Skip to main content

Ik heb woensdag 7 april een monteur op bezoek gehad omdat mijn WiFi niet goed genoeg was.

Experia wifi punten geïnstalleerd op iedere verdieping 1, alles werkte top.

Gisteren (donderdag  8 april) om 11.30 valt alles uit, wat gebeurt hier.

Contact gelegd met helpdesk KPN, alles geprobeerd maar geen probleem te vinden.

Medewerker heeft toegezegd dat alle gezinsleden 100GB zouden krijgen om met hotspot verder te 

kunnen werken. Helaas geen 100GB ontvangen en ik heb ook extra belkosten gemaakt van meer dan 35,- euro. Ga ik deze kosten terug krijgen, hoe zit het met die 100GB?

Heb je het modem al gereset? Wat doen de lampjes op het modem?


Monteur is net geweest en alles werkt weer!

Blijft alleen de vraag over de gemaakte extra kosten en toegezegde 100gb.

Begrijp jouw vraag niet zo goed, heb gisteren al contact gehad met KPN en alles geprobeerd! Ineens gisteren avond kwam internet weer terug!


@Pjotr1508 Fijn om te lezen dat de diensten weer werken. 

De 100 GB die je toegezegd is, is een overbrugging in het geval van storing. Zodat er in principe van 1 en in uitzonderlijke gevallen 2 toestellen een hotspot gemaakt kan worden. Op het nummer eindigend op 065 is en weekbundel van 100GB toegevoegd. 

Mag ik vragen waar de gemaakt belkosten vandaan komen? Mijn collega's zijn namelijk kosteloos te bereiken op 0800-0402. 


1885, nummer is nergens te ontdekken op KPN 

 

overigens heb ik geen 100gb ontvangen op dit nummer of 1 van onze andere nummers?


@Pjotr1508 1885 is een doorverbindnummer van KPN. Als je hier op googelt dan komt als eerste 0800-0402 naar voren. 

Ook kun je via de pagina https://www.kpn.com/service.htm onderin klikken op "regel het telefonisch". Hier vind je ons telefoonnummer. Ik ben dan ook bang dat ik deze belkosten niet zal kunnen vergoeden. 

Ik zie dat op het hierboven genoemde nummer 100GB toegevoegd is, deze bundel is een week geldig (niet zichtbaar in mijn KPN) en kan dus gebruikt worden. Al zal dat normaal gesproken niet meer nodig zijn, aangezien de verbinding weer werkt. 

 


Hebben geen tegoed gehad, daarnaast ben ik na 2e bezoek ook weer zelf bezig geweest omdat verbinding weer wegviel! Waarschijnlijk lag het aan een switch maar dat week ik niet zeker.


Hebben weer minder dan  40mbs op sommige plekken in huis! Moest een switch vervangen maar weet niet of dit het probleem was! Heb nu 3 experts WiFi punten en vraag mij af of de superwifi punten zouden helpen! Of ligt het aan de 2 switches die ik nu gebruik! Graag advies


Even een samenvatting.  Je hebt drie zwarte experia wifi aangesloten op het modem. Ze zijn bekabeld aangesloten op 2 verschillende switches. Zijn er op de switches ook tv ontvangers aangesloten? Is de wifi van het modem uit? Is bekabeld gemeten de snelheid wel goed?


1 op het modem in meterkast, 1 bekabeld op 1e verdieping en 1 bekabeld op 2e verdieping!

 

in meterkast 2 switches om alles kwijt te kunnen

 


En zijn er tv ontvangers aangesloten op de switch? Welk type modem heb je?


Wij hebben experia modus en 2 netgear switches in meterkast waar alle UTp kabels in zitten. Verder ook nog een oudere wifiversterker die op begane grond bij een tv als switch fungeert


Moet ik die oude wifiversterker wisselen voor een netgearswitch


Misschien niet onverstandig. Ondersteunen de switches igmp snooping?? Dat is een must!!!!


Zal het eens proberen


De vraag over igmp snooping is er belangrijk. Let daar dus goed op!! https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


Is dat dan ook verstoring voor download en upload van wifi


Voor de stabiliteit van heel je netwerk is dat belangrijk.  Als de tv stream niet naar de juiste ontvanger wordt verstuurd kan de vreemde problemen krijgen. Waarom heb je die oude versterker nog staan? Alleen als switch?


Ja, maar nu vervangen! Monteur KPN had gezegd dat dit geen probleem zou opleveren.

Het kan dus zijn dat switch die ik heb vervangen niet het probleem was


Het lijkt beter nu, dank voor de tip


Kijk het even aan. Loop je nog tegen een probleem aan dan gaan we stap voor stap je netwerk langs. Met  drie Wi-Fi versterkers moet je best rond de 100 kunnen halen mits je de 5GHz band gebruikt.


Hoe kan ik checken of ik 5ghz gebruik


Het lijkt nu allemaal goed te gaan!

echter lijkt het dat het signaal op 1 kamer instabiel lijkt! Zouden super WiFi punten nog helpen of ?