Skip to main content

Het lukt niet om via mijn V9 modem (H368N enz.) draadloos verbinding te maken met mijn auto.

Op het display in de auto zie ik mijn modem maar als ik verbinding maak krijg ik de melding ïnternet niet beschikbaar

Als ik mijn mobiel op hotspot zet werkt het prima.

Ook als ik het netwerk van mijn buurman (Ziggo) gebruik werkt het probleemloos.

Volgens mij blokkeert de beveiliging van het V9 modem de toegang naar het internet.

Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

 

@PeterG vanmiddag met de door jou vermelde link https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials het wachtwoord aangemaakt hetgeen nu is gelukt. Ik heb ook al een mail van KPN ontvangen dat mijn VoIP wachtwoord succesvol is gewijzigd maar voor mij was dit de eerste keer dus je moet eigenlijk lezen “aangemaakt”.

 

@PRIME Z270@PeterG 

Of het verder instellen van de Fritzbox is gelukt horen jullie nog van me.

Jullie hebben gelijk dat alleen oudere mensen nog een vast nummer gebruiken maar je hebt ook oudere mensen, waar ik ook toebehoor :stuck_out_tongue_winking_eye:, die de vaste lijn alleen nog gebruiken voor inkomende telefoontjes van de familie. Uitgaande gesprekken voer ik alleen nog mobiel omdat dit uit mijn bundel gaat. Daarnaast heb ik een ouder abonnement waar indertijd vast gratis bij was.

Ik had ook al een andere browser geprobeerd wat ook niet lukte.

 


Mooi dat het gelukt is

Mooi van de fritzbox is ook dat je dect aan kan melden

en ook nummers kan blokkeren

Bijvoorbeeld van die call centers

Ik gebruik een fritzbox 7590 I.p.v. Een experiabox

Veel fijner als de experiabox

Zo blijkt hier ook met de wifi

 

 


Heeft niks met leeftijd te maken. Mijn moeder, die 2 juni 82 wordt, belt al jaren niet meer met de vaste omdat het duurder is qua gesprekskosten. Zeker nu met haar nieuwe abo van € 10 per maand onbeperkt bellen/sms. (i.v.m. corona dat nieuwe abo. Oude was 7,85 voor 150 min./sms).
Ook om gebeld te worden geeft ze haar 06. Er belt vrijwel niemand meer op de vaste.

Internet doet zij alleen via wifi en verder heb je sowieso 64 Kb/s via mobiel buiten de deur. Genoeg voor internetbankieren en berichtjes.


@PeterG

Mijn ouders bellen liever met de vaste telefoon

bellen ook wel mobiel

Maar worden vaak gebeld door familie via de vaste telefoon

Ieder zijn voorkeur dus

Ik persoonlijk had de vaste telefoon er ook uit gedaan

Maar dat willen mijn ouders niet


Tja, ieder zijn meug. Maar als je ouders nog denken dat ze met de vaste goedkoper bellen… dat is al ruim 10 jaar andersom. (mobiel prepaid uitgezonderd)


@PeterG

Bedankt voor de tip

Ik heb al vaak gezegd uitbellen gebruik mobiel

En daar houden ze zich redelijk aan 😀

 

 


Ik heb met Carnet precies hetzelfde probleem als jij ervaart @Casparo , twee volkswagens met Carnet mogelijkheid en geen mogelijkheid het in te zetten. Hier heb ik ook een V10, zelfde foutmeldingen en geen connectiviteit. Wel op de router van de buurman, ook Ziggo.

Ik heb het probleem echter ook op mijn mobiel, dat kan komen door mijn Nokia 8 of omdat op DNS niveau iets geblokkeerd wordt. Daar ben ik nog niet achter. @Casparo is KPN ook jouw mobiele provider? Dan ligt het aan mijn mobiel. Hoe heb je dit nu uiteindelijk opgelost, heb jij een Fritzbox aangeschaft?

Ik heb hier vorig jaar al eens contact met KPN over opgenomen, maar werd van het kastje naar de muur gestuurd (KPN → Volkswagen → KPN → Volkswagen etc. etc…..)


@Frank-D Ik heb een iPhone 8 met een mobiel abonnement van KPN. Als ik de iPhone op persoonlijke Hotspot instel en dan de auto verbindt met dit netwerk functioneert Carnet prima.

Dan zijn er nog 2 oplossingen te weten:

1 Experiabox vervangen door een Fritzbox.

2 Achter één van de poorten van de Experiabox een (Linksys) router plaatsen en in de auto het Wifi netwerk van deze router kiezen.

Overigens wil ik niet zeggen dat alleen de genoemde merken werken maar daarmee heb ik getest.

In ieder geval is voor mij, na alle adviezen en het uittesten met persoonlijke Hotspot mobiel, Fritzbox en Linksys router, duidelijk geworden dat de fout in het Wifi gedeelte van de Experiabox moet zitten.

Heel jammer dat er niet één techneut binnen KPN te vinden is die het probleem in het Wifi gedeelte van de Experiabox kan oplossen.