Skip to main content

Hier in huis een 200mbps abb. Continu in en uitloggen om snelheid te behouden als je door het netwerk loopt. 

Bij het bovenste wifi punt, alles bedraad, blijft de verbinding bij het laagste wifi punt verbonden. Dat geeft dus, wat lijkt, een lage snelheid weer . 

 

Iemand een oplossing hoe dit is op te vangen?

Hoi @Peugeot508SWhybrid, welkom hier. 

Met de Experia moet je in principe altijd verbinden met het sterkste punt. Alleen kan het apparaat die de verbinding zoekt er soms anders over denken, ik vermoed dat dat ervaren wordt. Want doen alle apparaten dat?


Hallo  Bart,

 

Dit probleem doet zich voor bij alle devices. Hij blijft bij de eerste Experia verbonden. Uitloggen en inloggen dan wordt het sterkste punt verbonden.

Ik hoop dat hiervoor een oplossing is.


Zijn de afstanden niet heel groot in jouw huis? Dat bijvoorbeeld het bereik overlapt. En heb je de Experia Wifi's al eens gereset? Maakt dat nog verschil?


Welke Experiabox heeft u? En u heeft Experia WiFi's? Hoeveel? Heeft u ook nog andere accespoints? Repeaters?


V10 met twee experia wifi punten, kleine zwarte kastjes(!) bedraad uitgevoerd. Deze schakelt het wifi op de router zelf uit. Geeft een signaal door de woning. Tot dus ver goed. Echter boven geen snelheid meer. Verbind ik opnieuw dan zeer goed. Loop ik naar beneden dag weer geen snelheid meer. Blijft verbonden met het eerste wifi punt.

 


V10 met twee experia wifi punten, kleine zwarte kastjes(!) bedraad uitgevoerd. Deze schakelt het wifi op de router zelf uit. Geeft een signaal door de woning. Tot dus ver goed. Echter boven geen snelheid meer. Verbind ik opnieuw dan zeer goed. Loop ik naar beneden dag weer geen snelheid meer. Blijft verbonden met het eerste wifi punt.

 

Naar mijn weten ondersteunen de zwarte kastjes niet het seamless roaming, dat deze dus automatisch verbind met het sterkste toegangspunt maar deze blijven verbonden zolang het apparaat en het kastje elkaar zien, ongeacht of er een ander, sterker punt in de buurt is.

Hiervoor zul je SuperWiFi moeten hebben die dat wel ondersteund.


V10 met twee experia wifi punten, kleine zwarte kastjes(!) bedraad uitgevoerd. Deze schakelt het wifi op de router zelf uit. Geeft een signaal door de woning. Tot dus ver goed. Echter boven geen snelheid meer. Verbind ik opnieuw dan zeer goed. Loop ik naar beneden dag weer geen snelheid meer. Blijft verbonden met het eerste wifi punt.

 

Naar mijn weten ondersteunen de zwarte kastjes niet het seamless roaming, dat deze dus automatisch verbind met het sterkste toegangspunt maar deze blijven verbonden zolang het apparaat en het kastje elkaar zien, ongeacht of er een ander, sterker punt in de buurt is.

Hiervoor zul je SuperWiFi moeten hebben die dat wel ondersteund.

De Experia WiFi's ondersteunen ook seamles roaming. 


V10 met twee experia wifi punten, kleine zwarte kastjes(!) bedraad uitgevoerd. Deze schakelt het wifi op de router zelf uit. Geeft een signaal door de woning. Tot dus ver goed. Echter boven geen snelheid meer. Verbind ik opnieuw dan zeer goed. Loop ik naar beneden dag weer geen snelheid meer. Blijft verbonden met het eerste wifi punt.

Het WiFi op de v10 staat echt uit? Welk toestel heeft u? Is dat een beetje recent model? Speelt het probleem ook op andere toestellen? Laptop?