monteur heeft de V10A uitgeschakeld is mij verteld menu blijkt ineens als er een WiFi versterker gebruikt wordt dat dan de V10A niet meer werkt en dat ze dat probleem met de V12 opgelost hebben. 


Is dit een mededeling?

Onder andere… een mededeling met een probleem wat niet opgelost wordt. De V10A heeft als probleem dat dat geen WiFi punt meer is als er een WiFi versterker aan geplaatst wordt. En de V12 kan wel WiFi zenden met een versterker erop aangesloten.


Bij mij is alles met kabels aangesloten… het probleem is nu dat de V10A geen WiFi signaal kan geven doordat er een versterker op aangesloten zit. Waardoor ik aan de voorkant van het huis/hal traag internet heb.


De v10a is het enige modem waar de Wi-Fi aan kan blijven. Uiteraard moet het Wi-Fi punt op een niet al te grote afstand van het modem staan. Stel het modem staat in de meterkast naast de trap dan moet je het Wi-Fi punt op de eerste overloop zetten. 


De v10a is het enige modem waar de Wi-Fi aan kan blijven. Uiteraard moet het Wi-Fi punt op een niet al te grote afstand van het modem staan. Stel het modem staat in de meterkast naast de trap dan moet je het Wi-Fi punt op de eerste overloop zetten. 

De monteur heeft de WiFi van de V10A uitgezet is mij verteld door de monteur en ik heb nu gevraagd of ze dat weer aan willen zetten. Toen kwam de medewerkster met het verhaal dat de V10A en een versterker niet samen WiFi aan kunnen hebben. U heeft er waarschijnlijk verstand van, maar de mensen aan de telefoon blijkbaar niet.
 

Ik heb in mijn bericht een foto van het verzonden pakketje naar mij toe… nou die is binnen gekomen… een afstandsbediening. Die zal het probleem wel oplossen. 

 


De forumleden staan soms te klapperen met hun oren over sommige uitspraken van monteurs en klantenservicemedewerker. Op het forum is heel veel kennis.  Aan jou de keus😉. Een afstandsbediening 🤔


De forumleden staan soms te klapperen met hun oren over sommige uitspraken van monteurs en klantenservicemedewerker. Op het forum is heel veel kennis.  Aan jou de keus😉. Een afstandsbediening 🤔

Het is ongelooflijk… ik bel net met KPN om te melden dat er een afstandsbediening binnen is gekomen en ik heb nog eenmaal de moeite genomen om mijn verhaal te doen. Dus ik heb gesproken met Rob en kreeg het idee al snel dat die jongen er iets meer van snapte dan zijn drie voorgangers… hij heeft het probleem binnen 30 seconden opgelost.

De oplossing was om in de modeminstellingen de naam van het V10A modem te wijzigen waardoor dit ook een eigen netwerk wordt en dus ook weer gaat zenden. Het kan soms zo simpel zijn. 
3 collega’s ervoor gesproken en die zelfs een monteur wilde sturen, maar Rob heeft gewoon direct het probleem opgelost. Helemaal blij. 😃