Skip to main content

Beste KPN,
Ons internet is langzaam steeds trager geworden het is van 30Mb/s over een jaar naar 10Mb/s gegaan. Net voordat de hittegolf begon, ongeveer 2 weken geleden, is het internet niet sneller meer dan 4Mb/s. Deze snelheid is niks mee te doen, geen youtube, netflix en al helemaal niet de mogelijk om iets te downloaden. De router geeft nogsteeds 5 streepjes aan, dus ik neem aan dat het niet aan de ontvangst ligt maar het internet zelft in dit gebied. Ik wil heel graag om hulp vragen hiermee, er wordt al weinig/niks aangeboden waar wij wonen, maar dit is gewoon niet meer te doen. Alvast bedankt!
 

 

@MerijnKos heb je de Experiabox en je 4G modem al eens opnieuw opgestart? 


Wij hebben geen Experiabox, alleen een 4g modem. Het vaste internet is hier een koperdraad van 1mbit. Ik denk dat het ligt aan de overbelasting van de 4g toren. Mijn eigen 4g op mobiel is soms ook erg traag.


Ik deed zojuist een test op eigen 4g, maar downloadsnelheid is wel 40 mbit/s.


@MerijnKos , vreemd dat je nog een aparte 4G modem hebt. KPN is bezig of is al gereed met het innemen van deze modems. KPN wil alles omzetten naar een Experiabox met Sneller Internet Buitengebied (SIB). Misschien is dit iets voor je.

Website van KPN