Skip to main content

ik heb gisteren de firmware update gepusht gekregen.

Camera kan geen verbinding meer maken met het netwerk, deze heeft echt een 2.4GHZ netwerk nodig.

Raspberry PI's ook niet meer, kunnen niet meer verbinden met het netwerk maar zien ze wel mijn wifinetwerk in de lijst met beschikbare netwerken.

De Bandsteering werkt niet goed en ik kan niet meer een 2.4 GHZ netwerkje aanmaken om dit op te lossen. 

Bedraad is ook geen optie.

 

"Bedankt" KPN

admin: eigen topic aangemaakt

Ik heb helaas de update ook gekregen.

Raspberry Pi voor mijn aquarium aansturing is niet meer op WiFi aangesloten te krijgen.
Idem voor mijn Raspberry met Volumio, ook die verbind niet meer.
Op beide raspberry's zie ik een hele lijst met netwerken, maar verbinden lukt niet meer.
En ook twee van de beveiligingscamera's doen het niet meer.
Alles bekabelen is geen optie, dan hangen er overal kabels buiten voor de camera's of moet ik door de vloerverwarming gaan boren voor de Raspberry's.

Ik heb de SuperWifi Access points opnieuw gekoppeld, deze waren niet meer gekoppeld na een reset van de Wifi settings op het modem.
Dat lukte overigens pas na een factory reset met het knopje op de achterkant.

Is er al enig zicht op wanneer de bandsteering kan worden uitgezet/ of wanneer er een extra 2.4 GHZ netwerk kan worden gemaakt?
Ik zie nu wel een optie om roaming/steering uit te zetten voor MAC adressen die al contact hebben.
Met een vinkje kun je volgens de interface roaming uitzetten (maar geen steering?) 
Maar daar heb ik niks aan als ik zelf geen MAC adres kan opvoeren.

admin: comment toegevoegd aan eigen topic


Hey @John Dijkstra! Zien jouw apparaten het netwerk helemaal niet meer of krijg je een foutmelding? 
Het is, zoals je wellicht gelezen hebt in het voorgaande topic, een bekend probleem. Apparaten die allen 2.4Ghz ondersteunen kunnen na de update meer problemen ervaren. Maken ze überhaupt wel verbinding? 
 


Ik heb de raspberries allebei uit moeten bouwen zodat ik er met een beeldscherm en toetsenbord bij kon komen en heb ze uiteindelijk weer aan de praat gekregen.

Wel op 5 GHZ, met weinig bereik als ze ingebouwd zitten.

Met 1 camera heb ik minder success, die zal ik moeten vervangen door een nieuwe of ik moet overal gaan boren om kabels te trekken.

Wat me het meeste stoort is de manier waarop je de update binnen geschoven krijgt.

Er wordt gedaan alsof het een hele vooruitgang is, en apparaten die niet aangesloten kunnen worden kun je wel met een kabel aansluiten. En misschien komt de mogelijkheid er nog wel eens om een 2.4 GHZ netwerkje erbij aan te maken met een andere naam.


Ik heb de raspberries allebei uit moeten bouwen zodat ik er met een beeldscherm en toetsenbord bij kon komen en heb ze uiteindelijk weer aan de praat gekregen.

Wel op 5 GHZ, met weinig bereik als ze ingebouwd zitten.

Met 1 camera heb ik minder success, die zal ik moeten vervangen door een nieuwe of ik moet overal gaan boren om kabels te trekken.

Wat me het meeste stoort is de manier waarop je de update binnen geschoven krijgt.

Er wordt gedaan alsof het een hele vooruitgang is, en apparaten die niet aangesloten kunnen worden kun je wel met een kabel aansluiten. En misschien komt de mogelijkheid er nog wel eens om een 2.4 GHZ netwerkje erbij aan te maken met een andere naam.

krak, de raspberry van het aquarium was goed, doet het nu helaas niet meer.
Verbinding was goed, VNC werkte en de webserver.
Lijkt alsof de verbinding spontaan weer wordt afgebroken in het kader van band steering?
Ik zal eens proberen een oude DD-WRT router aan te sluiten zodat ik in elk geval mijn domotica weer aan de gang krijg.