Skip to main content

Graag wil ik weten wat mijn opties zijn betreffende het opzeggen van mij  abonnementen 

Ik zat altijd bij Telfort ,  deze zijn opgenomen door KPN wat al substantiële prijsstijging met zich mee bracht .

 

En voor mij tegen het probleem dat mijn chromebook niet langer op de Wi-Fi kon ( modem heeft wpa 2 sleutel , computer kan enkel wpa/wep  sleutel invoeren , is niet in modem of computer aanpasbaar ) 

Was op gelost door gebruik te maken van de KPN FON hotspots 

 

Helaas zijn  deze nu ook niet langer voor particulieren beschikbaar waardoor ik nu mijn chromebook niet langer kan gebruiken.

Dit in combinatie met de contante wijzigingen maakt dat ik over wil stappen naar een andere provider , mijn contract loopt nog tot maart 2020 . Maar ik wil niet zo lang meer wachten e  kosten blijven maken voor diensten die ik niet optimaal kan gebruiken .

Goedemiddag @Mystyca en welkom hier op het KPN forum!

 

In dit geval zou ik je adviseren om eens contact op te nemen met de afdeling die over de opzeggingen gaat. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en spreek dan in dat je belt inzake een opzegging, dan kom je meteen uit bij de juiste afdeling. 


En voor mij tegen het probleem dat mijn chromebook niet langer op de Wi-Fi kon ( modem heeft wpa 2 sleutel , computer kan enkel wpa/wep  sleutel invoeren , is niet in modem of computer aanpasbaar)

Dat lijkt me stug dat een Chromebook geen WPA2 sleutel zou kunnen gebruiken en alleen WPA?  WPA2 is al reeds een standaard voordat er überhaupt een Chromebook op de markt kwam.
Waarom zouden ze nalaten dat erin te zetten?  (Inmiddels heeft WAP3 al zijn intrede gedaan).
https://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_Protected_Access

Via de support van Google kom ik ook meteen WPA2 tegen als optie om in te stellen:

https://support.google.com/chromebook/answer/1047420?hl=nl

Zou eerst de oplossing daar eens in zoeken dan moeilijke toestanden met overstap van een internet provider. “Bijna” zeker dat je elders tegen dezelfde problemen zult aanlopen, want ook daar zal in routers vaak niet eens meer het sterk verouderde (en onveilige) WPA zitten.


Hoi @Mystyca , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gegeven. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag!


Goedemiddag @Mystyca , omdat ik niks meer van je heb vernomen ga ik dit topic sluiten. Hopelijk heb je iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag :)


Reageer