Skip to main content

Dit is een kopie van mijn chats met KPN via Facebook

Ik ben nu al vanaf 8 september bezig met KPN. Ik had een betaling gemist in augustus, niet omdat ik niet wou betalen maar door die Coronacrisis zijn mijn vaste lasten bijna gelijk aan mijn huidige inkomsten. Dus dan gaat er wel eens wat mis. En dan komt er ineens een mailtje binnen dat als ik niet binnen 3 dagen betaal ik afgesloten ga worden. Die uiterste betalingsdatum, 1 september, wist ik heel goed want dat heb ik zelf met KPN afgesproken maar het geld was er gewoon niet. Ik heb dus met veel tegenzin mijn vader gevraagd die rekening te betalen wat hij direct gedaan heeft. En dan ineens op dinsdagochtend 8 september is het internet afgesloten. De enige site die ik nog kon bereiken was die van KPN.NL met de link om per direct te betalen en dan zou ik maximaal 4 uur later weer aangesloten zijn. Dus maar weer mijn vader gevraagd die 65€ op mijn rekening te storten zodat ik direct kon betalen. Nou, 1 inuut later stond het op mijn rekening en via de KPN app op mijn telefoon via Ideal de rekening betaald. 5 uur later nog steeds geen tv en internet.
Dus dan maar weer de telefoon erbij, gelukkig niet één met een KPN abonnement want ander had ik ook niet eens meer kunnen bellen. Weer de hele procedure langs, een medewerker, dat gaat trouwens wel vlot, weer voor de zoveelste keer alle procedures doorlopen en tussen als die procedures in de wacht gezet worden Van een 45 minuten met KPN aan de lijn zat ik 35 minuten in de wacht. De procedures? Modem uit, modem weer aan. niets. Modem langer uitzetten, weer niets. Modem resetten voor de zoveelste keer. Nog niets. En dat ging tot woensdagavond 21.00 uur door en vele telefoontjes verder. Vanaf toen ben ik de gesprekken op gaan nemen en dat er keurig bij vermeld. Er werd toen een ticket aangemaaktmet de belofte binnen 24 uur weer aangesloten te zijn. Weer de zoveelste belofte alleen nu duurde deze 20 uur langer. 26 uur gewacht tot ik ging bellen want uiteraard was er nog steeds geen tv en internet. Ik heb verschillende medewerkers gesproken en werd met de meest ongelofelijke smoesjes het moeras in gestuurd. Ik heb zelfs een leidinggevende aan de lijn geëist en gekregen maar na een minuut of 3 had meneer er schijnbaar genoeg van en werd de verbinding gewoon verbroken. Gelukkig staat het allemaal op tape. Woensdagavond werd me verteld dat de financiële administratie wel ziet dat er betaald is maar dat nooit doorgegeven is aan de afdeling die mij moest aansluiten terwijl dat juist al vanaf dinsdagmiddag de reden is dat ik telkens zolang in de wacht werd gezet. Ze moesten overleggen met die afdeling en met telkens weer de belofte over 4 of tot woensdagavond zelf 24 u later weer internet te hebben. Het geld dat mijn vader al op 1 september voor mij betaald heeft kunnen ze tot op de dag van vandaag niet terug vinden.  Vrijdagmiddag was ik het zo zat dat ik ze gezegd heb dat als ik mijn leveringsvoorwaarden niet voldoe (betalen) KPN mij mag afsluiten.

Ik ben uit gegaan van de stelling dat die voorwaarde van beide kanten moet komen. Als de leverancier van een product niet leveren, KPN dus, niet kunnen leveren waar ik voor betaald heb dan is dat een reden om het contract voortijdig te ontbinden. En uiteraard restitutie van de tijd dat ik geen product van u heb kunnen ontvangen.Dat is dus al vanaf 8 september. Ik heb inmiddels alweer 2 x een factuur van 65€ mogen laten incasseren. Uiteraard storneer ik die direct.
Ik werd dus doorverbonden met de afdeling "opzeggingen" en die medewerker was het geheel met me eens. Het duurde nog geen 2 minuten of ik was officieel, per direct afgesloten, einde contract waren letterlijk zijn door mij opgenomen woorden. Staat gelukkig ook allemaal op tape. Wat zie ik een paar dagen later? Dat ze gewoon doorgaan met factureren dus ik maar weer in de telefoon, overigens pas nadat ik die automatische incasso zelf gestorneerd heb. En wat bleek tijdens dat telefoontje? Ik was helemaal niet afgesloten en mijn abonnement liep nog gewoon. Ik was al boos maar toen knapte ik bijna. Dus daarom social media er maar bij. Ik ga nu nog niet de geluidsopnames erbij zetten want dat is heel erg saai luisteren. 35 minuten in de wacht en hooguit 10 minuten echt contact en er in gaan lopen knippen ga ik niet doen met een orginele opname.

Dank voor de gegevens! Uiteraard erg jammer dat er een aantal zaken niet goed lijken te gaan. Ik zie dat je een klacht hebt ingediend en er ook al contact is opgenomen. Je voicemail is ingesproken volgens mijn collega. Er zal nogmaals contact met je worden opgenomen om het te bespreken. Aangezien er een klacht is ingediend kan ik momenteel verder niets voor je doen, want dan zitten we de klachtbehandelaar enkel in de weg. Wordt vervolgd dus!

