Skip to main content

Zoals de titel beschrijft zijn beide van onze babyfoons (diocam) niet meer in staat te verbinden met de wifi. Zelfs opnieuw instellen van de camera’s is niet mogelijk en ook een reset van het modem heeft geen effect gehad. Nog tips? 

Hi @Stephandw, welkom hier. 

Ik denk graag mee.

Probeer je de babyfoon vanuit je eigen huis te benaderen? Of van buitenaf? Dat is nogal een verschil namelijk. 

Ik gok dat ik de juiste Diocam heb, heb je de Diocam ook gereset zoals hieronder aangegeven? De volledige handleiding kun je hier vinden. 

 


Na meerdere keren bellen met KPN en 0 compensatie of hulp te ontvangen gelukkig met behulp van een vriend mer ICT kennis dit probleem kunnen oplossen. 
 

sinds de meest recente update schakelt het modem niet zelf meer tussen wpa3 en wpa2. 
 

mocht he hetzelfde probleem hebben zou het dus kunnen helpen om het modem handmatig in de instellingen terug te zetten naar wpa2. Hierdoor doen de camera’s het weer bij ons! 


Binnen de modem kun je in de regel kiezen voor WPA2, WPA3 of de combi WPA2/WPA3.

Persoonlijk zou ik voor de laatste gekozen hebben, dan moeten alle apparaten gewoon kunnen werken via dat veiligheidsprotocol. Of zoveel mogelijk bekabeld aansluiten waar mogelijk, dan speelt het ‘probleem’ ook niet @Stephandw 


Binnen de modem kun je in de regel kiezen voor WPA2, WPA3 of de combi WPA2/WPA3.

Persoonlijk zou ik voor de laatste gekozen hebben, dan moeten alle apparaten gewoon kunnen werken via dat veiligheidsprotocol. Of zoveel mogelijk bekabeld aansluiten waar mogelijk, dan speelt het ‘probleem’ ook niet @Stephandw 

Hee bedankt voor de Reactie. Hij stond op de combistand voor wpa2 en 3. Maar kpn bevestigde tegen mij dat er iets fout is met de meest recente update. En onze theorie is dus dat het modem niet automatisch zelf die terugschakeling maakt zelfs op de combistand. Voor mij is nu de enige optie dus de wpa2 stand. Op de combi blokkeert hij de verbinding. 


Reageer