Skip to main content

Als ik wil checken op wegvallend internet, kom ik op de volgende link terecht;

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen/servicetool-traag-internet.htm

Ik vind daar echter geen tool terug…

Groet,

Tom

Hallo @Tomega ,

Geen tool. In de URL zit het woord Wifi en dat is merkwaardig bij “Servicetool traag bekabeld internet”

Gezien dat de tool niet werkt, heeft U problemen met bekabeld internet ?

Groet Bart

 


Hoi @Tomega! Ook ik ben benieuwd waar je problemen mee ervaart. Gaat het om de bekabelde verbinding (internet) of wifi? 
Als het wifi-problemen zijn, dan ben je waarschijnlijk op zoek naar de WifiManager OF de KPN Thuis app


Bedankt @Lisa en @Bart_2020 

Ja, bekabeld, inderdaad. Als ik met de link hieronder klik op “bekabeld” en “wegvallend” en dan "start controle” dan kom ik op die eerdere url uit zonder tool…

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

Ik had een slechte verbinding met Microsoft Teams (stotterend geluid) en kreeg zelfs de melding vanuit Teams om met de telefoon in te bellen ivm slechte verbinding. Wilde even uitsluiten of het echt wel aan internet lag, en niet aan eoa server of zo...


Wat voor snelheid haal je bekabeld @Tomega? Is je pc direct bekabeld aangesloten op het modem of zit er een switch/versterker tussen? 
Als de internetverbinding wegviel, dan werken alle diensten niet. Het is onwaarschijnlijk dat je bekabelde verbinding wegvalt en dat de wifi wel blijft functioneren. Als je op het moment van de storing dus nog wel kon verbinden met de wifi, dan zit het probleem niet in je internetverbinding thuis.

Dat je niet uitkomt op een meting is wel gek. Heb je het modem al eens tijdelijk stroomloos gemaakt of (wanneer je glasvezel hebt) het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos gemaakt?

 


Snelheid en ping gister niet getest maar is nu prima (100/100 abo).

PC is direct bekabeld.

>>Als de internetverbinding wegviel, dan werken alle diensten niet.

Omdat Teams stotterde en ik de melding vanuit Teams kreeg om per telefoon in te bellen ivm de slechte verbinding, wilde ik weten of er wellicht pakketjes wegvielen, ondanks dat internet grosso modo gewoon bleef werken.

Ik zocht iets om de stabiliteit te meten.


Hmm.. oké @Tomega. Houd het dan even in de gaten. Mocht het weer voorkomen, controleer dan eens hoe de lampjes op het modem branden. Als ‘internet’ rood brandt, komt er geen signaal binnen of is daar iets mee aan de hand.