Skip to main content

In januari 2020 kpn mobiel afgesloten wat tevens gekoppeld werd met "alles in 1" abonnement wat al een paar jaar geleden is afgesloten. Afspraak was dat ik 50% korting kreeg voor 6 maanden of 2 versterkers t.w.v 199 euro. Ik koos voor de korting. Na paar maanden wachten geen korting op factuur te zien. In maart 2020 gebeld met Klantenservice. Korting van 50% mocht niet gegeven worden. Dit was een foutje. Ik kon een klacht indien waarop ik dit heb gedaan. Ik werd terug gebeld na 4 dagen en kreeg een kortingvan 17,50 per maand voor 6 maanden. Daarop geantwoord dat ik het niet eens was met deze gang van zaken en spraak met de man van klantenservice af dat ik die 17,50 accepteer en tevens verder zou gaan om de rest van het geld terug te krijgen. Helaas na paar maanden nog steeds geen korting op factuur. Weer gebeld met klantenservice en weer klacht ingediend. Binnen 4 dagen zou ik worden teruggebeld, echter dit werden er 6. Ik kreeg te horen dat er momenteel geen kortingen van deze aard werden gegeven maar ze kon me wel een aanbieding doen om over te stappen naar een Husselpakket met een korting van 7.50 per maand en daarna ging ik meer betalen dan ik nu betaal. Moraal van het verhaal: De korting die is beloofd door KPN kost meer..... klacht per brief of mail moet mogelijk zijn om spraakverwarring te voorkomen want KPN neemt wel de gesprekken op maar weigert om ze te gebruiken in een klachtenprocedure. 

Hi @MaryV, welkom op het forum! Wat balen dat je verkeerd bent voorgelicht. Ik snap dat graag gebruik had gemaakt van de korting die in eerste instantie was toegezegd. Als dit achteraf toch niet mogelijk bleek, dan had je gebeld moeten worden. Het kan door een fout van een collega voorkomen dat er iets beloofd is wat niet waargemaakt kan worden. Als deze fout ontdekt wordt dan moet je hierover wel geïnformeerd worden. Het moet dan geen maanden duren voordat je er zelf achter moet bellen. We zijn hierin tekort geschoten, mijn excuses hiervoor. De klachtenafdeling heeft hierin nu het laatste woord, ik kan een nieuwe klacht aanmaken maar je zal hetzelfde antwoord dan krijgen. Het is ook mogelijk je klacht via een andere weg in te dienen, dan vind je hier. Als je de juiste stappen aanklikt dan kom je bij de alternatieve mogelijkheden om een klacht in te dienen. 


Jammer genoeg komt het heel vaak voor dat de klantenservice (bewust of onbewust) klanten verkeerd inlicht. Dat is spijtig en niet professioneel. Meest trieste is dat dit soort dingen naar mijn mening voorkomen kunnen worden. Als de klantenservice de toezegging doet moeten ze dit meteen schriftelijk aan de klant bevestigen. Daarvoor hebben ze dan hulp nodig van ‘het systeem’. Als dat systeem aangeeft dat het niet kan dan kun je dat ook gelijk aan de klant doorgeven. Het komt simpelweg te vaak voor om te blijven zeggen dat de medewerker een fout heeft gemaakt. Dan wordt het hoog tijd dat KPN het proces aanpast i.p.v. klanten elke keer weer (bewust of onbewust) verkeerd voorlichten. 


Reageer