Mijn abonnement is voor 50Gb/5Gb. echter als ik op een laptop met Linux Mint wat updates binnenhaal kom ik maximaal aan 50-100Kb. Dat betekend soms 6 uur downloaden. Wat doe ik verkeerd?
Test dan eerst de internet snelheid via www.kpn.com/speedtest of via www.fast.com/nl
Met jou linuxmint laptop.Â
De linuxmint laptop moet via de lankabel rechtstreeks verbonden zijn met jou KPN experiabox of modem.Â
Want ik heb thuis 2 desktopcomputers staan met zorin OS erop.Â
En bij mij is de downloadsnelheid erg hoog.Â
En anders pas je internetsnelheid aan via mijnkpn of met de klantenservice van KPN.Â
Wat heb je? Glasvezel of koper?Â
Beste ​
Sinds wanneer heb je een veel lagere snelheid ​
Â
Het vreemde is dat als ik bv een youtubefilmpje op m’n Windows computer of Android telefoon bekijk er niks aan de hand is. Kortgeleden voor de lol Linux mint op een oude laptop gezet. Nu wilde ik wat updates downloaden en geeft dee laptop een downloadsnelheid van , nu, 9220 b/s. Dit had ik 40 jaar geleden!  Misschien is de laptop te traag ?
Nb. Als ik op de Fritz app de downloadsnelheid scheck ( op de Android) geeft deze tussen 50 en 60 Gb aan. ik heb een Fritz box met 2 versterkers
Ik denk dat je misschien een trage mirror gebruikt. Dat is de server waarvan af de updates gedownload worden. Ook wel "spiegelserver" zoals ze dat vertalen
Er zit in Mint volgens mij een tooltje waarmee je automatisch de snelste spiegelserver kunt zoeken en instellen dacht ik. Ik gebruik ook Mint, maar ik zit er op dit moment ff niet achter.
Ik denk dat je misschien een trage mirror gebruikt. Dat is de server waarvan af de updates gedownload worden. Ook wel "spiegelserver" zoals ze dat vertalen
Er zit in Mint volgens mij een tooltje waarmee je automatisch de snelste spiegelserver kunt zoeken en instellen dacht ik. Ik gebruik ook Mint, maar ik zit er op dit moment ff niet achter.
Â
Kan je hier wat mee?
https://www.icttipsandtricks.nl/2016/10/23/handleiding-linux-installeren-deel-2/
Helder, ga ik proberen. Bedankt!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.