Skip to main content

Vanaf 9-12-2020 ben ik bezig om een bestelling van alles in 1 te krijgen maar na zeer veel telefoontjes en chat vandaag besloten de bestelling te annuleren. 

 

Wat een tegenvaller zowel de organisatie als +/- 50% van de medewerkers die ik heb gesproken. 

Belangrijke zaken die ik heb gemist:

  • Geen opschaling bij escalatie 
  • Geen alternatieve routers om klachten snel te kunnen doorpakken
  • Zeer slechte communicatie intern 
  • Zeer slechte deling van verslaglegging naar de klant

Jammer was in basis blij dat we over mochten van Solcon naar KPN nu maar opzoek naar een ander alternatief voor Solcon. 

Jammer dit te horen, Rob. Nu weet ik natuurlijk zo niet direct wat er allemaal gebeurd is en speelde. Maar als je al sinds december bezig was, en met het lijstje dat je er bij deelt, kan ik me voorstellen dat je er flauw van bent. Ik hoop dat je inmiddels een alternatief hebt gevonden. En als je het op later moment nog eens met ons wilt proberen, je bent van harte welkom :)


Erik heb bij de annulering van de bestelling en tijdens de telefonische reactie op de enquête die ik heb ingevuld aangegeven dat als KPN met zekerheid aangeeft wanneer ze leveren ik open sta voor een gesprek.


Dat is een goed punt, Rob. Het probleem daarmee is dat dit helaas niet in alle gevallen lukt 😞 Als de fysieke aanleg nog niet voltooid is, dan zijn we daarin afhankelijk van KPN NetwerkNL om dat af te maken en dat bij ons af te melden. Wij kunnen daar maar heel beperkt invloed op uitoefenen. Dus als dat in jouw situatie het geval was, dan zullen we ook bij een nieuwe bestelling waarschijnlijk niet met volledige zekerheid kunnen zeggen wanneer het geleverd wordt.


Erik, je moet toch kunnen zien als medewerker of dit het geval is en de website moet dan nog niet een beschikbaarheid tonen. Als jij dit kan uitzoeken of dit het geval is verneem ik het graag.


Helaas niet. Als de website aangeeft dat je op jouw adres een bestelling kunt plaatsen, dan betekent dit dat er kabels in de grond liggen. Echter, de afwerking daarvan in de centrale en/of jouw huis staat daar los van. Afhankelijk van waar je precies woont en wat voor situatie het is (bestaande bouw, nieuwbouw project, nieuwbouw losse woning etc...) kan dit namelijk verschillen hoe het gaat. In de meeste gevallen merk je hier als klant niet zoveel van. Want of het is al afgemeld als je de bestelling doet, of het wordt afgerond en afgemeld in de week of twee, drie die er meestal voor een levering staat. Als dat niet lukt, dan merken we dat ook pas als een bestelling eenmaal geplaatst is. In die gevallen pakt de back office levering dit op om verder te begeleiden zodat het alsnog zo snel mogelijk gerealiseerd wordt. 

Dus de website zal blijven aangeven dat het leverbaar is voor je. Als je wilt kan ik nog wel even kijken of ik via je inmiddels geannuleerde bestelling iets meer informatie kan achterhalen. Als je dat wilt, vul dan je forumprofiel in met adresgegevens en/of klantnummer. Laat even weten als je dit gedaan hebt, dan kijk ik het na.