2 maanden geleden zijn wij overgestapt van coax naar glasvezel (dachten we). Omdat ik werkzaam ben in de IT wilde ik maar al te graag gebruik maken van een glasvezel verbinding. Ook ivm thuiswerken en wat kleine servertjes die ik heb draaien zag ik veel voordelen.
Het begon bij het graven van de glasvezel kabel in de straat. Glaspoort vroeg netjes of wij aangesloten wilde worden. Na 1 jaar (na de graafwerkzaamheden) heeft glaspoort de kabel binnen aan kunnen sluiten. Vooralsnog niks aan de hand omdat we nog bij de oude provider zaten en expres afgewacht hebben tot alles in de meterkast aangesloten was.
Eenmaal alles aangesloten in de meterkast zijn we op zoek gegaan naar een provider. Eerst een concurent van KPN (omdat die geen aansluit kosten rekende). Doosje met benodigdheden binnen gekregen die ik prima zelf kon aansluiten. Echter bleek de verbinding niet te werken. Toen begonnen de problemen. Ik zal ze opsommen.
- Provider gebeld dat het internet niet werkt. Die zou een monteur sturen.
- na 1 week komt de monteur langs en constateerd dat er niks mis is met de meterkast, maar kon niet in de wijkkast en koppeld dit terug naar de provider.
- Provider zou KPN Netwerk aansturen om naar de wijkkast te komen kijken en maakt met ons een afspraak.
- KPN Netwerk stuur vervolgens VolkertWessel aan. DIe bevestigen de afsrpaak met ons. Wederom weer 1 tot 2 weken later.
- Geen monteur te bekennen dus wij bellen met KPN Netwerk en VokertWessel. Hun geven aan dat de afspraak vanuit de klant is verzet. (na 2 a 3 weken zonder internet verzet ik niet graag een afspraak).
- Vorige provider kon niks betekenen dus wij overgestapt naar KPN in de hoop dat hun het wel goed kunnen regelen.
- Echter belanden we in een visuele circel. En worden we wederom van het kastje naar de muur gestuurd. Provider → KPN Netwerk → VolkerWessel → monteur die niet komt.
Dit alles duurt nu al vanaf 8 maart 24.
Het probleem ligt in de wijkkast waar wij niet goed aangesloten zijn. Vorige montuer bevestigde dat. Na 5 afspraken kregen wij elke keer hetzelfde te horen “afpraak is door de klant verzet”. Ik heb enorm veel geduld, maar ergens houd het op. Ik ben dan ook licht gezegt KWAAD!
Waar moet ik mijzelf melden om zaken geregeld te krijgen? Desnoods geven ze mij de sleutel van de wijkkast en meet ik de boel zelf door.
Ja ik heb een noodpakket alleen ik kan je vertellen dat met 5 personen in huis deze er vrij snel doorheen gaat. En na 2 maanden wil ik ondertussen ook weer eens een online spelletje kunnens spelen met mijn vrienden en kinderen.