Skip to main content

Al Uw mails vind ik wel oké, maar wil hier wel even kwijt dat ik er niet meer op gerekend had. Kabel ligt er naar mijn schatting al zo'n 1,5 jaar. En gezien de welhaast onoverkomelijke problemen bij een dergelijke aansluiting bij een bij ons goede bekende, heb ik daar een héél hard hoofd in. Die bekende heeft tig (soms zeer onverstaanbare, die ook nog wat verstoord leken als er gevraagd werd om de instructie nog eens uit te leggen) monteurs op bezoek gehad, die ook wanhopig leken te zijn. Gezien de "zeer vloeiende en lang lopende communicatie" met hen, heb ik er nogmaals een héél hard hoofd in! En, persoonlijk.., van mij hoeft het niet. Vind de verbindingssnelheid hoog genoeg. Vandaag, vrijdag 3-3-2023, HOERA, M.I.V. HEDEN.., GLASVEZEL IN BEDRIJF‼️ Na acht mailtjes en vijf SMS-jes…, en drie KPN monteurs, is het dan eindelijk goedgekomen met de glasvezelaansluiting. Vooral vandaag werd door twee KPN-ers veel apparatuur ingezet. Voor zover het mij duidelijk was.., de ragfijne glasvezeldraad is na twee ‘laspogingen’ toch in orde gekomen. Kon op het display van de zeer geavanceerde apparatuur zien, dat de lasverbinding correct tot stand kwam. (De ragfijne draad kwam met een afmeting van rond 10 mm, zeer duidelijk in beeld )En dan krijg ik weer mail / SMS, om een afspraak te maken????? Mail is OVERBODIG!!!! Op 2-2-2023, heeft KPN monteur tevergeefs getracht om de glasvezel aan te sluiten. 'U krijgt een mail wanneer een nieuwe monteur komt' Op 3-3-2023 - en zonder mail vooraf - staan er plotsklaps TWEE monteurs, die na twee pogingen, de glasvezel operationeel krijgen. En dan stuurt U mij vandaag, - 7-2-2023 - een mail EN een SMS, voor het maken van een nieuwe afspraak!? En op donderdag 9-2, alweer een mail en SMS voor het maken van een afspraak??? Communicatie..., is in deze ''’SNELLE'’ wereld praktisch onmogelijk geworden....  Ter informatie naar U..., DE GLASVEZEL WERKT AL! Tenminste.., ik merk er weinig van hoor, alleen de WIFI is sneller maar voor de rest. TV en internet zouden nu met 'lichtsnelheid' werken? Nee hoor. Maar ik ben tevreden, het gaat me allemaal snel genoeg! En, ja, utopisch…, maar zou het geen goed idee zijn om de communicatie tussen de werkvloer en papiervloer ietwat te verbeteren? Stomme opmerking, toch? Misschien een rigoureuze bezem door alle papieren en mail 'spinnenwebben'? Zou / kan KPN per saldo nog meer bezuinigen!

Vandaag, vrijdag 3-3-2023, HOERA, M.I.V. HEDEN.., GLASVEZEL IN BEDRIJF‼️ 

Hallo @Communicatie is HET probleem je zult wel 3-2-2023 bedoelen, om geen communicatieprobleem te krijgen😉

Glasvezel is t.o.v. koper slechts een andere drager, niet per definitie sneller.

Als je een abo-snelheid had van 50Mbit/s via koper, is dat via glas niet sneller geworden. alleen stabieler.

Alléén de uploadsnelheid is gelijkgetrokken met de downloadsnelheid en als je dan veel in ‘the cloud’ werkt, is dat wel goed merkbaar.