Skip to main content

Hallo beste KPN’ers,

Ik heb een bonding aansluiting maar als ik de status pagina van de Experia box v10 (ZTE) raadpleeg dan zie ik dat Line 1 de status “Geen link” heeft. Er brand continue, ook na herhaaldelijk uit en aan zetten en een reset, een oranje service  lampje. 

Ik heb wel internet en TV dus wat mij betreft heeft deze melding, zeker nu met alle Corona drukte aan jullie kant en wellicht geringere inzet van monteurs, geen haast. Maar ik denk, ik wil het toch een keer melden. Lampjes branden niet voor niets (zou Sheldon uit de Big Bang Theory zeggen ;-))

Groeten

John.

 

 

@heuve002  Goedemiddag, dat zou zoals jij het omschrijft inderdaad een probleem met een van de aders kunnen zijn. Gelukkig werkt de ander nog wel en dank je dat je begrip hebt voor het gewijzigde takenpakket van onze monteur!

 Zal ik het voor je nakijken? Kun je dan nog even je profiel aanvullen? Dan loop ik het even na!


Graag! Alvast bedankt.


@heuve002  Sorry is was even een dagje vrij 🙂 . Ik heb hem even doorgemeten en je hebt gelijk de tweede ader geeft inderdaad niet thuis. Dat houdt op dit moment dus in dat de snelheid gehalveerd  naar pak hem beet 100 Mbit/s . Je kan de bekabeling tussen het hoofdaansluitpunt en de Experia Box nog even nalopen om te kijken of alles nog vast zit maar mocht dat niet helpen dan moet er op termijn toch even een monteur komen om dit recht te zetten.

Zoals je zelf al aangeeft is het nu helaas niet mogelijk om meteen monteur te sturen wanneer er nog wel sync aanwezig is op de andere ader. Mochten de problemen aanhouden dan moeren we even afwachten hoe deze crisis zich verder ontwikkelt. Ik wil wel benadrukken dat we natuurlijk wel een monteur sturen als er helemaal geen sync meer is. Mocht je nog vragen hebben dan beantwoord ik die graag! 


Dank voor het antwoord. Zodra de Corona gekt voorbij is zien we wel weer verder. Dank!

Er schiet me toch nog een vraag te binnen. De Y-kabel heeft twee kleuren connectors, een blauwe en een witte. Kan ik die, bij wijze van test, gewoon omwisselen? Als dan nog steeds de tweede line actief is dan zijn beide draden actief en lijk er iets mis te zijn met de Experia box. Toch? Of werkt dat zo niet.


Dat zou je bij wijze van test inderdaad kunnen doen als het opnieuw aansluiten  geen effect heeft want zou inderdaad ook een probleem kunnen zijn met de kabel zelf. Ik ben benieuwd naar de resultaten.


Draden omgewisseld. Lijn 1 werd nu actief. De experia box lijkt me daarmee in orde. Het zou nog de Y-kabel zelf kunnen zijn maar die kan ik niet checken.


Met deze test heb je nu beide uiteinden van de Y-kabel werkend gezien dus Y-kabel  in orde.

Fout zoeken is uitsluiten :-)


@KeesYagi Nee toch? Ik weet ondertussen dat over de witte kabel van de Y-kabel geen signaal loopt.  Die heb ik er nu uitgehaald en ik heb nog steeds internet. Dan kan dat toch zijn tot aan de centrale, maar ook lokaal in de Y-kabel (ik denk dat niet hoor want de kabel ziet er goed en onbeschadigd uit) ;-) Laten we het hier maar even bij laten.

Ik blijf er verder maar even van af tot betere tijden. Gegroet allemaal en hopelijk tot snel. 


Als ik het goed heb :

Je hebt in de muur 1 werkende aansluiting.

De Y kabel heeft 2 uiteinden, die steek je om de beurt in de werkende aansluiting, in beide gevallen werkt het.

Dus de Y-kabel + experiabox is goed.

Of, heb ik iets misbegrepen ?

 

Bij mij is de 2e lijn op zo’n 300 m  van huis onderbroken, ws omdat er ooit een nieuwe aansluiting bij gemaakt is daar, op die plek, idd zo’n 300 m verder staat een “nieuw” huis.


Ik heb het even getekend voor mezelf en inderdaad je hebt gelijk.

 


@heuve002 Nog even een berichtje van mijn kant. Is je verbinding nog stabiel?Zo te zien worden de voorwaarden waaronder monteurs worden gestuurd voorlopig nog niet aangepast. Zullen we afspreken dat we over een paar weken even weer kijken?


ja dat is prima. verbinding is stabiel.


Top dan houden we contact. Ik hou het topic in de gaten 🙂 . Ik wens je een fijn weekend!


Reageer