Skip to main content

Hoi KPN,

 

Ik heb sinds maandag een upgrade gedaan naar 4gb up+down. 
Intern heb ik een 10g network (cat7a bekabeling) unify 10g switch en 10g netwerk kaart in PC. 

Echter, nu valllen mij 2 zaken op. Het lijkt alsof de BOX14 niet geregistreerd is bij jullie (aangemeld) en haal ik mijn upload snelheid maar zeker niet mijn download snelheid. Zelf enkele test gedaan. Interne netwerk test richting speedtest (openspeedtest) en KPN maar ook intern (haal ik makkelijk rond de 10G).
 

Rechtstreeks en via switch met meerdere cat7 en Cat6 bekabeling blijft download 1gb en upload 4gb.
 

Vanochtend is er een monteur geweest om NOKIA ONT te installeren en die heeft dit ook geconstateerd. Lampje ONT is Donkerblauw (ofwel 10G actief) en is aangesloten op 10G WAN Port.
 


 

 

@T9000 Welkom op het forum. 

Wat balen dat je je downloadsnelheid niet lijkt te halen.

Belangrijk is om eerst een aantal controles te doen. Bijvoorbeeld of je bekabeling in orde is. 

Je geeft aan al 2 verschillende kabels te hebben geprobeerd. 

Ik controleer daarom graag of aan onze kant ook alles juist staat. 

Zou je daarom je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Ik had precies hetzelfde probleem, bleek portscan van bitdefender actief te staan. Deze halveerde de download snelheid maar niet de upload snelheid. 


@T9000 Welkom op het forum. 

Wat balen dat je je downloadsnelheid niet lijkt te halen.

Belangrijk is om eerst een aantal controles te doen. Bijvoorbeeld of je bekabeling in orde is. 

Je geeft aan al 2 verschillende kabels te hebben geprobeerd. 

Ik controleer daarom graag of aan onze kant ook alles juist staat. 

Zou je daarom je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Hi Rutger,


Profiel aangevuld
IDD de benodigde bekabeling meerdere manieren getest, Allemaal CAT7 en Rechtstreeks verbonden op 10g LAN port.  Ik heb het idee dat het aan jullie niet goed staat.

 

@SaltyBart firewall en port scan stond al uit maar dank voor het meedenken.

 

 


@T9000 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie dat er momenteel een ticket loopt, en dat er ook opnieuw een monteur ingepland is. 

Ik zou willen adviseren deze af te wachten. Zolang er een ticket loopt wordt er gezocht naar een oplossing.