Skip to main content

Er is een glasvezelaansluiting geplaatst maar wil het niet gebruiken. Na een jaar kpn en installatiekosten gemaakt heb ik het verlengt met 2 jaar met korting. Voor het gebruik van tv en internet wat ik nu heb. Maar als het niet geleverd wordt stopt mijn abonnement dan want anders wordt het dwingen om glasvezel te gebruiken.

Word verplicht om glasvezel te  nemen. Werd gezegd nee hoor. We installeren gratis en ook voor latere bewoners handig….Dit ga ik niet gebruiken.weer installatiekosten moeten maken zag ik (75 euro). Het kastje hebben ze in de woonkamer geplaatst en mijn modem zit in de meterkast. Meter en meters bekabeling over de vloer en dwars over de hal . Dit gaat niet en wil ik niet. Tv kijk ik zonder antenne maar via stopcontact. Bij aansluiting in de woonkamer zitten 2 stopcontacten die al gebruikt worden. 
Wil niet modem en alles inde woonkamer.

Dat ik gedwongen wordt om het te gaan gebruiken is niet het abonnement wat ik afgesloten heb (weet niet eens de kosten van de glasvezelaansluiting) wat gaat er gebeuren met mijn abonnement als jullie niet leveren wat er overeen is gekomen.

De glasvezelaansluiting is niets meer dan de vervanging van de koperaansluiting. U gaat niet meer betalen. Alles blijft verder hetzelfde. Waarom zou je hier iets op tegen hebben?! Een monteur kan een kabel trekken naar de meterkast. Kost ook niets.

In het contract wat je hebt afgesloten staat niets over het type aansluiting. Dus als als KPN besluit voortaan over glasvezel te leveren, dan kan dat gewoon. 

Aha, dus als je een contract afsluit voor een bepaald product mogen ze gewoon iets anders leveren. Duidelijk. Dankuwel.

Je bent gek als je niet gewoon die glasvezel gaat gebruiken.

Ik vind het overigens wel raar dat ze de NTU/ONT niet in de meterkast geplaatst hebben.

Overigens kan je ook beter die "draadloze" verbindingsset de deur uit doen, die dingen zijn vaak een bron van storingen. Als je soms last hebt van haperingen op de televisie ... grote kans dat die "draadloze" verbindingsset de boosdoener is.

Aha, dus als je een contract afsluit voor een bepaald product mogen ze gewoon iets anders leveren. Duidelijk. Dankuwel.

Ze leveren niets anders. Je hebt een contract afgesloten voor internet. Dat leveren ze via glasvezel ook.

Ik vind het overigens wel raar dat ze de NTU/ONT niet in de meterkast geplaatst hebben.

Overigens kan je ook beter die "draadloze" verbindingsset de deur uit doen, die dingen zijn vaak een bron van storingen. Als je soms last hebt van haperingen op de televisie ... grote kans dat die "draadloze" verbindingsset de boosdoener is.

Wie heeft het over storingen. Alles werkt perfect. En ik wil geen glasvezel gebruiken.

Wie heeft het over storingen. Alles werkt perfect. En ik wil geen glasvezel gebruiken.

Dat zou ik toch maar wel gaan doen. Echt, wat mij betreft ben je gek als je niet gewoon meegaat in de vaart der volkeren en die hoogbejaarde VDSL aansluiting van zijn pensioen gaat laten genieten. Glasvezel is zoveel stabieler dan koper.

Het je vanuit de meterkast ook nog netwerkkabels naar andere delen van het huis lopen?

Zo nee dan kan je de Experia/KPN Box ook in de woonkamer plaatsen.

Als je het echt niet wil dan moet je het niet doen. Niemand dwingt je. Alleen op termijn zal je dan niets meer hebben want de oude koperaansluiting zal een keer ophouden te bestaan.

Als je het echt niet wil dan moet je het niet doen. Niemand dwingt je. Alleen op termijn zal je dan niets meer hebben want de oude koperaansluiting zal een keer ophouden te bestaan.

Eindelijk een echt antwoord. Dank.

Je krijgt 3 jaar de tijd vanaf het moment dat glasvezel aangelegd is. Dan sluit KPN koper af lees ik hier en daar.

Reageer