Skip to main content

Ik ben zo klaar met KPN, wifi maanden goed geweest met 2 wifiversterkers en ineens op de benedenverdieping hele slechte wifi (1Mbps).

Vele malen gebeld, uiteindelijk 3e wifi versterker aangesloten, probleem blijft!!!

Zit niets anders op, om naar Ziggo over te stappen.

Dat was het of wil je een helpende hand? Want het is wel duidelijk dat er iets anders aan de hand is. Met 3 Wi-Fi punten moet je gewoon goed Wi-Fi hebben. We helpen je graag.


Als jij een oplossing weet, ik heb de moed opgegeven......


Welke experiabox heb je en welke versterkers?


V10 en experia wifi (zwarte van KPN)


Volgens mij is het zo dat als je de experia wifi gebruikt dat dan het Wifi signaal van je V10 uit wordt gezet


De wifi van de v10 MOET uit inderdaad. En ik neem aan dat ze allemaal keurig bekabeld zijn aan de experiabox?


Als je op een Android telefoon of tablet slechte wifi ervaart, installeer daar dan eens de app WiFi Analyzer op en meet de veldsterkte van zowel de 2.4 GHz wifi als 5GHz wifi.

Hoeveel dBm meet je?

Is jouw mobiele apparaat met 2.4GHz of met 5GHz verbonden?

En is jouw mobiele apparaat met het sterkste toegangspunt verbonden?

Dit kan je zien bij de weergave: Accesspointlijst.


@Joep1965 , ja ze zijn bekabeld aangesloten


@Joep1965 , ja ze zijn bekabeld aangesloten

Niet via een draadloze verbindingset? 

Kunt u eens een laptop bekabeld aansluiten op de 2de poort van de Experia WiFi en dan de snelheid meten?

Uw kabels zien er mooi netjes uit, niet zo dus?

 


@Nick83 Nee, bekabeld.

Dat met die laptop, hebben we al reeds gedaan met een KPN medewerker 


@Nick83 Nee, bekabeld.

Dat met die laptop, hebben we al reeds gedaan met een KPN medewerker 

En wat kwam daar uit?


Dat onze wifi beneden, waar de experiabox staat, veel te traag is. Daarom hebben we een 3e experia wifi gekregen.

 


Dat onze wifi beneden, waar de experiabox staat, veel te traag is. Daarom hebben we een 3e experia wifi gekregen.

 

Ik vroeg naar de snelheid bekabeld. Bekabeld op de tweede poort van elke Experia WiFi. Niet via WiFi. 


Dat onze wifi beneden, waar de experiabox staat, veel te traag is. Daarom hebben we een 3e experia wifi gekregen.

En daarom hoop ik dat je tijd kunt vinden om alsnog antwoord te geven op de vragen in dit bericht.

Ik heb al zo vaak gezien dat apparaten zich juist met de slechtste Experia WiFi verbinden i.p.v. de beste. Ik heb dat zelf ook mogen ervaren tijdens de pilot met die Experia WiFi's. Als dat bij jou ook het geval is dan kan dat een hele hoop verklaren.


Reageer