Skip to main content

Beste KPN, 

 

Voor mijn werk maak ik gebruik van de Azure cloud. Sinds mijn overstap naar KPN heb ik geen toegang meer tot de mappen waar ik mee moet werken. Onze systeem beheerder geeft aan dat ik KPN moet vragen om de poorten naar de Azure cloud te openen. Kun u me helpen bij mijn probleem? 

 

Ter info: Mijn computer en de mappen functioneren goed als ik via mijn mobiele hotspot verbonden ben aan het internet, maar dit is geen duurzame oplossing. Ook verschillende collega's hebben last van dit probleem. 

 

Ik ben voornamelijk bekend met AWS, maar product aanbod van Azure is vergelijkbaar (tot op zekere hoogte). De Azure VPN zal de wergever/systembeheerder moeten inrichten en bijbehorende gebruiker profielen distribueeren. Aangezien je dan over de VPN verbinding maakt zouden externe routes/poorten/watdanook geen probleem meer mogen opleveren en heb je in elk geval het hele pad zelf in de hand.

De topic starter kan natuurlijk zelf een VPN als NordVPN overwegen en misschien lost dat het poort probleem op. Ik zie die relevante poorten alleen niet gesloten dus het is de vraag wat precies het probleem is.


Ik heb helaas niets kunnen achterhalen wat het probleem kan zijn. Er worden in ieder geval geen poorten geblokkeerd. Het probleem zit mogelijk ergens anders, maar waar is mij onduidelijk. Ik had graag andere informatie gegeven, maar verder kom ik helaas niet.