Afgelopen woensdag is door de elektricien mijn meterkast helemaal vervangen. Hij heeft daarbij ook de glasmodem van links naar recht verplaatst. Nadat hij klaar was bleek mijn internet niet meer te werken. Glasbreuk? Dat was althans mijn eerste gedachte. Samen met een helpdesk medewerker een uur aan de lijn gezeten. Na een factory reset en details op zijn scherm kwam hij tot de conclusie dat het glas goed is, maar mijn box defect is. Hoe is een raadsel, maar goed ik heb eerder issue met dit modem gehad dus zou kunnen.
Ik zou eenvervangende modem donderdag ontvangen. Niks. Gebeld, hij is onderweg. Vrijdag niks? Gebeld, hij ligt waarschijnlijk al bij het ophaalpunt. Doordat het een vervanging is gaat de notificatie wel vaker fout ??Â
Â
Tot op heden heb ik geen Track en Trace. Kan hem dus niet zelf volgen. Buiten het initiële sms heb ik geen bevestiging dat het modem is verstuurd.Â
Â
verder ben ik zelf een beetje bang dat de initiële diagnose van de medewerker niet goed. ( hij heeft echt goed zijn best gedaan, maar dan kan het nog steeds fout zijn )
Misschien kunnen jullie eens mee gluren en denken over het probleem:
Mijn glasmodem(Nokia):
power led is continu groen,Â
connection knippert
alarm is uitÂ
data is continu groen ( met sporadisch een kleine knipper )
Mijn box ( volgens mij Expedia 12)
internet knippert fanatiek,
wifi soms
power continu
Â
zowel de box als het glasmodem hebben we van het stroom gehad en in verschillende volgordes weer aangezet. Kabel tussen modem en box vervangen. Factory reset. Alle devices van de box los gemaakt.
Â