Skip to main content
Vraag

Bepaalde websites zijn onbereikbaar via de verbinding van KPN

  • 10 September 2024
  • 8 reacties
  • 64 keer bekeken

Hallo,

 

Sinds enkele dagen heb ik problemen met het bereiken van bol.com. Hier krijg ik error 404.

Ook de ing app maakt geen contact meer. (Time out error)

 

Dit gebeurt vanaf de tablet en telefoon via wifi, maar ook met een bedrade pc.

Als ik de telefoon via 5g verbind zijn beide wel bereikbaar.

 

Een ping naar bol.com geeft geen error.

 

Iemand enig idee?

 

Andre

Hmm. dat is merkwaardig.

Heb je KPN veilig in gebruik of een andere anti-virus/mallware applicatie?  Of heb je iets aan de DNS van je router veranderd?


Hallo Erwin,

 

Ik gebruik geen KPN veilig en heb geen veranderingen gedaan aan de DNS in mijn router.

Ik heb toen ik het probleem zich voor deed wel even geprobeerd om een andere DNS server te gebruiken, maar ook toen bleef het probleem. Ik heb de DNS daarna weer terug gezet naar de originele instelling.


Hallo Erwin,

 

Ik gebruik geen KPN veilig en heb geen veranderingen gedaan aan de DNS in mijn router.

Ik heb toen ik het probleem zich voor deed wel even geprobeerd om een andere DNS server te gebruiken, maar ook toen bleef het probleem. Ik heb de DNS daarna weer terug gezet naar de originele instelling.

Uw 5G verbinding… is die ook van KPN?


De 5G is van Vodafone.

 


De 5G is van Vodafone.

 

Dan ligt het probleem bij KPN.

Ik zit bij freedom.nl, hetzelfde netwerk als KPN. Ik kom wel op die sites.


Als het nou één website was had ik het idee gekregen dat je daar om onduidelijke redenen geblokkeerd bent.  Dat komt soms voor.

Maar jij hebt het over meerdere websites. 

Kun je eens checken of je ip adres op een blacklist staat? https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx


Hallo,

 

Volgens deze check staat mijn ip op 2 blacklists, namelijk op s5h.net en spamhaus ZEN.

De overige 62 zijn ok.

 

 

 

 


stuur even een mail naar abuse@kpn.com   met tekst en uitleg.  Misschien kunnen zij hier mee helpen.   (vermeld ook even je klantnummer in die mail )


Reageer