Skip to main content

Beste allen,

Helaas heb ik hier ook last van. Eigenlijk in toenemende mate sinds 01-02-2023 hier glasvezel aangesloten is. De monteur die het installeerde (was expert zei hij) zei dat de V12 erg gevoelig is en soms kan herstarten. Hij wilde toen al een V10 achterlaten (dat was omdat er eerst niet op de V12 ingelogd kon worden). Uiteindelijk is de V12 geïnstalleerd met 2 superwifi 2 punten voor 3 AP’s om het zo maar te zeggen. 

Had ik die V10 maar wel hier laten installeren…. Ik heb nu per dag minimaal 6-10x dat de V12 opnieuw opstart en dat we 5-6 minuten geen service hebben. Nogal vervelend als je in een videocall zit!

Beste @KPN, kan er weer een monteur langskomen om de V12 in te ruilen voor een stabiele V10 met een extra superwifi 2 punt?

 

Dank!

 

Admin: afgesplitst

@martijn197108 goed om te weten, ik wil juist wifi 6 omdat de meeste van mijn apparaten dat ondersteunen. Ik bedoelde in de laatste zin de v10a natuurlijk. Als ik, zoals ik ook het topic heb genoemd, er nog een extra superwifi 2 punten op aansluit en de wifi van de v10a uitzet, kan hij dan wel in wifi 6 opereren?

Wat is een betere combi?


Als ik, zoals ik ook het topic heb genoemd, er nog een extra superwifi 2 punten op aansluit en de wifi van de v10a uitzet, kan hij dan wel in wifi 6 opereren?

Volgens mij heeft een moderator ooit aangegeven dat dat niet mogelijk is, maar ik ben er niet helemaal zeker van.

Wat is een betere combi?

Je hebt drie soorten installaties:

Een Box 12+Superwifi 2.Hierbij werkt wifi 6 op alle punten en zend het modem zelf ook wifi uit.

Een V10a+Superwifi 2:Hierbij werkt wifi 6 niet, en werken alle punten inclusief het modem op wifi 5.

Een V10 en ouder of een eigen modem:Hierbij werkt wifi 6 wel op de superwifi's, maar gaat de wifi op het modem uit.In deze opstelling zal je dus één extra punt nodig hebben om dezelfde hoeveelheid wifi punten te hebben als nu.

 

De beste combi is naar mijn idee een V10+extra wifi punt, maar ik ben bang dat dat niet mogelijk is.Maar misschien kan er toch wat geregeld worden in deze situatie, je bent immers door een ruil vanuit KPN een functie kwijt.Ik ben benieuwd.

Het monteursbeleid is in ieder geval bij een omruil van Box 12 naar V10 dat er gratis een extra wifipunt word geplaatst.


Dankjewel voor je antwoord. Ik zal met ze overleggen. Het blijft echter een probleem dan de ethernet verbindingen ook wegvallen. ik hoop vooral dat dit opgelost is met de v10a/v10. Ik heb nu elk 5 kwartier een storing. 10:20 uur, 11:40 uur, 12:52 uur…….

 

gebeld: wederom was tijdens de storing de v12 niet uit te lezen. Aangezien er nu al direct een lopende order is voor de v10a bij PostNL, moet ik die eerst laten terugsturen. Als PostNL dan zegt dat ze hem retour hebben gekregen, dan wordt er een V10 en extra superwifi 2 punt opgestuurd. 

Kan je die dan beheren door direct op de super wifi 2 punten in te loggen? Dat is nu volgens mij geen mogelijkheid omdat de V12 de master is….

 

Dank voor de hulp!

 


Ik heb nu elk 5 kwartier een storing. 10:20 uur, 11:40 uur, 12:52 uur…….

 

De frequentie neemt flink toe. Ik kan nu echt niet meer normaal internet radio streamen bijvoorbeeld. Ik heb nu elk half uur 6 minuten geen internet. En ja, ik heb vandaag al mijn superwifi 2 punten en mijn v12 een warm reset gegeven. het zou fijn zijn als kpn sneller een v10 kon opsturen ipv afwachten zoals hierboven omschreven. Er kan toch gewoon een nieuwe verzendorder aangemaakt worden?

 

bij de logs staat er nu vaak: 

31.03.2023 15:08:17 Debug DNS

DNS name resolution failure (b._dns-sd._udp.kpn)

31.03.2023 15:08:17 Debug DNS

DNS name resolution failure (_dns.resolver.arpa)

31.03.2023 15:08:17 Debug DNS

DNS name resolution failure (lb._dns-sd._udp.kpn)

31.03.2023 15:08:17 Debug DNS

DNS name resolution failure (db._dns-sd._udp.kpn)

31.03.2023 15:07:53 Debug DNS

DNS name resolution failure (lb._dns-sd._udp.kpn)


Goed te horen dat de klantenservice een V10 en extra SuperWifi aanbied!Dat is wel fijn.

Wat betreft eerder:

Absoluut geen garanties, maar je kan een poging wagen een bezoekje bij een KPN winkel te brengen.Daar zouden ze -in principe - zowel V10's als SuperWifi 2 moeten hebben.

En inloggen gaat dan inderdaad op de SuperWifi i.p.v. op de V10 om wifi instellingen te beheren.


 

31.03.2023 15:08:17 Debug DNS

DNS name resolution failure (b._dns-sd._udp.kpn)

31.03.2023 15:08:17 Debug DNS

DNS name resolution failure (_dns.resolver.arpa)

31.03.2023 15:08:17 Debug DNS

DNS name resolution failure (lb._dns-sd._udp.kpn)

31.03.2023 15:08:17 Debug DNS

DNS name resolution failure (db._dns-sd._udp.kpn)

31.03.2023 15:07:53 Debug DNS

DNS name resolution failure (lb._dns-sd._udp.kpn)

Dit zijn debug meldingen. Die zijn niet interessant en zorgen niet voor de problemen die u heeft. Ze word standaard niet eens getoond. U kiest er zelf voor om ze te tonen door achter Serverity "Debug or higher" te selecteren. 

Iedereen heeft zulk soort meldingen wel eens.