Skip to main content

Ik probeer een camera aan te sluiten. Deze ondersteunt geen 5Ghz, wel 2,4. Met 5 Ghz disabled werkt alles, maar zoddra ik de 5 Ghz weer enable gaat het mis. De leverancier suggereert nu de 2.4 Ghz een andere naam te geven dan de 5Ghz. Ik zie echter niet hoe dat zou moeten. Kan dat überhaupt wel?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @TheoVer 

Dat kan (voorlopig) niet, 2,4 en 5 GHz van elkaar scheiden.

Ik heb wel eens gelezen dat hier een update voor komt maar wanneer, weet ik niet. Ik wacht hier zelf iig ook op 🙂


Ik verwacht niet dat daar verandering in komt. Misschien heb je nog ergens een wifiversterker in huis die alleen de 2.4gh band heeft.  Sluit die aan en gebruikt die alleen voor de camera.  Anders zou je er één kunnen kopen. Ze kosten ca € 30,00. Bekabeld aansluiten is natuurlijk de beste oplossing.  


Ik verwacht niet dat daar verandering in komt. 

Die verandering die komt er, KPN heeft het beloofd. De vraag is alleen wanneer. :confounded:


@wjb dat heb ik dan gemist. Maar jij weet als geen ander dat het soms lang kan duren bij kpn.:wink:


Maar jij weet als geen ander dat het soms lang kan duren bij kpn.:wink:

Klopt, ik hoop alleen dat KPN de urgentie van het kunnen splitsen van 2.4 en 5 GHz inziet en alles in het werk zal stellen om deze functionaliteit zo snel mogelijk te implementeren. Hoeveel berichten hebben we al niet aan dit issue besteed hier op het forum ... veel ... heel veel.


Zelfde probleem gehad; gelukkig zit ik weer op een oudere modem waarin het wel kan.

Ik snap niet dat sommige mensen binnen KPN voor de andere mensen (soms zelfs technische mensen) denken, als in: Ach dat gebruiken ze toch niet. 
Sommige domotica vereist zelfs enkel 2.4GHz.


Sommige domotica vereist zelfs enkel 2.4GHz.

In principe zouden die domotica devices ook prima gekoppeld moeten kunnen worden in een omgeving waar voor 2.4GHz en 5Ghz dezelfde SSID gebruikt wordt.

De praktijk is echter weerbarstiger. Het lijkt er ook op dat sommige domotica devices alleen gekoppeld kunnen worden door deze via een app op een telefoon of tablet te configureren waarbij de telefoon en/of tablet tijdens die configuratie met 2.4GHz verbonden moet zijn. Dit zou dan te omzeilen zijn door de telefoon/tablet buiten bereik van 5GHz masr nog steeds binnen bereik van 2.4GHz te brengen door bijvoorbeeld op zolder of achter in de tuin te gaan staan met die telefoon/tablet.


Bedankt voor jullie reactie. Ik heb nog wel een versterker liggen, dus bedankt voor de tip.