Skip to main content

Ik lees van mijn net nieuwe experia v10 dat wifiband op automatisch staat tussen 2,4 en 5 ghz. Ik heb ook twee superwifipunten van KPN.  De camera's werken alleen op 2,4Ghz. Wat moet ik doen om ze te laten koppelen? Het zijn icsee 3mp wifi ip camera's model A&B. De signaalsterkte is overigens overal prima.

Euhm ... niets. Gewoon de installatie instructies volgen die bij de camera geleverd word lijkt me. Toch?


Goed plan. Natuurlijk gedaan, maar kom niet verder dan dat de camera's aangeven alleen op 2,4 Ghz te werken. Ik veronderstel dat zowel router als wifipunten beide kanalen hebben 5 en 2,4. Toch kom ik niet verder met de installatie. 


Tja, dan werkt het kennelijk niet. De SuperWiFi's zenden 2,4 en 5 GHz WiFi uit. Deze hebben beide dezelfde naam. Hier kun je niets aan wijzigen. Je kunt ze geen verschillende namen geven en je kunt ook niet de 5 GHz uitzetten ofzo. Je kunt eigenlijk bijna niets met de SuperWiFi's qua instellingen. 

U heeft een Experiabox v10. Hierop is wel van alles mogelijk. Maar ... zodra u de SuperWiFi's aankoppeld word WiFi op deze box volledig uitgeschakeld. Dus ... Dat is dan ook gelijk einde verhaal.

Je zou de SuperWiFi's uit kunnen zetten. En de Experiabox opnieuw kunnen opstarten. Dan doet de WiFi van de Experiabox het waarschijnlijk weer. Probeer anders de "Herstel" knop op de v10.

Als WiFi het weer doet van de v10, zorg er voor dat deze hetzelfde netwerk (naam en wachtwoord) uitzenden als de SuperWiFi's. Probeer vervolgens de camera's aan te koppelen. 

Mocht dat nog steeds niet lukken, log dan in op de v10 via http://192.168.2.254. En geef hier de 5 GHz een andere naam dan de 2,4 GHz. Ter informatie: de v10 is de enige router van KPN waarop dit überhaupt mogelijk is.

Probeer nu nogmaals de camera's aan te koppelen. Dit zou nu echt wel moeten lukken...


Nick,

Dankjewel voor je reactie. Bij mijn eerste poging startte de experiabox het internet niet op, ook niet na indrukken herstel knop.  Ga het zo nog eens proberen. Moet ik overigens uit jouw reactie vaststellen dat ik de superwifipunten sowieso dan niet meer kan gebruiken?

Dat zou jammer zijn, wordt het de keuze tussen eindelijk goed internet in huis of camera. Overigens iets voor KPN, veruit de meeste beveiligingscamera's werken met 2,4Ghz

Nogmaals dank voor je tips. Als volslagen leek kom je anders nooit iets verder.


Nick,

Herstart procedure van experiabox paar keer herhaald. Internetsignaal vqn alleen de experiabox is er niet meer. Daarna toch weer Wifipunten gekoppeld . Internet werkt weer goed. 

Mijn behoefte aan 2,4 Ghz kan waarschijnlijk niet ingevuld worden met mijn nieuwe configuratie.

Grt


Nick,

Dankjewel voor je reactie. Bij mijn eerste poging startte de experiabox het internet niet op, ook niet na indrukken herstel knop.

Wat doet / deed het lampje op de box? Want het kan zijn dat er wel WiFi uitgezonden word, maar een andere naam.

Ga het zo nog eens proberen. Moet ik overigens uit jouw reactie vaststellen dat ik de superwifipunten sowieso dan niet meer kan gebruiken?

Als je de beveiligingscameras aan de Experiabox gekoppeld hebt, zodat ze werken, dan zou je daarna de SuperWiFi's weer aan kunnen koppelen. Priberen of dat werkt.

 


Een alternatief is een goedkoop 2,4 GHz accespoint aanschaffen. Bijvoorbeeld deze:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point


Ga ik doen. Voordelig alternatief. Dank.