Skip to main content

Ik heb sinds een paar weken een experiabox V10a (vervangt onze oude V9). Vanaf het moment dat ik deze heb vervangen heb ik problemen met mijn Wifi. Eigenlijk dagelijks moet ik de router herstarten om er voor te zorgen dat de apparaten in ons netwerk (opnieuw) connectie kunnen maken. Doe ik dat niet dan krijg ik op mijn devices de melding: cannot obtain IP adress. Ik werk met een Wifi versterker (die zwarte kastjes van KPN), maar ook zonder die versterker heb ik exact dezelfde problemen. Daarnaast werk ik met de TP-link systemen (alleen voor aansluiting van TV's, wifi versterker heeft directe aansluiting op de router), maar daar werkte ik ook al mee met onze v9 modem en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Wat moet ik doen?

Beste @Luuk81, wat rot dit.. Als jij alleen de Experia Box bekabeld aansluit en verder alles loskoppelt, valt het internet dan ook weg? Gebruik jij de vierkante Experia Wifi of de ronde SuperWifi 2? Je zou alles eens terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw kunnen koppelen. 


Hi Marcia, dank je wel. Ik heb vanavond alles afgekoppeld en naar fabrieksinstellingen gereset. Wat mij opvalt is dat niet alles wordt gereset, want ondanks dat de router opstart met zijn default netwerknaam, na 2 min wijzigt ie m toch zelf weer terug naar de naam + wachtwoord die ik m voor de reset heb gegeven. Klopt dat? Ik zal de komende dagen kijken wat het effect is en of het stabieler is. 


Kpn bewaart juist voor dit soort gevallen die gegevens.  Makkelijk toch?!


Zeker! Maar wilde even weten of de rest dan wel is gereset, maar als dit standaard is dan is het idd vooral handig.


Het klopt helemaal wat Joep1965 zegt! Ik hoop dat het nu gewoon stabiel draait. Zo niet, weet je ons te vinden.Â