Skip to main content

Verleden week kreeg ik van ‘KPN’ een email dat mijn 1 Gbps Hussel NU uitgebreid werd met 1 Gbps Upload ipv 500 Mbps !
Sinds enkele dagen speedtest uitgevoerd op verschil;lende browsers en verschillende servers, bekabeld en rechtstreeks op mijn ExpBox 10A, met als resultaat: ongeveer 500 Mbps !
Vraag: waar blijft de beloofde 1 Gbps upload ??

Ik vind het jammer dat je ons geen kans wilt geven, @dries6951. Het forum is een plek voor en door klanten, waar forumgebruikers vooral elkaar helpen bij het vinden van een oplossing. Daarbij worden forumgebruikers bijgestaan door moderators, zoals ik, die het gesprek begeleiden en bijspringen wanneer jullie er samen niet uitkomen. Het is geen plek waar je direct contact hebt; het kan soms dus even duren voor je een reactie van een moderator krijgt. We doen uiteraard ons best om je zo snel mogelijk te helpen.

Achter de schermen ben ik in gesprek met mijn collega's voor een oplossing. Mijn collega gaf aan dat het probleem verholpen zou zijn, maar dit blijkt toch niet het geval. De configuratie staat toch wel goed. Waarom jij dan toch niet een uploadsnelheid van 1 Gbit/s kunt halen, is momenteel een raadsel. Maar je bent niet de enige bij wie dit gebeurt. Er wordt dus een groter onderzoek opgezet. Op dit moment is dit alle informatie die ik heb en je kan geven. Mijn collega's zijn dit aan het onderzoeken. Zodra ik meer informatie heb, laat ik het je uiteraard weten. Ik kan voor nu niet meer dan een beroep op jouw geduld doen.


@Denise_ ben het met je eens dat de topicstarter wat ongeduldig is. Een “luxeprobleem” zou het kunnen zijn, maar ik als ik zie wat voor reacties er worden gegeven. Als een download van 900+ Mbps wordt gehaald en je gaat de vraag stellen of de laptop wel 1 Gbps aankan, dat is niet heel slim. Een netwerk poort draait of op 100 Mbps of op 1 Gbps. Niet iets ertussenin. Jullie leveren op het glasvezel netwerk ook beide varianten in de PoP's: de 100 Mbps poorten (EoF) en 1 Gbps poorten (GoF) als het gaat om de AON netwerk techniek. Op de PON netwerk techniek leveren jullie alleen GPON (1 Gbps).

 

Verder is het meermaals resetten van de (O)NT of Experiabox ook redelijk zinloos.

Er hebben ook dit forum meerdere topic gelopen van klanten die de 1 Gbps download niet haalden.

Dat heeft maanden geduurd, en het bleek toch wel degelijk te liggen in de profielen op de poorten van de DLAMS die in de PoP's hangen. Ik ga er dus ook vanuit dat het ergens op de DSLAM poort profielen of de uplinks vanuit de City PoP's iets niet goed staat…...


Ik had hetzelfde probleem en heb de MTU van de PPPoE verbinding op 1492 gezet i.p.v. 1500 en nu haalt hij wel de volledige upload snelheid.


Ik had hetzelfde probleem en heb de MTU van de PPPoE verbinding op 1492 gezet i.p.v. 1500 en nu haalt hij wel de volledige upload snelheid.

Hallo @joey7 , dat kan misschien bij een eigen router, maar niet bij de KPN-modems die uitsluitend router worden bij een glasverbinding volgens mij.

Anders ben ik benieuwd bij welke KPN-router jij dat wèl in kunt stellen.

Ik weet wel dat het bij de Connectbox van Ziggo kan, maar bij KPN?

 

 


Ik had hetzelfde probleem en heb de MTU van de PPPoE verbinding op 1492 gezet i.p.v. 1500 en nu haalt hij wel de volledige upload snelheid.

Hallo @joey7 , dat kan misschien bij een eigen router, maar niet bij de KPN-modems die uitsluitend router worden bij een glasverbinding volgens mij.

Anders ben ik benieuwd bij welke KPN-router jij dat wèl in kunt stellen.

Ik weet wel dat het bij de Connectbox van Ziggo kan, maar bij KPN?

 

 

Is eigen router inderdaad. Maar vond het wel eigenaardig dat er meerdere meldingen van het 1000/500 “probleem” zijn. In mijn geval kon ik het zelf oplossen. Misshien zijn er meer mensen met eigen routers.