Skip to main content

Hallo,

Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice omdat ik af en toe wat haperingen in de Wifi/Internet heb. Het is net of de boel in slaapstand staat.

Ik heb het modem gereset, de meest vrije WiFi kanalen gekozen voor de Expedia modem en voor de versterker die ik ooit via Telfort heb gekocht.

De klantenservice heeft het allemaal doorgemeten en geen rare dingen gevonden. Het resetten van het modem lukte niet op afstand, dus er zou een monteur gestuurd worden.

Ik heb een mail gekregen om de afspraak in te plannen, daarin staat dat ik 60 euro moet betalen voor de service monteur en na 45min elke 15min een extra 15 euro. Telefonisch is gezegd dat dat alleen betaald hoeft worden als het aan mij ligt. Nu staat er bij het reserveren van de monteur echter niets meer over dat het mij geen geld kost als het aan de KPN ligt. Ik ben dus bang dat ik sowieso moet betalen. De klantenservice zegt echter nadat ik weer had gebeld dat dat niet zo is en ik mij geen zorgen hoef te maken hierover.  Dat doe is dus wel….

Zou het niet duidelijker zijn dat jullie je website aanpassen want onderstaand screenshot zegt toch echt dat ik moet betalen, ongeacht wat de medewerkers hebben gezegd. Ik heb geen zin in gezeur als jullie straks wel automatisch gaan afschrijven. Dan is het David tegen Goliath om je geld terug te krijgen. En ik weet dan wel wie het onderspit delft 🤔 

 

Hi @Ton_Heeremans ,
Welkom op het forum. Het scherm die je hier laat zien is inderdaad een betaalde monteur. Een servicemonteur is namelijk altijd betaald.
Wat je kan doen is de wifimanager doorlopen. Hoe dit werkt is als volgt: je vult een aantal vragen in over je woning (bv 1 2 of 3 verdiepingen). Daarna vraag de wifimanager je om metingen te doen op plekken waar je problemen ervaart. Daar komt een resultaat uit qua snelheid en een vervolgactie van de wifimanager (bv het resetten van de modem of het wifikanaal veranderen). Als dit niet geholpen heeft kun je de wifimanager nog een keer of aantal keren afronden.

De wifimanager komt na 2 a 3 keer juist doorlopen en volledig afgerond te hebben met andere opties. Wat deze opties zijn hangt af van je metingen. Dit kan een betaalde monteur, gratis monteur, wifiversterkers bedraad of draadloos zijn.Â