Skip to main content

Waarom maken jullie het zo moeilijk? Het woord “beheerderswachtwoord” komt alleen voor in de Thuis app. Nergens anders zie ik die kreet. Niet op de stickers achterop de wifi versterkers of experianbox. Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar. Ik heb alle mijn KPN wachtwoorden gebruikt en die achterop de verschillende boxen staan.

Laat me raden: je gaat me nu gaat adviseren om alles te gaan resetten. Dat is dan de enige optie voor mij. Ingewikkeld, verwarrend, niet klantgericht! Puntje feedback: maak een duidelijk stappenplan en wees consistent met benamingen. Hoe moeilijk kan dat zijn? 

Achter of onderop de versterkers staat een Admin Password of Web password. 

Dat moet je hebben. Ik vind het ook jammer dat de app dat niet precies zegt, welk wachtwoord je precies in moet vullen.


Ok, dank voor je supersnelle reactie. Welke van de 2 is dan het beheerders ww? 


Ok, dank voor je supersnelle reactie. Welke van de 2 is dan het beheerders ww? 

Ja... goede vraag. Beide uitproberen…

In principe moet je het wachtwoord hebben van het punt wat je als eerste aangesloten hebt. Maar misschien weet je dat niet meer. Misschien heb je ze ook al een keer verwisseld ofzo.


Ik heb nu 4 codes geprobeerd. Die van de Experian box V10 en de wifi versterker. Geen van de 4 werken. Heb de wifi versterker gereset. Nada. 

Ik geef het op. Dan maar geen app. Dank voor je tips.


Helemaal met je een de thuis app is een draak van een app en 9 van de 10 werkt hij geen eens 

En ben je voor de verandering eens door alle dingen heen gekomen enkele dagen later werkt het opnieuw niet meer en kan hij de hele modem niet meer vinden 🤭

Nu heb ik ook  een modem 🤐 die een eigen leventje heeft dus dat kan ook de oorzaak zijn.

En het beheerders ww is een wW wat je zelf heb moeten aanmaken tijdens het instel proces 😊


Je kunt rechtstreeks op de versterkers inloggen. Probeer: http://192.168.2.150. Ik neem tenminste aan dat je Experia WiFi's hebt? 

 


Helemaal met je een de thuis app is een draak van een app en 9 van de 10 werkt hij geen eens 

En ben je voor de verandering eens door alle dingen heen gekomen enkele dagen later werkt het opnieuw niet meer en kan hij de hele modem niet meer vinden 🤭

Nu heb ik ook  een modem 🤐 die een eigen leventje heeft dus dat kan ook de oorzaak zijn.

En het beheerders ww is een wW wat je zelf heb moeten aanmaken tijdens het instel proces 😊

Ik heb de versterkers achter een eigen router zitten. En hier werkt de app gewoon.

Maar hij had heel wat gebruiksvriendelijker mogen zijn. Er zijn veel mensen die het niet lukt om in te liggen. Te veel. Zou niet zo moeten zijn.


@Nick83 In het begin was het veel simpeler nu is het gedoe en het werkt meer niet dan wel.

Ik heb ze nu dan ook verwijderd en ga iets anders proberen nadat ik een nieuwe modem heb ontvangen.

 


Dag @Bertalert. Van harte welkom hier. Wat jammer dat je het inloggen in de KPN Thuis app als dusdanig lastig ervaart. Wat voor melding krijg je precies? Als het goed is heb je een beheerderswachtwoord aangemaakt. Dit is hetzelfde wachtwoord als waar je mee inlogt in de webinterface. Lukt dat laatste wel? Heb je de app al eens opnieuw of op een ander apparaat geïnstalleerd? Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen, is je modem resetten en ook de versterkers resetten. Als je na het uitvoeren van de reset de Experia WiFi’s weer aansluit, dan wordt één apparaat het “master apparaat”. Hier moet je dan het wachtwoord van gebruiken voor de app. Gebruik je wel dat wachtwoord? 


Beste Natasja. Dank voor je uitleg. Het is voor mij te verwarrend. Alle wachtwoorden die ik voor de KPN systemen heb ingevoerd. Systeem gereset, aan en uitgezet opnieuw alle wachtwoorden, Wireless key, SSID etc... daarnaast een aantal kreten die onverschillig worden gebruikt, geen consistentie zowel in jouw uitleg als in die van je collega’s van de helpdesk, als geschreven.

Wireless-key of wachtwoord? Beheerderswachtwoord? Komt alleen in de app voor? Webinterface? Masterapparaat? Oh je bedoeld het ww voor dit, of een experianbox of modem? Het vliegt alle kanten op. Zeg wat het is. Wat staat erop? Gebruik dat dan ook. Misschien duidelijker met plaatjes?

Een hoop gedoe geen resultaat. M.a.w. het zou uiteindelijk best wel kunnen gaan werken maar mijn energie weegt niet af tegen de baten. Sorry.

 


Misschien duidelijker met plaatjes?

Ik heb een plaatje geplaatst. Klopt dat plaatje? Heeft u die?


Klopt heb ik. Het is mij nu eindelijk duidelijk welk apparaat wat is. Ook hier weer geen consistente benaming. Op de boxjes staat duidelijk Experia Wifi alleen ik moet uit de gesprekken, foto’s en teksten uiteindelijk opmaken dat het hier om de “versterkers” gaat.  Daarnaast hebben die versterkers een eigen Wireless-key of maw een wachtwoord en ook nog eens een andere SSID dan de Masterapparaat of wel de Experianbox (V10 in mijngeval) Dus je begrijpt mijn verwarring in alle verschillende benamingen die door elkaar worden gebruikt door alle partijen binnen KPN.


Reageer