Skip to main content

Ik heb nog een probleempje met de experiabox v12. Dit komt voor met bekabeld internet zowel rechtstreeks als met een switch ertussen en blijkbaar ook wifi ben ik vandaag achter gekomen.

Probleem is dat ik random m'n internetverbinding verlies, ik dacht eerst alleen met ethernet maar ben er vandaag achter gekomen dat het ook met wifi gebeurd. Dit gebeurt zoals ik zei random, soms elke dag soms een paar dagen 0 problemen vreemde is het gebeurd ALLEEN in de avond. Op 6 oktober was het rond 20.45, en 7 oktober om 22.30, nooit overdag vreemd genoeg. Het rare is dat op al m'n smart tv's, telefoons, consoles, pcs ect de verbinding wegvalt maar niet op de Arris tv box waar we tv op kijken die blijft gewoon probleemloos doorgaan via de ethernet kabel.

Mijn computer staat op automatisch IP en dns en dan werkt het een minuut of 10 niet en hij hersteld zich automatisch weer op de pc na die tijd. Reboot van de experiabox helpt niet en reboot van de pc ook niet. Ook computer rechtstreeks aansluiten op de experiabox geeft hetzelfde probleem.

De computer geeft dmv probleem oplosser aan "uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (dns server) reageert niet". Dus het lijkt erop dat de DNS niet reageert. Die staat overigens op default(192.168.2.254) heb voor de rest niks raars ingesteld in het modem/router.

Ik heb gister toen het weer gebeurde als 2de(secondary) dns hetzelfde dns adres ingevuld(192.168.2.254) op aanraden van een collega maar vandaag gebeurde hetzelfde probleem weer. kpn Tv app geeft ook aan dat dns niet bereikbaar is en wederom doet de arris doet het wel gewoon. 

Harde reset heb ik al gedaan en dat loste niks op helaas. Iemand enig idee? Is er de afgelopen tijd een storing op de kpn DNS server ofzo of is er meer aan de hand?

Oh en de experiabox is niet benaderbaar als het gebeurd in die downtijd.


Gelukkig is het nog niet voorgekomen maar iemand in het huishouden werkt savonds thuis en moet inloggen op de servers van de baas en uitval van internet ook al is het voor 10 minuten is verre van ideaal.


Weet niet of bijvoorbeeld @Jasper of één van zn collega's kan helpen met mn probleem. Heb het eigenlijk al sinds dag 1.

Hallo @JWHdeGroot bedankt voor de updates! Fijn dat het dan nog steeds gemonitord wordt. Ik hoop dat dit dan nu definitief opgelost kan worden!


Hallo @JWHdeGroot bedankt voor de updates! Fijn dat het dan nog steeds gemonitord wordt. Ik hoop dat dit dan nu definitief opgelost kan worden!

 

We zijn nu bijna 6 dagen storing vrij, dus we kunnen nu met zekerheid zeggen dat het de experiabox was. Heel vreemd dat het 2 soort van defecte experiaboxen heb gekregen. Maarja aangezien random optrad als in om de dag ga ik er eigenlijk wel vanuit dat de vorige gebruiker van mn  v10 (was duidelijk 2de hans) daar ook last van had en er nooit een melding van gemaakt heeft.

Één verbeterpunt voor de klantenservice. Zorg ervoor dat er bijgehouden wordt welke box de gebruiker heeft gehad. Ik moest namelijk op mn kop staan om weer een experiabox v12 te krijgen. Maar blijkbaar omdat monteur 1 een maand geleden (toen ik net van ziggo naar kpn was overgestapt) mn v12 heeft omgeruild voor een v10, kon de klantenservice geen v12 meer opsturen omdat het systeem dat niet toelaat, ze konden alleen v10's opsturen….

Ik snap dat jullie niet willen dat alle v10 gebruikers jullie gaan bellen om hem om te wisselen voor een v12. Maar als je in september gestart bent met een v12 daarna een v10 in je maag gesplitst krijgt omdat deze “veel beter was”. Deze vervolgens dezelfde kuren heeft en je dus niet makkelijk een v12 kan krijgen.

Op die manier jagen jullie jezelf op kosten want een monteur kost elke keer 70 euro en die komt ook nog eens een paar nacontroles doen en dat tikt dan aardig aan voor jullie. Zonde van de tijd van de monteur (en voor de mensen die moeten wachten met serieuzere problemen) en het geld wat jullie veel beter kunnen investeren in belangrijkere zaken.

Monteur ben ik overigens zeer tevreden over alleen de klantenservice aan de telefoon is wisselend.


overigens wel goed om te vermelden:

De 2de monteur heeft wederom de gebruikelijke kabeltest gedaan(die door de vorige monteur ook was gedaan), en wederom daar geen fouten in kunnen vinden.

Hij heeft dus naast het omwisselen van de experiabox v10 voor de v12 geen andere apparatuur vervangen of geplaatst. Vandaar mn 100% zekerheid dat de fout van de experiabox was. Na het omwisselen van de experiabox zijn alle random internet uitval problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.


Bedankt voor je terugkoppeling en het delen van je ervaringen. Het spijt mij dat dit dan zoveel voeten in de aarde heeft gehad. Ik zal dit bundelen en terugkoppelen.