Skip to main content

Het wordt mij, als klant, erg lastig gemaakt een welgemeend compliment te maken. Ik moet eerst door een wirwar van opties op de website (dat hoofdzakelijk uitgaat van klachten en problemen). Dan maar via een klacht een compliment maken? Het forum lijkt de enige geschikte plek. 

Aangekomen bij het forum heeft het oorspronkelijke euforische gevoel plaatsgemaakt voor frustratie… Van de weeromstuit ben ik het compliment, waarvoor ik eigenlijk contact zocht, inmiddels vergeten.

 

 

Aangekomen bij het forum heeft het oorspronkelijke euforische gevoel plaatsgemaakt voor frustratie

Hoe dat zo?


Vanwege alle moeite die ik moet doen. Er is geen simpele knop voor ‘compliment’ op de website van KPN. En het forum vraagt om een minimum hoeveelheid aan informatie voordat het bericht überhaupt geplaatst wordt...


Hi Adam. 

We zijn vereerd! Een luxeprobleem dit. 

Wat jammer om te lezen dat een positief gevoel zo is omgeslagen. Normaal gesproken krijgen we dit soort complimentjes via social media, Facebook/Twitter. Ik geef dit echter wel met alle plezier door. :blush: Als ik even mag weten naar wie het moet natuurlijk. 


Hallo Alex_P. Lang verhaal kort: ik ben helemaal gestopt met social media, dus dat is geen ingang (meer) voor mij. Sommige bedrijven (niet per se KPN) zijn daardoor (misschien zonder dat ze het weten) niet of nauwelijks meer te bereiken. (Onderstaande is een beetje met een knipoog geschreven).

Er is een wirwar van communicatie mogelijkheden ontstaan, waarbij ik een bezoek aan de website van KPN als voorbeeld neem: eerst moet ik bepalen waar mijn vraag/communicatie over gaat (6 opties met minimaal 9 subcategorieën). Nergens staat ‘compliment’ waardoor mijn volgende optie een zoekbalk is.

‘Compliment’, ‘Compliment geven’, ‘Compliment achterlaten’… er is geen ‘hit’. Als er toch een resultaat verschijnt heeft dat niets met de zoekterm(en) te maken en verwijzen bijna alle resultaten naar een blog. Ik zie staan dat ik naar het Forum kan of de Online Klantenserivce. Dat laatste brengt me terug naar af.

Zal ik naar een winkel of chatten (met een robot) misschien? Kan ik bellen? Ik heb geen nummer gevonden van KPN op de hoofdpagina en ook niet op de (klanten)service pagina. Een email sturen? Kan niet. Ouderwets misschien? Helemaal onderaan de webpagina dan... Ja! Facebook, YouTube, Linked In, Twitter… Wat fijn! Communiceren zonder keuzemenu… alleen, ik heb social media vaarwel gezegd. Wat rest is het forum. Maar ook daar kom ik niet om verplichte keuzes heen die niet aansluiten bij de reden waarom ik contact opneem. En als ik geen reden opgeef, kan mijn bericht niet geplaatst worden. Dan maar onder het mom van een klacht een compliment indienen?

Ik wil alleen maar iets kwijt aan KPN. Het behoeft verder geen actie mijn kant op. Nu krijg ik de mogelijkheid om via-via het compliment over te brengen. De twijfel slaat toe: met zoveel communicatiekanalen vraag ik me af of het compliment überhaupt wel aankomt...