Skip to main content

Beste Forumleden en KPN,

 

Afgelopen weekend heb ik voor onze sportvereniging een noodpakket ontvangen omdat er na een brand voorlopig geen ISRA/punt meer is. Voor de aansturing van de veldlampen en de toegangspoort is echter internet nodig van buiten naar binnen (o.m. portforwarding en dus kom je dan uit bij APN). Helaas zit de noodsim niet op het APN maar op basic internet en werkt het niet. Welke KPN medewerker of klantenservice ik ook bel, niemand weet wat nu te doen. Is er hier wellicht wel iemand die weet hoe we de SIM kunnen activeren op APN zodat 500 mensen weer kunnen sporten? Welk loket kan ik mij melden? Ik hoor het graag!

 

Beste @jeanette v, welkom! Wat ontzettend rot dit.. Begrijp ik goed dat je dit noodpakket voor een particulier abonnement hebt gekregen? In dat geval staat de APN inderdaad vast op basic internet. Dat kan je zelf niet wijzigen. Het is dan ook echt een ‘nood’verbinding, zodat je gebruik kunt maken van internet, maar is niet geschikt voor doeleinden waar portforwarding voor nodig is. Ik ben bang dat we je hier niet verder mee kunnen helpen!


Dat is heel erg jammer.  Begrijp ik het goed als ik uit je antwoord haal dat APN Advanced Internet niet de standaard instelling is binnen het standaard noodpakket? Helpt het nog om te zeggen dat wij ook geen standaard klant zijn? Wij hebben weliswaar een particulier abonnement, maar zijn eigenlijk niet een typisch particulier en ook niet een typisch zakelijke klant
. want tsja een non profit sportvereniging die in Corona tijd mensen graag in beweging ziet. Zou je eens kunnen kijken of er niet een uitzondering gemaakt kan worden?

Of iemand anders nog een idee hoe wij dit kunnen aanpakken? Is er bv een noodpakket voor zakelijke klanten waarbij dit wel kan? 


Klopt helemaal! Ook al snap ik helemaal dat je geen typisch particuliere of zakelijke klant kan, zijn onze producten wel echt voor elke klant hetzelfde. Deze standaard pakketten kunnen niet uitgebreid worden op basis van de wens van de klant. Vandaar de term ‘noodpakket’. Ik weet niet hoe dit zakelijk zit! Je kunt eens informeren via 0800-0403 of via het zakelijke forum. Mijn collega's weten zeker wat de mogelijkheden daarin zijn!Â