PS, mijn voicemail is helemaal leeg. Ik ben nog nooit door iemand van KPN gebeld. Weer zo' uitspraak die kant nog wal raakt. Maar wel goed voor mijn dossier tegen jullie. Weer een leugen erbij.
30 september om 09:39
30 sep 2020 09:39
KPN
stuurde dit
een week geleden
Duidelijk! Ik zal dit ook kenbaar maken bij de betreffende afdeling. Mijn excuses voor het ongemak. Er zal contact worden opgenomen.

30 sep 2020 22:16
Door jou verzonden
een week geleden
Nou, sorry voor mijn cynisme maar dat heb ik al wat te vaak gehoord.
1 oktober om 11:29
1 Okt 2020 11:29
KPN
stuurde dit
een week geleden
En dat begrijp ik ook. Helaas kan ik voor nu niets voor je doen. Je wordt echt gebeld 🙂
Vandaag om 22:32
22:32
Door jou verzonden
40 minuten geleden
Ik ben nog steeds niet gebeld en jullie blijven gewoon door factureren.
Door jou verzonden
16 minuten geleden
Ik heb pas deze week officieel een bericht dat mijn verbinding wordt afgesloten, Maar dat hoeft toch niet want hij doet het al heel lang niet meer. Maar het lullige is dat die afsluiting pas vandaag ingaat en ik nu dus nog weer een maand moet gaan betalen terwijl die 2e betaling die door mijn vader is gedaan nog steeds niet terecht is. Ik al 4 weken geen tv en internet meer heb, 10 tallen loze beloftes. Ik storneer elke betaling en ga als dit nog even duurt mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Ten eerste heb ik recht op vrijstelling van elke vorm van betalen 8 september want vanaf die dag heb ik al geen tv en internet meer. En bij elke keer dat ik jullie daar over bel worden alle al reeds gemaakt loze beloften weer herhaald en, daar zijn jullie wel betrouwbaar in, niet na gekomen.  Is er in jullie organisatie dan echt helemaal niemand die luistert en leest. Al op vrijdag 11 september zou per direct het contract ontbonden worden, PER DIRECT. Omdat jullie na een week knoeien mij nog steeds geen internet en tv konden leveren. Gelukkig neem ik alles wat met KPN betreft op met een voice recorder. En die belofte mij te bellen? Wie dan? wanneer? Of is dat één van de af en toe gemiste oproepen waarna er geen boodschap in de voicemale wordt ingesproken? Zodat ik lekker niet weet dat jullie het zijn maar jullie toch kunnen zeggen, we hebben het geprobeerd? Dat soort gedrag past ook het best bij wat ik al 4 weken met jullie ervaar.
==================================================================

KPN Webcare
12 dagen geleden

Bedankt voor je vraag op het KPN Forum! Deze week is er een antwoord gemarkeerd in jouw topic. We horen graag of je tevreden bent met dit antwoord. Hiervoor kun je de duimpjes gebruiken.
👍
👎

Als je op één van de twee duimpjes klikt volgt er een vraag. Het duurt nog geen minuut om je antwoord in te vullen. Alvast bedankt!
Tevreden, pas vandaag hebben jullie mij officieel afgesloten maar ik moet nog wel een maand betalen. Het dubbel betaalde geld voor de maand Augustus is nog steeds spoorloos. Dit speelt nu al vanaf 8 september En nog steeds hoor ik alleen loze beloftes en keiharde leugens. Bedrijfsbeleid? Ik heb al vanaf 8 september geen tv en internet meer, En toch blijven jullie factureren en beloftes op facebook maken dat ik gebeld zal worden. Heel misschien is dat wel gedaan maar ook ik mis wel eens een oproep, Ik moet ook wel eens douchen ofzo. Maar als de voicemale dan niet wordt ingesproken zal ik nooit weten wie en waarom er onbekend is gebeld. Maar jullie kloppen je waarschijnlijk op de borst, zo, we hebben lekker wel gebeld, bewijs jij maar eens van niet!!!!
Zeer typerend KPN gedrag. List, leugen en bedrog. En daar voeg diefstal aan toe. Niet leveren wat volgens contract geleverd dient te worden, diefstal 1, maar wel de automatische incasso's door laten gaan. Diefstal 2. Mijn vader niet terug betalen ondanks alle aangeleverde bewijzen dat hij een maand voor mij betaald heeft. Diefstal 3.
En al die leugens. Elke medewerker van de KPN-Klantenservice die ik gesproken heb, en dat zijn er heel veel heeft mij beloftes gedaan waar er niet 1 van nagekomen is. Niet 1

 

Even los van de inhoud van je bericht: wat is je vraag aan mede-forumleden en/of KPN moderatoren op dit forum?

Niet dat ik je frustratie en boosheid niet begrijp hoor. Het kan een vraag zijn maar ook een uiting van frustratie. 


Dag @JoBro Je hebt een heel lang verhaal geschreven en ik snap dat het schuim je op de lippen staat. Dat het in jouw geval flink is misgelopen is helemaal duidelijk. 

De aantekeningen die de diverse collega's erover hebben gemaakt zijn trouwens net zo lang. Er is ondertussen al veel in gang gezet om dit probleem uit de wereld te krijgen en ik zie dat er aan alle kanten mensen aan werken. Het zal dus worden opgelost. Er zal dus ook contact met je volgen om dit verder met je op te lossen. Ik snap dat je dat inmiddels al heel vaak hebt gehoord en dat je er geen enkel vertrouwen in hebt. Ik zou het zelf ook eerst willen zien. 

Ik zal me niet inhoudelijk mengen in de afhandeling van het één en ander (dat heeft echt geen zin en maakt het voor iedereen verwarrender) maar mocht ik iets kunnen doen qua navraag, laat het me dan hier weten. 


Reageer