Skip to main content

40 jaar klant bij kpn maar……. sinds mijn verhuizing naar sibbe heb ik niet genoeg internet snelheid hiervoor is een monteur geweest. conclusie wij zitten in een buitengebied. volgens de monteur hoefde ik dit maar aan tew geven bij de klantendienst en ik zou een aansluiting krijgen voor buitengebied.  hier al diverse malen contact over gehad maar loop tegen een deur mijn abb zou niet deugen. ik betaal hetzelfde als op mijn oude adres dus kpn geef me dan ook fatsoenlijk internet

.

Hallo @lanz1616 , via onderstaande link kun je zien of je voor buitengebied in aanmerking komt en als dat positief is kun je via MijnKPN je abo aanpassen:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Succes.


hartelijk dank hiervoor. volgens klantenservice kpn is dit niet mogenlijk en volgens deze link dus wel dank u nogmaals.


Hoi @lanz1616, welkom op het KPN Forum

KPN bied in sommige gevallen Sneller Internet Buitengebied (SIB) aan. Hierbij krijgt de klant een extra modem die via het 4G signaal bij springt waar het koper netwerk snelheid te kort komt. Of jij er specifiek op jouw adres gebruik kan maken van SIB hangt van een aantal factoren af, AO het aantal huishoudens in het buitengebied en of er genoeg 4G dekking aanwezig is. Ik zou graag nogmaals voor je willen controleren of SIB mogelijk is op jouw adres, zou je daarom voor mij jouw postcode en huisnummer willen toevoegen aan jouw profiel


Dank je Hanna ik heb het ook aangepast in mijn profiel.

het is ****

Heb ook nogmaals contact gehad met kpn. daar zeggen ze dat het op mijn adres niet mogenlijk is. op mijn vraag waarom aan de overzijde van de straat en bij de buren het wel mogenlijk is en hiert niet kon men mij geen antwoord geven. in de reclame verteld men dat een normaal gezin rond de 50 mb p/s nodig is ik heb er 7.

admin: gegevens verwijderd ivm privacy


Tja 7. Heeft u ook interactieve tv van KPN? Dat is dan niet (goed) mogelijk. Mocht u toch een 4G modem erbij krijgen, dan zal wellicht uw internet snelheid een stuk omhoog gaan. Maar voor tv schiet je er niets mee op. Want tv maakt geen gebruik van die extra 4G verbinding. 


Nee gelukkig zit ik nog gewoon bij ziggo voor mijn tv kon kon dat ook niet leveren. Kon wil me niet aansluiten op buitengebied dat is gewoon de pijn de monteur van de ecpwriabox heeft dat zelf voorgesteld omdat ik maat 7 heb. Betaal wel 40.euro voor iets dat ze niet kunnen leveren. Denk dat ik maar naar radar/kassa/of rijdende rechter moet.😀


Waarom neemt u dan ook niet gewoon internet bij Ziggo? :rolling_eyes:


Ik zit al 40 jaar bij kpn vroeger met telefoon fax daarna met tel en internet altijd netjes en goede ontvangst. tot…… ik ging verhuizen tv hadden ze toen alleen digitaal en dat werkte op mijn nieuwe adres niet daarom daar ziggo voor genomen. internet was beloofd dat dat goed zou zijn en monteur sloot het  aan voor verhuizing. goed geregeld dacht ik. televisie geeft vaak storingen bij ziggo dus internet durf ik niet aan.  aansluiten op buitengebied zou oplossing kunnen bieden.


Hi @lanz1616,

Bedankt voor het toevoegen van jouw gegevens. Ik heb het nogmaals even voor je uitgezocht.

Het klopt dat de maximale snelheid op jouw adres momenteel 7 m/bit is. Helaas is SIB niet beschikbaar omdat het gebied waar jij woont officieel niet als buitengebied telt. Er zijn teveel huishoudens in het gebied waardoor we de kwaliteit van SIB niet kunnen waarborgen. Helaas is daar momenteel geen oplossing voor, hopelijk verbeteren wij in de toekomst het netwerk bij jou in de buurt. Maar er staat momenteel nog niks gepland. :disappointed_relieved:


... televisie geeft vaak storingen bij ziggo ...

Ja ... maar dat hoort zo bij Ziggo. Dat is normaal 😉

Maar ff zonder gekheid: zijn dat dan storingen die iedereen in de buurt tegelijk heeft, of is de storing dan alleen bij u?


Reageer