Skip to main content

Wij hebben een experiabox V8 (VGV7519), en 2 problemen momenteel.

 

1: Ik heb een domeinnaam die wijst naar een server op ons netwerk, maar als ik zelf op het netwerk zit dan is die soms niet bereikbaar. Als ik de router reboot dan doet hij het weer een poos, maar na een aantal uren/dagen werkt het niet meer. Van buiten het netwerk is het gewoon nog benaderbaar.

Wat ik kan vinden heeft het met een NAT loopback probleem te maken. Is dit een oplosbaar probleem, kan ik nog iets proberen, of is dit iets wat niet oplosbaar is met de V8?

2: We hebben soms tijdelijk een enorm trage wifi verbinding. De snelheid valt dan echt terug naar 1 of 2 Mb/s en duurt een aantal seconden tot een aantal minuten. Een paar minuten later herhaalt dit zich dan, een aantal keer achter elkaar. En dan gaat het een aantal dagen gewoon goed.. Het gebeurd om meerdere apparaten, tijdens zo’n drop hebben apparaten met een kabel nog wel een snelle internetverbinding (dus het is echt alleen wifi), en het probleem word niet verholpen door vlak voor de router te gaan staan. Ook hebben we al meerdere kanalen geprobeerd, en ook het kanaal met weinig ruis heeft het probleem. Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen proberen?

Hallo @marktm, welkom bij ons op het forum. Beide dingen gebeuren na een tijdje dus, dat is wel typisch, Die domeinnaam die je hebt, is die op die momenten nog wel vanaf buitenaf te benaderen, of dat ook niet meer? 

Voor de Wifi heb je het kanaal al gewijzigd dus, maar nog zonder succes. Heb je de Wifi Manager ook al eens gedaan om te kijken wat dat doet?

Daarnaast kan je jouw forumprofiel ook volledig invullen, dan kijk ik met jou en de antwoorden mee.


Hallo @Jasper 

 

De domeinnaam is vanaf buitenaf nog wel bereikbaar ja. Als ik mijn wifi uitzet en het via 4g probeer gaat het prima, alleen vanaf het lokale netwerk niet meer.

Het lijkt dus precies op dit issue:

De wifi manager doet het prima, maar momenteel doet internet het ook goed. Nog niet tijdens een serie drops, maar dat is altijd wat lastig plannen als het maar af en toe gebeurd.

Mijn profiel is verder ingevuld. :)


Ik had dat topic nog niet gezien, maar ik had hetzelfde idee met het modem inderdaad. Ik stuur je een privébericht met de details over het servicepunt waar je het modem kunt omruilen. Laten we daarna even kijken hoe het met de domeinnaam gaat en ook hoe het met de Wifi gaat.