Skip to main content

Goedemorgen,

Voordat ik start met de vraag. Ik ben nieuw hier en een redelijke leek op dit gebied.

Is het mogelijk om een Asus modem aan te sluiten op de KPN Box 12, via een ethernet poort? Ik zit momenteel bij Ziggo en daar is/was het geen probleem. Morgen (woensdag) ga ik over op KPN Glasvezel. De KPN Box 12 mag gewoon worden behouden (deed ik bij Ziggo ook) en wil ik gebruiken voor de Televisie punten. En daarnaast dus een Asus aansluiten op een ethernet poort waar ik het hele huis op verbonden heb (ook de wifi).

 

Alvast bedankt,

Hallo @RMvdB , de ASUS zal een router zijn en géén modem.

Je kunt de Asus als accesspoint aansluiten achter het KPN-modem via een LAN-LAN-verbinding.

Bij Ziggo kon je de modem bridgen en de Asus als router instellen.

Bij KPN kun je de modem niet bridgen en daarom het advies de Asus als AP in te stellen.

Succes.

 

 


Lees dit topic: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983

Gewoon als router houden. Anders is het nutteloos en kun je hem er net zo goed tussenuit gooien.


Hoi JanD,

Dank voor je antwoord. Klopt inderdaad, router 🙂.

Moet het een Accesspoint zijn? Ik gebruik momenteel namelijk de Asus voor alle instellingen in huis. De ziggo werkt wel (ook wifi) maar daar doe ik helemaal niets mee. Dus ik wil mijn Asus blijven gebruiken zoals nu en daar heb ik op zolder een tweede Asus (wel als AP) op aangesloten.

 

 


Ik wil je ten sterkste afraden om een tweede router via een LAN-LAN verbinding aan te sluiten, voordat je het weet krijg je op jouw TV ontvanger na een paar seconden telkens de melding "Geen zender beschikbaar...".

Je kunt een tweede router prima als DMZ Host van de V12 instellen en de Asus als volwaardige router blijven gebruiken.

Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".


Hoi WJB en Nick83. 

Dank ook voor jullie antwoorden.

Als ik het artikel lees “Gebruik een eigen router achter de experia box” dan gaat dat al wat ver voor mij. Ik dacht het inderdaad gewoon aan te kunnen sluiten zonder verder de experia box te kunnen wijzigen.

Volgens mij heeft de KPN Box 12 nieuwe features tov de Experia box 10(A) zoals Parental control, invoer Mac adressen etc.

Misschien voor mij toch handig om superwifi points van KPN aan te schaffen? en de Asus te laten vervallen.

Of zie ik dan iets over het hoofd? 


Dat valt wel mee. U kunt het ook gewoon aansluiten zonder dat er in de Experiabox iets ingesteld word. Het enige wat in het topic van wjb word ingesteld is DMZ. En dat is eigenlijk optioneel.

Dat ligt aan wat u wil. Wilt u die parental control gebruiken? En heeft uw huidige apparatuur dit niet?