Skip to main content
Vraag

Connection led knippert op het glasvezelkastje nadat elektricien het verplaatst heeft

  • 7 September 2024
  • 10 reacties
  • 197 keer bekeken

Afgelopen woensdag is door de elektricien mijn meterkast helemaal vervangen. Hij heeft daarbij ook de glasmodem van links naar recht verplaatst. Nadat hij klaar was bleek mijn internet niet meer te werken. Glasbreuk? Dat was althans mijn eerste gedachte. Samen met een helpdesk medewerker een uur aan de lijn gezeten. Na een factory reset en details op zijn scherm kwam hij tot de conclusie dat het glas goed is, maar mijn box defect is. Hoe is een raadsel, maar goed ik heb eerder issue met dit modem gehad dus zou kunnen.

Ik zou eenvervangende modem donderdag ontvangen. Niks. Gebeld, hij is onderweg. Vrijdag niks? Gebeld, hij ligt waarschijnlijk al bij het ophaalpunt. Doordat het een vervanging is gaat de notificatie wel vaker fout ?? 
 

Tot op heden heb ik geen Track en Trace. Kan hem dus niet zelf volgen. Buiten het initiële sms heb ik geen bevestiging dat het modem is verstuurd. 
 

verder ben ik zelf een beetje bang dat de initiële diagnose van de medewerker niet goed. ( hij heeft echt goed zijn best gedaan, maar dan kan het nog steeds fout zijn 😘)

Misschien kunnen jullie eens mee gluren en denken over het probleem:

Mijn glasmodem(Nokia):

power led is continu groen, 

connection knippert

alarm is uit 

data is continu groen ( met sporadisch een kleine knipper )

Mijn box ( volgens mij Expedia 12)

internet knippert fanatiek,

wifi soms

power continu

 

zowel de box als het glasmodem hebben we van het stroom gehad en in verschillende volgordes weer aangezet. Kabel tussen modem en box vervangen. Factory reset. Alle devices van de box los gemaakt.

 

Ten eerste hoort een elektricien van het glasvezelkastje af te blijven. En ten 2de: het glasvezelkastje hoort links in de meterkast. Zo is dat onderling tussen verschillende nutsbedrijven afgesproken. 


De hele achterplaat moest worden vervangen. Het was nog de originele plaat en de die heeft volgens mij nog de oorlog meegemaakt. Dat hij links moet hangen wist ik en de elektricien niet. 
Dat het glasmodem los moest was onontkoombaar. Glaskabel zelf is vastgebleven aan het modem, daar is niet aan gezeten. 
Als er nu glas breuk is dan moet er een monteur komen. En ik snap dat er kosten aan verbonden.


Ten eerste hoort een elektricien van het glasvezelkastje af te blijven. En ten 2de: het glasvezelkastje hoort links in de meterkast. Zo is dat onderling tussen verschillende nutsbedrijven afgesproken. 

Bij mij zit het ook rechts en het maakt technisch geen moer uit of het links of rechts zit.
Ik ben met je eens dat de elektricien er af had moeten blijven,
afijn zijn er kosten aan verbonden kan @JerryEx  die naar de baas van de elektricien sturen.


Bel kpn en zeg dat na verplaatsen door elektricien je internet niet meer werkt. Met maximaal 3 werkdagen kan dan een storingsmonteur ingepland worden. 

Heb je een mobiel abonnement bij kpn dan kun je een noodbundel van 100 GB krijgen. Voor de wifi Hotspot op je telefoon voor andere apparaten. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Mijn glasmodem(Nokia):

Er is een glasvezelkast die na het even van de spanning  halen niet meer werkt, welk type is dat ?

 


@KeesYagi Het is een Nokia, dus de foute Genexis na stroomonderbreking kan uitgesloten worden.

Maar het is niet het glasvezelmodem verplaats, de NTU is verplaats, en deze heeft vrij korte oranje kabel. Het is mijn aanzien onmogelijk de NTU te verplaatsen zonder dat de glasvezelkabel zijn contact verliest met de connector.


@KeesYagi Het is een Nokia, dus de foute Genexis na stroomonderbreking kan uitgesloten worden.

Maar het is niet het glasvezelmodem verplaats, de NTU is verplaats, en deze heeft vrij korte oranje kabel. Het is mijn aanzien onmogelijk de NTU te verplaatsen zonder dat de glasvezelkabel zijn contact verliest met de connector.

Ahh sorry. Ik denk denk dat je gelijk hebt. Dat kastje dat verplaatst is, is de NTU. De oranje glasvezel kabel komt in het midden uit de grond en hij is van links naar rechts verplaatst. De kabel zelf is niet heel kort of strak. 
De kpn medewerker was van mening dat de NTU gewoon goed was. Heb zelf wel twijfels maar ik kan dat niet controleren. 
Helaas moet ik wachten op het nieuwe modem, en dan waarschijnlijk tot de conclusie komen dat er toch een monteur moet komen. Komende maand ben ik dus aan het wachten op KPN :/ 


We zijn een aantal dagen verder, @JerryEx. Is het nog gelukt om jouw internet weer aan de praat te krijgen met een nieuw modem?


Nieuwe modem is tot op heden niet gekomen.

Na een nieuwe stroomonderbreking werkt internet spontaan weer? Geen idee wat het nu was

Maar het werkt gelukkig allemaal weer


Fijn dat het weer werkt! Dat is natuurlijk het belangrijkste.


Reageer