Eerder heb ik hier in dit forum bericht over het uitblijven van de beloofde gratis snelheidsupgrade van XS4All. Na een klacht ingediend te hebben werd ik vorige week gebeld dat het uitgezocht zou worden. Afgelopen maandagochtend ontving ik bericht dat de snelheidsupgrade was uitgevoerd, en werd ik kort daarna ook nog gebeld door de klantenservice. Na diverse snelheidstesten op verschillende websites bleek dat de snelheid maar nauwelijks was verhoogd. Ik belde de klantenservice, en al gauw bleek dat ik een verouderde router had (Fritzbox 7390). De medewerker stuurde meteen een nieuwe, de Fritzbox 7590, en na een eenvoudige installatie heb ik nu wél de beloofde snelheid van 1000 Mb/s. Ik vraag me wel af wat ik er mee moet, want ik heb inmiddels bemerkt dat een hoop sites niet sneller uploaden dan 100 of 250 Mb/s, bijvoorbeeld NVidia en Intel, waar ik als test de nieuwste graphics drivers heb gedownload.
Overigens heb ik wel bemerkt dat er tussen de verschillende snelheidstest websites grote verschillen zijn, en ook welke browser je gebruikt. Ik heb bemerkt dat testen met de Chrome of Edge browser de beste resultaten geeft. Ik gebruik normaal de Firefox browser, maar deze blijkt dus niet altijd goed te werken bij snelheidstesten.