Skip to main content

Misschien sta ik hier alleen in, maar ik vind de kpn website echt enorm onoverzichtelijk!

Als ik wil kijken wat zijn abbonement opties zijn dan krijg ik één keuze, als zijnde "mijn keuze" en that's it!?

Nergens een optie voor meer of minder Mbits. Wel een hele batterij aan opties voor extra interactieve tv.

Ook als ik wil kijken wat de kosten zijn van de glasvezel opties kom ik niet verder.

Het spijt me hoor maar wat voor soort mensen ontwerpen dit soort websites?

Waarom wordt er geen rekening gehouden met het feit dat de mensen hier maar eens in de 1 a 3 jaar gebruik van maken, om een abbonement te kiezen of aan te passen.

Misschien zit er een hele marketingtruc achter om mensen juist te weren van de website om het abonnement juist niet aan te passen, als dit het geval is: job well done! 

Maar als het doel is een gebruiksvriendelijke website voor (potentiële) klanten, vraag advies aan mensen die de site zelden tot nooit gebruiken.

 

Hopend op beterschap,

 

Derek

 

Dit klinkt alsof je in je MijnKPN account kijkt. 

Via de startpagina kpn.com staan de hoofd opties bovenaan. Zet je de cursor daarop klapt het keuze menu uit. 

Enige is dat je als bestaande klant de welkomst korting of cadeau niet krijgt.

En na maken van je keuze kun je niet via de website de wijziging doen. Als bestaande klant kan dat momenteel alleen door te bellen. 

Al zo'n 200.000 nieuwe klanten die voor het nieuwe abonnement gingen hebben de site gebuikt. 

Kpn maakt geen onderscheid in abonnement voor koper of glas. Het wordt geleverd op de drager die op je adres van toepassing is.

Via glasvezel van ODF en Delta levert kpn niet.


0800 0402 vraag naar de verkoopafdeling. Zij kunnen een samenvatting maken van wat je eventueel zou willen hebben en deze mailen. Je hoeft niet meteen akkoord te gaan.


Er zijn geen extra kosten voor glasvezel. Er is maar 1 abonnementsvorm. Of u glasvezel heeft of koper maakt niets uit, het abonnement is gewoon hetzelfde. 

Heeft u koper? Dan kan het heel goed dat er maar 1 snelheid zichtbaar is. Dan is een hogere snelheid niet leverbaar op uw adres. Hogere snelheden krijgt u dan ook niet te zien.


Bovendien, slechte websites zijn van deze tijd. Het is allemaal gericht op "red je er maar mee", dat is niet alleen bij kpn,  maar bij iedereen, ik zou het graag voor je willen veranderen, maar dat kan helaas niet.


Al zo'n 200.000 nieuwe klanten die voor het nieuwe abonnement gingen hebben de site gebuikt. 

Waar haal je dit cijfer vandaan?


Als ik wil kijken wat zijn abbonement opties zijn dan krijg ik één keuze, als zijnde "mijn keuze" en that's it!?

Nergens een optie voor meer of minder Mbits. Wel een hele batterij aan opties voor extra interactieve tv.

Het kan inderdaad verwarrend zijn dat je op mijn.kpn.com en via de MijnKPN app voor extra opties niet hoeft te kiezen voor "Abonnement aanpassen" terwijl je daar wel voor moet kiezen om een andere snelheid te contracteren.

Maar dan krijg je, naar mijn weten, wel alle mogelijkheden te zien.

 


Beste wjb,

Dit zijn inderdaad de overzichten die wenselijk zijn, dit is het glasvezel aanbod toch? Wel gezien en het ligt ook in de straat (glassoort) maar als ik daarvoor kies, stuurt de site me structureel naar de enige aanbieding waar ik vervolgens als klant niet voor kan kiezen.🔁

 

Dus het lijkt erop dat je beter elk jaar kunt overstappen!? 

 

Ik sta overigens heel positief in het leven en ik probeer op deze wijze aan te geven dat er heel veel ruimte is voor verbetering. Op de site wordt zo verschrikkelijk veel informatie gegeven dat het onoverzichtelijk wordt, zeker voor mensen die maar eens per jaar op de site kijken. 

 

Beste PeterG, dit is op de website zelf op een tablet (geen idee of dat verschil maakt)

Ik heb net nog even gekeken op mijn kpn, en daar kan ik eea aanpassen en ook redelijk overzichtelijk. Het grote issue wat je dan hebt is dat je €15 per maand meer betaalt dan als je je hele abonnement omgooit.

Los van het feit dat nieuwe abonnees nog eens €20 korting krijgen.

Je wordt dus op deze manier automatisch geleid naar een super onaantrekkelijk abonnement.

 


Ik kan echt niet volgen wat het issue is want op de site van KPN krijg je alle mogelijkheden aangeboden.

Kan je eens screenshots maken van wat je te zien krijgt?


Ik denk dat @Jdnfhe een koperverbinding heeft. Als de beschikbare snelheid dan niet zo hoog is word er maar 1 snelheid getoond. De hogere snelheden zijn dan niet zichtbaar. Die zijn dan toch niet relevant. 


Ha @Jdnfhe, ben je er nog uitgekomen met hulp van de anderen hierboven? 


Kunnen we @Jdnfhe helpen met het oplossen van het probleem en geen discussie beginnen over de manieren waarop mensen dingen zeiden? We proberen volgens mij met z'n allen heel hard mee te denken. Ik heb een aantal berichten verwijderd.