Skip to main content

Sinds eind december 2020 mijn V10A moeten omruilen voor een Box12.

Mooie box maar toch niet helemaal tevreden.

Zo moet de draadloze printer dagelijks opnieuw ingesteld worden en verliezen apparaten (2 mobieltjes) dagelijks soms even de verbinding om na 5 seconden weer opnieuw te verbinden.

 

Weet iemand wat dit is en hoe dit opgelost kan worden?

Met de V10a had ik nooit dit soort problemen en altijd goede Wifi.

Dat de printer steeds kwijt is, dat is een bekende bug van de KPN Box. Daar word aan gewerkt.


Ik las het inderdaad, en duurt al een half jaar las ik ook.

Zit erover te denken om een router van iemand te lenen of te kopen om te kijken of het dan wel goed gaat met alle apparaten.


Weet iemand een goede router die niet te duur is om achter de Box12 te hangen. De router hoeft alleen maar het wifi signaal uit te zenden. De bedrade connectie blijft via de box 12.lopen.


Ik zou dan voor de Experia WiFi gaan van KPN, als je de WiFi manager even doorloopt kun je ze misschien gratis krijgen, je hebt vast wel een punt in huis waar je onder de 20Mbps uitkomt om dat met goed gevolg af te ronden.

Anders kosten ze 50 euro per stuk, zou als je ze aansluit wel de wifi van de Box 12 uitzetten, mesh werkt ook nog niet goed samen.


Gaat die experiaWiFi wel op de box 12 werken dan?

En is 1 dan voldoende?

Neemt die dan het signaal van de box 12 over? Want anders werkt het straks nog niet met de draadloze printer.


Die werken op elke router, alleen werken ze nog niet samen met de box12, de experia wifi werkt onderling wel als mesh opstelling, dat wil zeggen dat als je van punt naar punt loopt je device naadloos word overgeschakeld naar het sterkste punt, de box 12 doet daar nog niet aan mee, daarom de wifi op de box 12 uitzetten.

Als je nu op de plek van de box 12 prima verbinding hebt door het huis heb je er maar 1 nodig, anders zou ik er meerdere plaatsen zodat je een goede dekking in je huis krijgt, moet wel lukken met een kabel, maar hij kan ook ergens gewoon tussen, ze hebben twee Lan poorten.


Ben benieuwd of er al bekend is wanneer de software update van de box 12 gaat komen.

Heeft iemand daar al wat over gehoord inmiddels?