Skip to main content
Ik heb de laatste maanden mijn nuc ,draadloos aangesloten en dat werkt goed .Deze week zag ik een netwerkkabel liggen en heb mijn nuc toch meer weer bedraad aangesloten omdat dat beter is volgens de kenners .Als ik nu een speedtest doe dan haal ik met gemak mijn snelheden 200/200 met de draad maar de webpagina's laden veel langzamer dan op wifi . Het duurt soms wel een paar seconden voordat de webpagina laadt . Ik gebruik een vpn maar die gebruik ik natuurlijk ook op de wifi. Heeft iemand hier een verklaring voor of een oplossing? mvg Marco
Goede vraag, Marco. Het kan zijn dat je kabel toch niet helemaal optimaal is. Dat hij prima de maximale snelheid kan halen, maar dat het wat langer duurt. En dat je dat dan ook merkt op de webpagina's. Heb je nog een kabel in huis die je kunt testen?
Erik dat gaan we proberen, bedankt voor je antwoord.

Groeten Marco
Ik zit me eigenlijk af te vragen of die VPN verbinding bij wifi wel gebruikt word. Weet je zeker dat het verkeer door die tunnel heen gaat? Kan het niet zo wezen dat die VPN-software alleen op lan werkt ofzo?
Nick daar heb je een punt ,ik zou het niet weten maar als ik op wifi de VPN aanzet ,geeft het wel aan dat ik verbonden ben .
Nick daar heb je een punt ,ik zou het niet weten maar als ik op wifi de VPN aanzet ,geeft het wel aan dat ik verbonden ben .

Ff testen op een site als watismijnip.nl ofzo. Dat moet met VPN anders zijn dan zonder.
De lan zonder VPN, reageert die trouwens wel vlotjes?
Nick goed idee ,ga we morgen proberen.

groeten Marco