Skip to main content

Goede middag, ik heb een 200Mbit abbo en kom daar niet aan. Wifimaneger gebruikt, versterkers gereserveerd zoals aangegeven.

heb alles gedaan meer de snelheid komt niet hoger dan 91Mbit. En of dat nou midden in de nacht is of op zondagmorgen 06:00 uur.

wat ik dus gek vind dat er duidelijk geschreven wordt dat vermindering van snelheid normaal is.

Ok, maar waarom moet ik hier onder lijden?

Als de snelheid terug loopt moet KPN ervoor zorgen dat dit hersteld wordt, schroeven snelheid op want dat kan blijkbaar, of compenseren dit financieel.

waarom is de klant altijd de dupe van dit soort wanprestaties.

Ben van 100 naar 200Mbit gegaan om een voor mij redelijk snelheid te genereren, helaas altijd  91 Mbit. Ben benieuwd of ik accoord ga met glasvezelaanbod bij KPN.

Sorry ben behoorlijk pissed off.

 

Een afgesloten abosnelheid is altijd berekend op bekabeld aangesloten op 1 pc @Abbesse2 

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Snelheid meet je het beste op een Windows pc met de Ookla-app uit de MS-store, die het meest betrouwbaar blijkt.

Had je tijdens het meten een draadloze 2.4-verbinding of een 5.0-verbinding?

Heb je de wifiinstellingen binnen de modem op zoveel mogelijk op AUTO staan of handmatig ingesteld?

De beste instelling bij de 2.4-band is kanaalbreedte 20Mhz en een kanaal kiezen van 1, 6 of 11

Zie ook onderstaande link voor wifi-problemen:

 


Ik heb de Experiabox V10 met twee super wifi versterkers 2.0.

toen ik een half jaar geleden mijn abbo liet upgraden had ik inderdaad meer snelheid.

verder ben ik.geen deskundige op dit gebied en ben van mening dat de installatie van KPN optimaal ingesteld moet staan.

zou ook niet weten hoe ik setting moet wijzigen.


U heeft dus nog geen glasvezel? Heeft u de snelheid getest op een bekabeld aangesloten pc of laptop?


Staat de wifi op de modem wel uitgeschakeld @Abbesse2  en is minimaal 1 wifipunt wel bekabeld aangesloten op de V10?


Ja de super wifi naast de router is bekabeld en de wifi van de router is uitgeschakeld.

en ik heb inderdaad nog geen glasvezel en op ieder toestel wat ik gebruik is het 91 Mbit.

is het tussen de 150 en 170 Mbit nou ja ok,

maar dit is een verlies van 55%.


Heeft u ook gemeten op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Een pc of laptop die dus rechtstreeks op de Experiabox aangesloten zit?


Hallo @Abbesse2 

Heb je soms een Experia Box v10 met “pairbonding”? De mogelijkheid tot 200 Mbit/s bestellen suggereert dat. Gewoon VDSL gaat maar tot ±100 Mbit/s .


Goede morgen, wel de experiabox 10 maar geen pairbonding.

Zal straks nog een test uitvoeren met bekabelde laptop.

TV draadloos aangesloten, maar die trekt het niet, maar dat deed het ook al niet een half jaar geleden met een 100Mbit abbo.

Het is even goed gegaan en ineens is het klaar


Als u op de homepage van KPN even net doet alsof u een nieuw abonnement af wilt sluiten, dan kunt u na het invullen van postcode en huisnummer zien welke snelheid er op uw adres haalbaar is. Bijvoorbeeld bij mij:

Wat staat er bij u?


Dit is mijn maximale snelheid op mijn adres.

Helaas is dit de bekabelde snelheid


Dit is mijn Abbo

 


Dit is mijn maximale snelheid op mijn adres.

Nee, dat is het niet. Dat is een mogelijke abonnementsnelheid. Er staat ook een prijs bij. Bij mijn plaatje staat geen prijs.


Dit is mijn Abbo

 

Als u KPN belt en u laat uw abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm, dan bent u waarschijnlijk goedkoper uit voor hetzelfde. U krijgt dan wel de nieuwe TV+ ontvangers. 


En een nieuw jaarcontract. 


Sorry, wanneer ik me aanmeld als nieuwe klant krijg ik de volgende keuze.

 


Een upload van 62 mbit. Dat moet pairbonding zijn volgens mij. Als u dat nu niet heeft, dan zou dat nog geregeld moeten worden. 

Misschien kan hier een KPN medewerker naar kijken?


Je hebt dus je contractuele snelheid verhoogd, maar je internetverbinding kan die snelheid helemeaal niet halen.

Dus ik zou teruggaan naar een lagere contractuele snelheid, of KPN vragen naar je verbinding te kijken.

Dit alles heeft dus niets met je WiFi te maken.


Log dan eens in bij de webinterface van de Experia Box via  http://192.168.2.254 

Ga dan naar Status → DSL → Geavanceerd

Laat hier eens een afdruk zien van de DSL link informatie op die pagina.
Dan kunnen we precies zien hoe en wat er bij jou binnenkomt.


Je hebt dus je contractuele snelheid verhoogd, maar je internetverbinding kan die snelheid helemeaal niet halen.

Lan die wel aan.


 


Aha, ik zie profile 35b (Supervectoring VDSL). Daarmee is ook zonder pairbonding 200 Mbit/s mogelijk. Dat komt ook bij jou binnen (zie de actual rate 33031/216434 kbit/s).

Heb je de snelheid al getest op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Het beste kan je dat doen met  de Ookla-app Speedtest uit de MS-store.


RBxx bedankt voor de info, maar ik kan plakken knippen en dan houd het ook wel op.

Ben op zoek naar een telefoonnummer van de klantencervice maar dat hebben ze donders goed weggemoffeld.

Heb het ook nog nooit nodig gehad, dus dat is positief.

En met de wifi manager wordt ik het hele huis door gejaagd, en kom je iedere keer weer terug op hetzelfde punt.

 


Het nummer van KPN klantenservice is 0800-0402 (gratis nummer).
Maar die zullen volgens mij niet veel anders kunnen constateren. Het beste begin je eerst met testen via een PC of laptop, die met een netwerkkabel verbonden is met de Experia Box. Dat is de basis. Daarna pas via wifi, want dat wordt mogelijk beïnvloed door signalen/storing van buitenaf.


Ik heb wifi getest en ik heb bekabeld getest op laptop en daar zit weinig verschil in.

Dit is wat er beschikbaar is en waar mijn abbo op afgestemd is.

Ik loop dus vast


Wifi laptop momenteel

 

Bekabeld