Skip to main content

Mijn modem lijkt niet meer te werken. Alle lampjes lichten tegelijk even op en gaan weer uit om 3 tellen later weer op te lichten en weer uit te gaan. Stekker is er al uit geweest en er weer in met het zelfde effect. Stekker in ander stopcontact zelfde effect. Reset uitgevoerd maar geen verandering helaas. Geen TV, telefoon of Wifi meer :-(

Help. Wat kan ik nog meer doen? 

:disappointed_relieved: Wat balen, @Pelikano! Even voor mijn duidelijkheid: het modem heb je ook handmatig gereset?

Kun je aangeven welk type modem je in gebruik hebt en welke lampjes er branden en in welke kleur? Controleer je ook even of al je gegevens up to date zijn in je Forum profiel? We helpen je graag verder via het Forum of telefonisch, via 0800 0402. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 telefonisch bereikbaar.


Het is een V8 en heb het modem handmatig gereset met een paperclip, 15 sec. Maar inmiddels heb ik al weer wat uitgeprobeerd. Ik heb de adapter van mn bewakingscamera(12V 2A) geprobeerd en nu werkt het modem wel. Dus mijn conclusie is dat de adapter defect is. 

Alles werkt wel weer behalve de camera. :scream:


@Shyrin_  zou je een adapter voor een V8 modem kunnen regelen voor mij? Ik wil niet een nieuw modem, dat geeft teveel gedoe. 


De v8 mag langzamerhand wel uitgefaseerd worden...


@Pelikano,

Volgens mij kan kpn geen adapter voor de v8 meer opsturen,maar wel van de v10 deze is 12/2.5a meerdere kpn medewerkers beweren dat dit werkt maar soms zeggen ze ook dat ze geen adapter kunnen opsturen en dat je een nieuw modem krijgt.Persoonlijk zou ik ook voor een nieuw modem gaan. De v10 is het modem die ze normaal ter vervangen leveren.Dat is een heel goed modem en veel beter dan de v8,Ja het installeren kost wat tijd maar als het goed is kan je dan ook weer een paar jaar verder.Waarom zou je graag de v8 willen houden?Het omwisselen van de kabels kost maar maximaal 10 minuten.Het enige nadeel van de v10 is dat hij behoorlijk groot is.


@Pelikano Een losse adapter kan ik helaas niet regelen, maar ik kijk wel graag of ik jouw Experia Box kan vervangen. Ik heb geprobeerd om jouw abonnement erbij te pakken op basis van de gegevens in jouw profiel, maar ik kan daarmee geen actief abonnement vinden. Zou je de gegevens in je forumprofiel willen controleren en indien nodig willen voorzien van een update? Dan kan ik voor je aan de slag.


Hallo @Denise_, fijn dat je er even naar gekeken hebt. Ik heb het profiel bijgewerkt en heb 2 abo’s actief. Ik vermoed dat je het abo niet kon vinden omdat het huisnummer nog steeds niet klopt. moeilijk verhaal maar heb nu het huisnummer gelijk gemaakt aan factuurnummer. 

Het gaat om het 2de abo, deze is van mijn 82 jarige moeder die niet blij wordt van veranderingen omdat TV en internet de status heilig heeft voor haar, ook omdat er geen GSM signaal in de buurt is. 

Haar huidig modem staat nu in de boekenplank als een soort altaar met heilig knipperende lampjes.:stuck_out_tongue_closed_eyes: Een nieuw modem moet waarschijnlijk hangen. 

Maar als er een nieuw modem moet komen zal ik die omwisselen en kijken of die op dezelfde plaats kan. 


Yes, ik heb het abonnement kunnen vinden. Ik heb jouw moeder een nieuwe modem toegestuurd. Ook dit modem kan ze op de boekenplank neerzetten. :wink:  Ik stuur je een privébericht met meer informatie over de omruiling.


@Pelikano ,

Laat je nog even weten of hij op de boekenplank past?:wink: en vooral of het nieuwe modem goed werkt?

Â